
به نظر میرسد که رنو، به عنوان عضو اصلی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، قصد دارد در بسیاری از مواقع به صورت مستقل و بدون حضور سایر اعضا اقدام کند. به عنوان مثال، در جولای امسال اعلام شد که گروه رنو و هولدینگ جیلی قراردادی امضا کردهاند، اما به زودی مشخص شد که نیسان و میتسوبیشی در این توافق شرکت ندارند.
اخیراً، رنو با امضای یک قرارداد با گروه ولوو (Volvo Group)، به یک پروژه جدید پرداخته است. گروه ولوو که در تولید خودروهای سنگین فعالیت دارد، تاکنون هیچ خودروی سواری یا ون برقی تولید نکرده است. این همبستگی میتواند به عنوان نقطه ضعف برای رنو محسوس باشد، زیرا حتی اگر این شرکت از سال 2019 شروع به طراحی ون برقی با پروژه EZ-FLEX کرده است، اما محصولات فعلی آن هنوز بر اساس مدلهای درونسوز ساخته شدهاند.

در اوایل سال 2023 اعلام شد که رنو قصد دارد ون برقی FlexEVan را تولید کرده و آنها را با برند نیسان در اروپا عرضه کند.
گروه های رنو و ولوو به تساوی 50-50 ، این خودرو برقی را به بازار عرضه خواهند کرد. هر کدام از این دو گروه در سه سال آینده، مبلغ 300 میلیون یورو در این پروژه مشترک سرمایهگذاری خواهند کرد.
منتظریم که این اتحاد کار تأسیسشده پس از گذراندن تمام مراحل قانونی، از سال آینده فعالیت خود را آغاز کند و از سال 2026 به تولید ونهای برقی بپردازد. این خودروها در کارخانه رنو در Sandouville فرانسه تولید میشوند.

با توجه به محدودیت در دسترسی به جزئیات فنی محصول این اتحاد، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما به طور کلی اعلام شده است که از یک پلتفرم ماژولار 800 ولتی برای ساخت ون جمع و جور این اتحاد استفاده خواهد شد. ممکن است تجربیات کسب شده توسط گروه رنو در پروژه EZ-FLEX نیز در این همکاری مشترک به کار گرفته شود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.