
با افزایش استانداردهای آلایندگی، تولید خودروهای سوپراسپرت به چالشی بزرگ تبدیل شده است. شرکتهای حتی با تیراژ محدود تولید، دیگر راههایی به غیر از استفاده از پیشرانه برقی در محصولات خود ندارند. سامانه هیبرید به خودروهای این دسته کمک میکند، همانطور که شرکت فراری مدلهای 296GTB و 296GTS را با سامانه هیبرید مجهز کرده است.
نسخه مسابقهای این خودرو با نام ۲۹۶ چالنج، به هیبرید برای پیشرانه خود نیاز ندارد زیرا این خودرو مجوز استفاده از جادههای عمومی را نیز نخواهد داشت. ۲۹۶ چالنج به منظور شرکت در مسابقات Ferrari Challenge Trofeo Pirelli توسط فراری آماده شده است. این خودرو به عنوان نهمین نماینده از فراری در این رویداد، جای خود را به عنوان جانشین ۴۸۸ چالنج ایوو خواهد گرفت.
فراری 296 چالنج مجهز به یک موتور توئین توربوشارژ 3 لیتری است که در مسابقات 2023 هم استفاده شده است.

این موتور شش سیلندری، به طور آزاد از محدودیتهای مربوط به استانداردهای آلایندگی، قدرتی به میزان 700 اسب بخار و 740 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته نسخه هیبرید این موتور به 830 اسب بخار قدت افزایش مییابد.
با ارائه این مدل، فراری موفق شده است که توانایی به دست آوردن 234 اسب بخار قدرت بر هر لیتر حجم پیشرانه را داشته باشد. این یک رکورد جدید در این رده محسوب میشود.
خودرو فراری 296 GTB نخستین مدل با پیشرانه شش سیلندر خود در مسابقات Trofeo Pirelli است. این خودرو از زوایای 120 درجهای سیلندرها بهرهمند میشود.

سیستم ترمز کربن-سرامیک، ABS تقویت شده و تایرهای 19 اینچی پیرلی با طراحی منحصر به فرد برای این خودرو در نظر گرفته شدهاند. این خودرو دارای آیرودینامیک طراحی شده است که در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، بیش از 870 کیلوگرم نیرو به بدنه آن وارد میشود.
بیش از 296 چالشگر در بازه زمانی 24 تا 30 اکتبر برای رقابت در پیست Mugello حاضر خواهند شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.