
یک اطلاعیه رسمی منتشر شده است که تایید ریویان R1T و R1S مدل ۲۰۲۵ در آمریکا را اعلام میکند. این اطلاعیه به تغییراتی که در مدلهای پرچمدار این شرکت ایجاد شده است، اشاره دارد.
یکی از بهروزرسانیهای مهم، تغییر باتری مدلهای استاندارد رنج است. ظرفیت باتری این مدلها از ۱۰۵.۹ کیلووات ساعت کاهش یافته و به ۹۲.۵ کیلووات ساعت رسیده است. این باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) است و وزن آن از ۷۹۶ به ۷۲۷ کیلوگرم کاهش یافته است.
با اطلاعات موجود، میزان پیش بینی شده برای محدوده حرکتی این باتری جدید باید توسط EPA تست شود. اما رینگ ۲۰ اینچی مجهز به آن ریویان ادعا کرده که مدلهای R1S و R1T Dual Standard میتوانند تا ۶۱۲ کیلومتر در شهر و تا ۵۱۸ کیلومتر در بزرگراه را طی کنند.
با وجود نصب مدلهای اشاره شده بر روی رینگهای ۲۲ اینچی، برد حرکتی در شهر و بر روی بزرگراه به ۶۵۲ و ۵۴۷ کیلومتر به ترتیب افزایش مییابد. البته، این ارقام ممکن است در شرایط واقعی کمی تغییر کنند.

بر اساس اطلاعات انتشار نیافته، R1 مدل 2025، همانند نسل قبلی خود، قابلیت شارژ سریع 210 کیلوواتی را دارا می باشد.
در یک اظهاریه دیگر، ادعا شده است که مدلهای R1S و R1T تولید شده در سال 2025 همچنان از پورت CCS استفاده میکنند، در حالی که مدلهای ریویان از شبکه سوپرشارژ تسلا با آداپتور NACS بهره میبرند. شرکت اولیه قبلاً اعلام کرده بود که مدلهای آینده R1 در سال 2025 با پورت NACS عرضه خواهند شد، اما اکنون تا سال 2026 باید منتظر ماند.
در مدلهای جدید R1، تغییراتی اعمال شده است. به عنوان مثال، آپشن رینگهای ۲۱ اینچی حذف شده و اکنون تنها رینگهای ۲۰ و ۲۲ اینچی قابل انتخاب هستند. همچنین، نسخههای Performance و Aero از رینگ ۲۲ اینچی استفاده میکنند. برای مدلهای ۲۰۲۵، ریویان نیز پمپهای حرارتی برای بهبود عملکرد در نظر گرفته است.
استناد به اطلاعات موجود در اسناد، نشان میدهد دو تصویر از مدل ریویان R1S سال 2025 مشاهده شده است که نشان میدهد مدلهایی که در ابتدای سال مشاهده کردهایم، همان مدلهای سال 2025 هستند. با وجود پوششهای مخفیگری، به نظر نمیرسد که تغییرات ظاهری چشمگیری در آنها صورت گرفته باشد. هنوز زمان عرضه این مدلهای جدید تایین نشده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.