
موسسه جی.دی. پاور از بیش از 24 سال پیش تاکنون، میزان ایرادات خودروهای صفر کیلومتر در مدت 2 تا 6 ماه پس از تحویل را مورد بررسی قرار میدهد. در این تحقیق، نتایج بر اساس واحد 100ppm ارائه شده است که به معنای تعداد بروز خطا در هر صد دستگاه خودرو است. این تحقیق بر اساس نظرات 34.648 مالک از 230 مدل خودرو از 48 برند مختلف در طول دوره زمانی بین ژوئن 2022 تا مارس 2023 در 81 شهر بزرگ چین، جمعآوری شده است.
بر اساس گزارش نماینده موسسه جی.دی. پاور در چین، میزان ایرادات خودروهای صفر کیلومتر تولید شده در این کشور در سال 2023 کاهش یافته است. ایرادات میانگین در خودروهای چینی از 213 اشکال در هر صد خودرو در سال 2022 به 204 اشکال در سال 2023 کاهش یافته است که نشاندهنده یک کاهش 9 واحدی است.
مشکلات طراحی در خودروهای چینی امسال نسبت به سال گذشته 13 واحد کاهش یافته است. براساس نتایج یک مطالعه، میانگین تعداد عیب و ایرادات در خودروهای پلاگین-هیبرید و بنزینی به ترتیب 194 و 205 مورد است. این نشان می دهد کیفیت خودروهای PHEV برای سومین سال پیاپی بهبود یافته است، اما این بهبود بیشتر به اجزای بدنه و داخلی خودروها مرتبط است و در موارد فنی مانند هوشمندی، تجربه رانندگی و قدرت موتور، تفاوت چندانی بین خودروهای مذکور وجود ندارد. علاوه بر این، تقریبا 80 درصد از مشکلات اساسی خودروهای چینی، بین نمونههای درونسوز و نیو انرژی (هیبرید یا برقی) مشترک است.

در بین برندهای پریمیوم مانند پورشه، لکسوس و کادیلاک، کمترین مشکلات در کار ساخت وجود داشت. به علاوه، برندهای با تیراژ تولید بالا نیز، مانند هوندا که تنها 186 مشکل در هر صد خودرو داشته است، برای چهارمین سال متوالی در رتبه برتری قرار دارد. پس از آن، برندهای هوندا، تویوتا، بیوک و فاو را میتوان دیگر در جدول رتبهبندی دید.
صدای برخاسته از حرکت خودرو و بوی نامطبوع مواد درون کابین، در طول سه سال گذشته دائماً جزء سه مشکل اصلی بودهاند. میانگین مشکلات سیستم سرگرمی به 4.2 واحد کاهش یافته است، در حالی که مشکلات مربوط به تجربه رانندگی برای دومین سال پیاپی افزایش یافتهاند.
خودروهای چری و جیلی، به عنوان برندهای چینی، به تدریج در صنعت خودرو پیشرفت کردهاند و در دو زمینه شاسیبلند و سواری سبک، بهترین عملکرد را ارائه کردهاند.

با تحلیل نتایج، به نظر میرسد که مالکان خودروهای چینی و کرهای کمتر به شاخص NPS یا وفاداری به برند توجه میکنند. این مسئله ممکن است منجر به کاهش تابآوری در برابر مشکلات شود.
آقای الویس یانگ، مدیر شعبه جی.دی. پاور در چین، از کاهش عیوب مرتبط با طراحی خودروها راضی است و با اعتقاد به اینکه خودروسازان باید برای ارتقای کیفیت و برآورده شدن نیازهای مشتریان تلاش کنند، ابراز خرسندی میکند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.