
رونمایی لانزادور در نمایشگاه ژنو 2023
لامبورگینی قصد دارد تا پایان 2024، سه محصول فعلی خود را با نیروی کمکی الکتریکی تجهیز کند. نخستین محصول برقی این شرکت، نسخه نهایی از کانسپت لانزادور خواهد بود که از سال 2028 به بازار عرضه خواهد شد. لامبورگینی لانزادور به عنوان یک رقیب برای فراری پوروسانگوئه و رولزرویس اسپکتر ظاهری GT با ویژگیهای کراساور دارد.

معرفی لامبورگینی لانزادور
شاسیبلند ایتالیایی، دارای سه در و دو پیشرانه برقی با کل قدرت 1341 اسببخار است که به هر چهار چرخ انتقال میدهد.

سیستم ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) مسئول کنترل جزئیات آیرودینامیکی بدنه مانند ورودی هوا در جلو و دیفیوزر عقب میباشد. این سیستم طراحی شده تا اجزای مختلف با حداقل مقاومت در مقابل باد و حداکثر تولید نیرو بهسمت پایین برای بهبود کارایی بدنه آیرو دینامیک ارائه دهد.
این کراساور برقی، با سیستم تعلیق فعال شامل فنرهای بادی، کمکفنرهای تطبیقپذیر و محور عقب قابل فرمانپذیری، بهبود ارتباط بین پیشرانه و چهار چرخ را بهبود بخشیده است. همچنین، سیستم توزیع گشتاور به طور همزمان توانایی توزیع گشتاور بین چهار چرخ را دارد که منجر به افزایش هندلینگ و پایداری در پیچها میشود.
سیستم کنترل دینامیک LDVI جدید برای این خودرو توسعه یافته است که با استفاده از یک الگوریتم پیچیده، توانایی تنظیم پویایی خودرو را بر اساس نیازهای راننده بهبود میبخشد.

در ظاهر لانزادور، طراحی منحصر به فردی با تناسبات خارق العاده دیده میشود. این خودرو با ارتفاع بالا نسبت به زمین، جزئیات بدنهاش را با قابلیتهای مخصوص برای عبور از مسیرهای دشوار ترکیب کرده است. با این حال، لانزادور حدود 10 سانتیمتر پایینتر از اوروس قرار دارد. قطعات سیاه با براقیت در پایین بدنه هم احساس ارتفاع پایینتر را به مشاهده کننده القا میکنند.
رد پای طراحی سایر محصولات لامبورگینی از جمله کانتاش، مورسیهلاگو و سستو المنتو در مدل لانزادور نیز قابل مشاهده است. از جمله ویژگیهای ظاهری این خودرو میتوان به گلگیرهای زاویهدار، الگوی Y شکل روی بدنه و چراغهای سهتایی عقب اشاره کرد. علاوه بر این، شیب سقف نیز به منظور فضای بیشتر در بخش عقب وجود دارد.
لانزادور بازوهای خود را به طرف بالا نمیبازد مانند بقیه مدلهای سوپراسپرت لامبورگینی. اما وقتی وارد کابین این خودرو میشوید، متوجه محیط زیبا و فضای شیکی خواهید شد. داشبورد و کنسول مرکزی از طراحی Y شکلی الهام گرفتهاند. دو نمایشگر جداگانه برای راننده و سرنشین جلو در دسترس هستند و نمایشگر مرکزی وجود ندارد. در بخش کنسول مرکزی، دکمهها و دکمه استارت قرار دارند.

طراحی کابین لامبورگینی لانزادور نشاندهندهٔ یک قدم جدید در جهت حفظ محیط زیست و کاهش اثرات منفی کربنی است. از جمله این تلاشها میتوان به استفاده از مواد تجدیدپذیر مانند پشم گوسفند استرالیایی در برخی از قطعات خودرو اشاره کرد. همچنین نخهای استفاده شده در دوخت صندلیها و پوشش داخلی از نایلون بازیافتی ساخته شده و فوم صندلیها از پلاستیک بازیافتی تولید میشود. حتی در فرآیند ساخت روکشهای چرمی از آب باقیمانده از تولید روغن زیتون استفاده شده است تا از ورود مواد ناخواسته به محیط زیست جلوگیری شود.
با پسماند 5 سال تا آغاز تولید لامبورگینی لانزادور، نمیتوان به قیمت آن پرداخت. اما قطعاً انتظار نداشته باشید که این خودرو ارزان باشد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.