
همزمان با پایان تولید نسل ششم شورولت کامارو، تعداد بیشتری از تیونرها به این خودرو توجه کردهاند. شرکتهای آمریکایی نیز در این زمینه فعالیت زیادی دارند و از جمله آنها، شرکت SVE است که مقر آن در نیوجرسی آمریکا قرار دارد. این شرکت مدل خاصی با نام ینکو/اس سی کامارو استیج 3 را معرفی کرده و به بازار عرضه کرده است.
با مجوز رسمی از جنرال موتورز، SVE فعالیت میکند و لوازم آن را میتوان از نمایندگیهای اصلی شورولت تهیه کرد.
نام این مدل به دون ینکو اشاره دارد، که یک راننده شورولت در مسابقات بود و همچنین نماینده فروش این برند. این مدل با پیشرانه 7 لیتری V8 مجهز شد که انگیزهی جنرال موتورز را برای انجام این پروژه افزایش داد.

SVE برای اولین بار، موتور کامارو را با یک پیشرانهی ۷ لیتری ۸ سیلندری مجهز کرده است. این پیشرانه بر اساس موتور ۶.۶ لیتری L8T از جنرال موتورز ساخته شده است که در پیکاپهای سییرا و سیلورادو استفاده میشود. از طریق نصب پیستون، شاتون و میللنگ جدید، افزایش حجم سیلندر، بهبود خنککننده و نصب رادیاتور و خنککننده روغن متفاوت، خروجی قدرت پیشرانه از ۴۰۷ اسب بخار و ۶۲۹ نیوتنمتر گشتاور به ۱۵۲۱ اسب بخار و ۱۷۳۵ نیوتنمتر گشتاور ارتقا یافته است.
گیربکس دستی شش سرعته بهبود یافته و قادر به مدیریت بهتر قدرت انتقال این خودروی قوی است.
یکی از ویژگیهای منحصربهفرد این کوپه قدرتمند، سیستم اگزوز اسپرت سفارشی از جنس فولاد ضد زنگ است. همچنین این خودرو دارای کالیپرهای ترمز Yenko، رینگهای فورجکاری شده، ورودی هوا در کاپوت و باله عقب میباشد. علاوه بر این، زیرسپری جلو و نشانهای Yenko در بدنه و کابین، جزو دیگر ویژگیهای ظاهری و فنی این اتومبیل قوی محسوب میشوند.

نقشهرسانی SVE تعیین کرده است که فقط ۱۰۰ نسخه از کامارو استیج ۳ یانکو/اسسی ساخته شود. هزینه تغییر کامارو معمولی به یانکو/اسسی، 130 هزار دلار است، که با توجه به توانایی و قدرت بالای آن نسبت به خودروهای اروپایی با توان کمتر، به نظر گران نمیآید.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.