
در رویداد حمل و نقل ژاپن 2023، شرکت مزدا خودروی کانسپت آیکانیک SP را معرفی کرد تا نشان دهد که از پیشرانه روتاری که از سال 2012 تاکنون در خط تولید مزدا نبوده، فراموش نکرده است.
آقای ماشیرو موتو، به عنوان رییس و مدیرعامل مزدا، ابراز کرده است که شرکت مزدا متعهد به ایجاد تجربه رانندگی لذتبخش برای مشتریان خود است و تاکید کرده است که در آینده نیز اراده دارد خودروهای جذاب و دوستداشتنی تولید کند.
طراحی مزدا آیکانیک SP
طراحی بدنه مدل مزدا آیکانیک SP به شدت شبیه به مدل معرفی شده در سال گذشته، مزدا آیکانیک SP، است. این خودرو دارای ابعاد کوچک موتور، ارتفاع کاپوت کم و طراحی جمع و جوری است که به خاطر آوردن مدل مزدا RX-7 میآید. همچنین برآمدگی گلگیرها و نحوه طراحی فرم جلوپنجره و چراغهای عقب نیز این ارتباط را تایید میکنند.

درب با یک گوشهی تیز به سمت بالا باز میشود، در حالی که رنگ قرمز Viola با هویت این خودروی اسپرت کاملا هماهنگ است.
خوب، البته که متنی که فرستادید را بازنویسی کردم: چابهار چهارمین شهر بزرگ استان سیستان و بلوچستان ایران میباشد. از نظر مساحت، این شهر بزرگترین شهر استان و نیز دومین شهر بزرگتر استان سیستان و بلوچستان است. به علاوه، چابهار یکی از پنج شهر بزرگ کشور ایران نیز محسوب میشود. این شهر دارای اهمیت فراوانی برای اقتصاد و بازرگانی این استان است.
با توجه به ابعاد بزرگتر بدنه نسبت به RX-7، میتوان آیکانیک SP را به عنوان جانشین معنوی RX-7 معرفی کرد.
در کابین مزدا آیکانیک SP، طراحی حداقلگرا مشاهده میشود که شامل انتخابگر دکمهای دسته دنده با ظاهری مشابه ماشین تحریر، دو نمایشگر دیجیتال، دوخت روکش داشبورد و پوشش داخلی درها به سبک kakenui، و روکش پارچهای از مواد بازیافتی بر روی صندلیها است.

مشخصات فنی مزدا آیکانیک SP
پایان کار است. آیا میتوانم کمکی دیگری برایتان انجام دهم؟
مزدا اعلام کرده است که خودروی آیکانیک SP دارای ۳۶۵ اسب بخار قدرت میباشد، اما جزئیات دقیق در مورد مشخصات فنی آن فعلاً فاش نشده است. این خودرو توانایی استفاده از پیشرانه روتاری با انواع مختلف سوختهای قابل تجدیدپذیر از جمله هیدروژن را دارا است. همچنین، باتری خودروی آیکانیک SP امکان شارژ از طریق جریان خانگی را نیز دارد.

در مازدا آیکنیک SP، قابلیت V2L یا Vehcile-to-Load به شما امکان استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری خودرو برای تغذیه وسایل برقی دیگر را میدهد.
نکته مهم این است که مزدا قبلاً در MX-30 PHEV از یک پیشرانه با سیستم روتاری استفاده کرده است. با این حال، احتمالاً دو روتاری در پیشرانه مزدا آیکانیک SP باعث افزایش حجم پیشرانه از 0.8 به 1.6 لیتر خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.