
بر اساس تصمیم فولکسواگن در قطع تولید گلف GTI با گیربکس دستی، پکیج خاص GTI 380 برای این خودرو معرفی شده است. این مجموعه برای گرامیداشت میراث گیربکس دستی، در تمام نسخههای GTI مدل 2024 با گیربکس دستی نصب میشود و نام آن از کد داخلی نسل هشتم گلف گرفته شده است. این کد به GTI 337 مدل 2002 اشاره دارد که با تاثیر GTI نسل اول طراحی شده است.
بدنه این نسخه با رینگهای 19 اینچی آلومینیومی مشکی براق تقویت شده است که ویژگیهای این مدل را بهبود میبخشد. این خودرو همراه با تایرهای پرفورمنس تابستانی عرضه میشود. سقف و قاب آینههای جانبی نیز با رنگ مشکی براق تزئین شدهاند که با جزئیات قرمز بدنه GTI، تضاد و جلوه زیبایی به خودرو میبخشد.

برای جلب توجه بیشتر به مدل GTI 380 از رنگ خاکستری متالیک Graphite به عنوان گزینهی انحصاری استفاده شده است. همچنین، در این مدل امکان انتخاب از رنگهای دیگری نظیر آبی Atlantic، مشکی Deep صدفی، قرمز Kings، خاکستری Moonstone، سفید Opal صدفی و نقرهای Reflex نیز وجود دارد.
در داخل کابین، با دیدن اهرم تغییر دنده به شکل توپ گلف، که از اولین نسخههای GTI بوده ویژگی مداوم این خودرو بوده، روبرو هستیم. در نسخههای پایینی مانند S و SE، صندلیها با پوشش پارچهای سنتی GTI مبلغ شدهاند. اما در نسخه Autobahn، صندلیها با پوشش چرم ویانا به شکل استاندارد ارائه شده است.

مشخصات فنی GTI 380 بدون تغییر باقی مانده است. بنابراین، زیر کاپوت این خودرو، هنوز هم با پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ EA888 روبرو هستیم که قدرت ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتنمتر تولید میکند.
اگرچه GTI 380 تغییراتی در موتور ندارد، اما به همراه فنرهای قابل تنظیم DCC به صورت استاندارد عرضه میشود.
از این پس، موتور این خودرو تنها توسط گیربکس هفتسرعته دوکلاجه منتقل میشود و حتی مدلهای بعد از 2024 گلف R هم دیگر با گیربکس دستی عرضه نخواهند شد.

گلف GTI مدل 2024 با قیمت ابتدایی 32,485 دلار برای تریم S عرضه میشود و قیمتها برای تریمهای SE و Autobahn به ترتیب به 37,285 و 40,625 دلار افزایش مییابد.
با توجه به مدارک ثبت تجاری، به نظر میرسد که شرکت فولکسواگن دست به تولید و عرضه نسل جدید خودروی الکتریکی گلف خواهد زد تا انتهای دهه کنونی. هرچند که مدل هشتم گلف به تازگی معرفی شده و هنوز بهعنوان یک خودرو جدید شناخته میشود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.