مقایسه کوییک G و اطلس G

مقالات خودرویی

سایپا اطلس، جدیدترین محصولی است که توسط شرکت سایپا عرضه شده است و در ماه اسفند سال 1402 به بازار آمد. این محصول قبلاً در نمایشگاه‌ها و مراسم رونمایی حضور داشته است، اما تا کنون اجازه استفاده از پلاک‌ها به آن داده نشده بود.

پلتفرم X200، بر روی آن سایپا اطلس ساخته شده است که یک منبع اصلی برای تولید خودروهایی مانند تیبا، ساینا و کوییک است. این پلتفرم به عنوان یک گزینه با هزینه تولید پایین برای سایپا بسیار مهم است که برای توسعه و تولید خودروهای مختلف از آن استفاده می‌شود. مدل‌های جدیدتری از این پلتفرم استفاده می‌کنند که شامل بهبودهای ایمنی، راحتی و کارایی می‌شوند. در اینجا، تمرکز بر تفاوت های میان اطلس G و کوییک GX قرار دارد.

تفاوت‌های ظاهری اطلس و کوییک

با داشتن نقص بینایی و بدون استفاده از عینک، اگر به اطلس نگاه کنید، احتمالاً تصویر کوییکی خواهید دید. اما پس از استفاده از عینک، متوجه تغییرات در قسمت‌های چراغ‌ها و سپرهای جلو و عقب خواهید شد.

(عکس: بیت ران)

در نمای جلویی، چراغ‌های جدید با لنزهایی که دارند، باعث افزایش دید راننده و کاهش اذیت بقیه رانندگان در شب می‌شوند. ظاهر زیباتر این خودرو نیز توسط این چراغ‌های جدید به مراتب بهبود یافته است. همچنین، انتقال دیلایت‌های اطلس از سپر به چراغ‌های جلو، یک نقل و انتقال مثبت و موفق محسوب می‌شود.

سپر جلو این خودرو دارای یک پنجره جلو بزرگتر است که دارای نوارهای کرومی افقی موازی نسبت به هم می‌باشد، این طراحی ممکن است شما را به طراحی‌های اخیر مرسدس بنز نیز یادآوری کند، که این تشابه ناخودآگاه ممکن است ایجاد شود.

هنگام بررسی نمای جلویی بصورت دقیق‌تر، مشاهده می‌شود که دیفیوزر زیر سپر جلو با لیپ سپر مشکی جایگزین شده است که ظاهر بهتری دارد. همچنین لوگوی سایپا که در میان جلوپنجره وجود داشته است حذف شده و به ابعاد کوچک‌تر در بالای سپر نصب شده است.

(عکس: بیت ران)

در نمای پشتی، چراغ‌ها به طرز زیباتری قرار گرفته‌اند و این باعث به یادآوری زبان طراحی خاص رنو می‌شود. طراحی سپرها نیز به‌روز و زیباتر شده و هنوز هم خطوط شکسته هماهنگی زیبایی را در چراغ‌ها و سپرها نشان می‌دهد.

چراغ ترمز مستقل خودرو در نسخه تازه‌تر، از طراحی بزرگتری برخوردار است و در لبه بالایی نصب شده است تا بهتر دیده شود و همچنین تعمیر و تعویض آن نسبت به نسخه‌های قبلی، آسان‌تر باشد.

در ظاهر، این دو خودرو تقریباً یکسان هستند، با این تفاوت که راهنمای جانبی در کوییک به شیوه‌ای کروم و دکوراتیو نصب شده است و راهنمای جانبی در اطلس بر روی آینه‌های بازطراحی شده قرار دارد.

(عکس: بیت ران)

تفاوت اصلی بین این دو خودرو در ابعاد جزئی مانند طول، عرض و ارتفاع آنهاست که به صورت محدودی تغییر می‌کند. با این حال، جالب است که حجم صندوق عقب اطلس با افزایش از ۲۲۵ لیتر در کوییک به ۲۸۵ لیتر تغییر یافته است، که نشان‌دهنده طراحی هوشمندانه و کارآمد این خودرو است.

همچنین، اطلس دارای سانروف برقی است که در کوییک آن را نمی‌بینیم.

تفاوت های فنی اطلس و کوییک

در حوزه فنی، این دو خودرو تفاوت چندانی ندارند. هر دو از موتور 8 سوپاپ M15i استفاده می‌کنند و دارای یک گیربکس دنده‌ای 5 سرعته می‌باشند که با 91 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور عمل می‌کنند. سیستم فرمان آن‌ها هیدرولیکی است و فرمان الکتریکی در هیچکدام از آن‌ها وجود ندارد. علاوه بر این، سیستم تعلیق، ترمزها و رینگ و تایرهای 14 اینچی فولادی نیز در هر دو خودرو یکسان است.

قابلیت‌های فنی‌ جانبی تفاوتی کمی دارند و به سیستم‌های کمکی رانندگی مربوط می‌شوند. در مورد ترمزهای ABS/EBD، همچنان که در مدل کوییک وجود دارد، در مدل اطلس نیز یافت می‌شود. سیستم ESC یا کنترل پایداری خودرو هم در هر دو مدل یکسان است. اما در مدل اطلس، علاوه بر اینها، سیستم‌های TCS و HSA نیز مشاهده می‌شود.

سیستم کنترل کشش خودرو (TCS) از خودرو در مواقع خطرناک مانند پیچ‌های تند یا جاده‌های لغزنده، خود را محافظت می‌کند تا از لغزش جانبی جلوگیری کند و کنترل آن را از دست راننده نگیرد. همچنین، سیستم هیل استارت اسیست (HAS) در شروع حرکت در مسیرهای شیب‌دار کمک می‌کند. با این سیستم، شما برای راه‌اندازی خودرو در مسیرهای شیب‌دار می‌توانید بدون نیاز به استفاده از کلاچ یا ترمز دستی، به راحتی حرکت کنید و خودرو پس از رها کردن کلاچ به عقب نمی‌پیچد.

سنسور نقطه کور (BSD) و سنسور باران از اُپشن‌هایی است که به آتلاس اضافه شده‌اند، اما کوییک از آن‌ها بهره‌مند نشده است.

تفاوت های کابین اطلس و کوییک

با نگاه به داخل کابین اطلس، به سرعت تفاوت‌هایی مانند تغییر رنگ، دریچه‌های تهویه دایره‌ای و نصب صفحه نمایش 7 اینچی را می‌بینیم. اما فرمان، کنسول مرکزی، رودری ها و پنل تهویه هوای کابین تغییرات کمی داشته‌اند. صفحه کیلومتر نیز تغییرات کمی داشته اما حس تازگی و تجدید زندگی را منتقل نمی‌کند.

کابین اطلس جی (عکس: خودروبانک)

به جديدترين آپشن‌هاي رفاهي اضافه شده به مدل‌هاي اطلس توجه كنيد؛ آپشن‌هايي كه قبلاً در اين خودروها مشاهده نشده بود. براي مثال، سايپا آپشن گلوبال كلوزينگ را به اطلس اضافه كرده است، كه امکان كنترل شيشه‌هاي جلويي از راه دور از طريق كليد ريموت فراهم مي‌كند. اين امكان در روزهاي گرم تابستان بسيار مفيد است، به‌طوري‌كه مي‌توان قبل از سوار شدن به اتومبيل، شيشه‌ها را پايين بياوريد تا دماي داخل خودرو را كمي كنترل كنيد.

در تمام نسخه‌های اطلس، حتی در کوییک‌های فول آپشن، مانیتور 7 اینچی موجود است. این مانیتور دارای سیستم mirror link است که به شما امکان متصل کردن تلفن هوشمند خود با هر سیستم عاملی به مدیای خودرو را می‌دهد.

کابین کوییک جی تیپ لوآپشن (عکس: آخرین خودرو)

همچنین، اطلس دارای یک سیستم استارت دکمه‌ای و ورود به خودرو بدون نیاز به استفاده از کلید است. به این ترتیب، برای ورود به ماشین و راه‌اندازی آن، نیازی به خروج کلید از جیب شما نیست.

کوییک جی بخریم یا اطلس جی؟

با توجه به عدم وجود تفاوت فنی معنی‌دار بین این دو خودرو، انتخاب بین سایپا اطلس G و کوییک G بستگی به نیازها و ترجیحات خریدار دارد. اگر به دنبال خودرویی با طراحی مدرن‌تر و امکانات بیشتر هستید، سایپا اطلس G گزینه بهتری به نظر می‌رسد. اما اگر قیمت پایین‌تر و امکانات پایه‌ای را ترجیح می‌دهید، کوییک G ممکن است گزینه‌ای مناسب‌تر باشد.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم