
شرکت تیونینگ Manhart که بعضی از پروژههای خود را بر روی بهبود عملکرد خودروهای مدرن تمرکز میدهد، پروژه سوم خود در بهبود ماشینهای کلاسیک را معرفی کرد.
با افتخار به شما اطلاع می دهم که پس از تنظیم مجدد لانچیا Delta Integrale و بامو M30 (نسخه E30)، حالا نوبت بامو 2002tii نسخه آلپینا رسیده است. این اسپرت جذاب با موتور چهار سیلندری 2 لیتری سری M10، که توسط آلپینا بهبود یافته است، مجهز به شده است. آلپینا منیفلد و دریچه گاز را طراحی کرده و هواکش K&N و تغییرات دیگری را نیز بر روی این خودرو اعمال کرده که منجر به افزایش قدرت موتور شده است.
قدرت استاندارد این خودرو 130 اسببخار با 178 نیوتنمتر گشتاور بوده است. اما پروژه جدید تیونر به قدرت 200 اسببخار و 215 نیوتنمتر گشتاور رسیده است. این بهبود قدرتی که در این خودرو اعمال شده است اگرچه در مقایسه با اسپرتهای امروزی چندان چشمگیر نیست، اما باید توجه داشت که وزن بامو فوق فقط 997 کیلوگرم است. علاوه بر تغییرات در قدرت موتور، تیونر سیستم اگزوز و ترمزهای خودرو را هم تغییر داده است. جالب است که ترمزهای جدید از مدل 323i نسل E1 ساخته شدهاند.

بهبودها تا اینجا محدود نمیشوند. منطقهی معلق نیز به تجهیزات حرفهای از برندهای Raab و KW دست یافته است. این بهینهسازی منجر به بهبود چشمگیر در رفتار 2002tii شده است. از جمله تغییرات، استفاده از لاستیکهای 16 اینچی به ابعاد 214/50 برای جلو و 225/40 برای عقب است. آخرین نکته این است که قیمت این خودرو حدود 159 هزار دلار است.