
نخستین نمونه آزمایشی از تویوتا هایلوکس با پیشرانه سلول سوخت هیدروژن، در تاسیسات خودروساز ژاپنی در انگلستان ساخته شده است. این خودرو یک محصول از یک پروژه مشترک بین چند شرکت است که با حمایت مالی دولت بریتانیا توسعه یافته است. برنامه ریزی شده است که تا پایان سال 2023، تعداد 10 دستگاه از این خودروها تولید شود.
با استفاده از قطعات بههنگامی، هایلوکس تولیدی با تکنولوژی ژاپنی قادر به پیمایش 365 مایل یا 588 کیلومتر با یک بار سوختگیری هیدروژن است.
در حال مقایسه، خوب است بدانید که تویوتا هایلوکس با موتور 2.8 لیتری توربو دیزل در بازار استرالیا، قادر است تا 1150 کیلومتر را بین دو بار پر کردن مخزن سوخت طی کند.

با توجه به تصاویر رسمی، مخزن هیدروژن در بین ریلهای شاسی و زیر اتاق نصب شده است، در حالی که سایر اجزای سیستم سلولهای سوخت در زیر کاپوت قرار دارند. همچنین، مجموعه باتری خودرو در بخش عقب قرار گرفته است.
از اوایل سال 2022 شروع به طراحی و ساخت این خودرو به عنوان یک پروژه مطالعاتی شده است. فرآیند طراحی آن از 1 ژوئیه آغاز شده و به ساخت نمونه آزمایشی اولیه در تاریخ 5 ژوئن 2023 منجر شده است.
تویوتا قصد دارد تمامی 10 دستگاه هایلوکس سلول سوختی را بهصورت جامع مورد بررسی قرار دهد. این بررسی شامل عملکرد فنی، قابلیتهای کاربردی و دوام این دستگاهها میشود. این اقدام به منظور اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از وقوع هرگونه آسیب به اعتبار هایلوکس انجام میشود.
راهنمایی تویوتا در دسامبر 2022 مفهوم یک پیکاپ برقی را معرفی کرد. این معرفی فاقد جزئیات جزئی بود، اما تاکید شد که خودروهای BEV (خودروهای برقی) تنها راه حل برای کاهش آلایندههای کربن نیستند.

در سال 2022، تویوتا اعلام کرد که در حال همکاری با ایسوزو و هاینو برای تولید یک پیکاپ سبک با سوخت هیدروژنی هستند. اما زمان ورود این مدل به خط تولید، هنوز مشخص نیست.
به نظر میرسد که تویوتا قصد دارد نسخههای پلاگین-هیبرید، برقی و هیدروژنی از لندکروزر را تولید کند. اما هنوز نمیتوان به صورت قطعی درباره اینکه آیا این نسخهها واقعا تولید خواهند شد، نظر داد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.