بررسی دنا پلاس توربو 6 دنده (MT6)

مقالات خودرویی

دنا پلاس توربو دستی با استاندارد 85گانه

در آبان 1402، موتور جدید EF7P با دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ به خانواده دنا پلاس معرفی خواهد شد. این موتورهای جدید باعث قطع تولید دنا پلاس معمولی با موتور EF7 و دنا پلاس توربو با موتور EF7TC خواهد شد. به همین دلیل، دنا پلاس توربو EF7 در حال حاضر در آخرین ماه‌های عمر خود قرار دارد.

قبل از توقف کامل خط تولید مدل دنا پلاس توربو با موتور EF7، شرکت ایران خودرو برای رعایت استانداردهای جدید مجبور به ارائه نسخه بهبود یافته این محصول شده است که به نام دنا پلاس توربو ارتقا یافته شناخته می‌شود.

حتما به یاد دارید که در بهار 1402، ایران خودرو خانواده دنا پلاس توربو را با اضافه شدن سنسورهای "نور و باران" مجهز کرد و مدل‌های دستی و اتوماتیک را تولید کرد. در پاییز همان سال، مدل جدیدی با کد کلاس 70411 معرفی شد که تفاوت‌های مهمی با مدل 70410 داشت. در جدول زیر، این تفاوت‌ها را می‌توانید مشاهده کنید:

تفاوت سری قدیم و جدید دنا پلاس توربو دستی
کد کلاس 70410 70411
فرمان برقی دارد دارد
چهار ایربگ دارد دارد
سنسور نور دارد دارد
سنسور باران دارد دارد
سنسور باد تایر (TPMS) x دارد
کنترل پایداری (ESC) x دارد
کنترل کشش (TCS) x دارد
کمکی در سربالایی (HSA) x دارد
ترمز با نیروی کمکی (HBA) x دارد
نشانگر تعویض دنده (GSI) x دارد
استاندارد ایمنی عابر پیاده x دارد

اطلاعات مذکور از وبسایت ایران خودرو جمع‌آوری شده است.

برای دریافت اطلاعات کامل و مشخصات رسمی دنا پلاس توربوشارژ جدید، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

امیدوارم همه چیز رو خوب پیدا کنی.

قیمت دنا پلاس توربو 6 دنده در سال 1402

خرداد 1402: شرکت ایران خودرو پس از دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات خود از سوی شورای رقابت، قیمت خودروهای خود را اصلاح کرده است. به عنوان مثال، در تاریخ 17 خردادماه، شرکت ایران خودرو قیمت دناپلاس توربو MT6 را اعلام کرد.

قیمت دناپلاس توربو دنده ای
مدل 6 دنده دستی
کد کلاس 70410
قیمت پایه 408.967 میلیون
هزینه‌ قانونی 5.602 میلیون
هزینه‌ جانبی 67.479 میلیون
قیمت نهایی 482.049 میلیون

*تمامی قیمت‌ها به تومان می‌باشند.

حذف ایربگ جانبی از دنا پلاس توربو دنده ای

در اواسط سال جاری، یک عضو جدید به خانواده دنا پلاس توربو اضافه شد. این عضو جدید، دنا پلاس توربو 6 دنده نامیده می‌شود زیرا مجهز به گیربکس MT6 است. طبق برنامه‌ریزی ایران خودرو، دنا پلاس توربو MT6 به عنوان جایگزین دنا پلاس توربو MT5 معرفی شده است. با افزایش تولید مدل‌های 6 دنده، مدل‌های 5 دنده به تدریج از بازار کم شده و در نهایت متوقف می‌شوند.

با اضافه شدن فرمان برقی، تنها تفاوت بین دنا پلاس توربو 6 دنده و مدل توربو 5 دنده وجود دارد. اما از پاییز 1401، تغییرات دیگری نیز در این خودرو اعمال شده است و نسخه‌های جدیدی از دنا پلاس توربو دنده‌ای به بازار عرضه شده‌اند.

طبق آخرین به‌روزرسانی‌های ارائه شده بر روی سایت رسمی شرکت ایران خودرو، تیپ‌های جدید دنا پلاس توربو دنده‌ای، حاوی دو ایربگ به جای چهار ایربگ بوده و این تفاوت از قبل برقرار است. این موضوع برخلاف تحویل‌های قبلی که تمامی مدل‌ها دارای چهار ایربگ بودند، اعمال شده است. این تغییر حتی بر روی مدل‌های "توربو 5 دنده" و "توربو 6 دنده" نیز اعمال شده است.

آغاز تولید انبوه دنا پلاس توربو 6 دنده

در مرداد 1401، آقای کیانوش پرومجیب، قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، اعلام کرده است که دنا پلاس توربو 6 دنده آماده ورود به بازار ایران است. این محصول در حال تولیدانبوه می‌باشد و تا پایان سال 1401، حدود 15 هزار دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده خواهد شد. این خودرو دارای امکانات جدیدی است که بتواند با دنا پلاس توربو 5 دنده متمایز شود.

به منظور پاسخ به این پرسش، نخست باید درباره گیربکس MT6 آن صحبت کنیم. این گیربکس جدید، که 6 سرعته است، بر روی مدل راناپلاس با سقف شیشه‌ای عرضه شده است و بیش از 85 درصد از قطعات آن نسبت به گیربکس BE پژو، تغییر یافته یا بهبود یافته است.

ضمن اینکه میزان داخلی‌سازی آن به بالای 95 درصد رسیده است، این ویژگی باعث صرفه‌جویی بیشتر برای ایران خودرو می‌شود. اضافه شدن دنده ششم، آلایندگی موتور را کاهش داده و مصرف سوخت خودرو را (در سرعت‌های بالای 120 کیلومتر بر ساعت) بهبود داده است. همچنین، فرمان برقی به آپشن‌های این مدل اضافه شده و تفاوت دیگری بین دنا پلاس توربو 6 دنده و دنا پلاس توربو 5 دنده وجود ندارد.

متن ارسالی شما برای بهبودی نیاز به بازنویسی دارد. لطفاً متن دقت بیشتری بفرمایید تا بتوانم آن را بهبود بخشید.

آپشن های جدید دنا پلاس اتومات

در اردیبهشت ۱۴۰۱، در میان انواع محصولات ایران خودرو که معرفی می‌شدند، یک دستگاه دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز حضور داشت. این خودرو به‌صورت آرام و بدون هیاهوی خاصی در غرفه ایران خودرو قرار گرفته بود. با اینکه این خودرو از رنگ خاکستری بود، اما با همه دناپلاس‌هایی که تاکنون دیده بودیم، تفاوت داشت.

رونمایی دناپلاس اتوماتیک آپشنال در نمایشگاه تهران

این دنا پلاس توربو اتوماتیک، یک واریانت تجهیزاتی مانند شیشه های دودی عقب جدید دارد که از سایر خودروهای خانواده دنا متمایز می‌شود. همچنین تغییرات اساسی دیگری نیز در طراحی آن اعمال شده است، از جمله افزودن گزینه های جدیدی مانند توربو شارژر.

  •  ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • مالتی مدیای جدید
  • سنسور باران
  • سنسور نور (اتولایت)
  • سنسور فاشر باد تایر

نسخه جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک با کد کلاس 70705 به زودی وارد بازار خواهد شد، اما زمان دقیق عرضه آن هنوز مشخص نیست. ایران خودرو در نمایشگاه تهران، اطلاعاتی درباره این خودرو منتشر کرده و به مشتریان اشاره کرده است که آماده خرید آن باشند.

لطفا بیشتر توضیح دهید تا بتوانم بهترین کمک را ارائه دهم.

    دو محصول جدید دنا پلاس در سال 1400

    در اواخر پاییز سال 1399، آقای مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو، اعلام کرد که برند دنا پلاس گیربکس 6 دنده جدید (MT6) را به عنوان گزینه‌ی جدید برای تولید خودروهای خودروشون انتخاب کرده‌اند. او اعلام کرد که دومین خودروی تولیدی با این گیربکس جدید دنا پلاس خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی ایران خودرو، دو محصول جدید دیگر نیز در سال 1400 به خانواده دنا پلاس اضافه خواهند شد.

    • دنا پلاس بهینه با موتور +EF7 و گیربکس 6 دنده جدید (MT6)
    • دنا پلاس توربو با موتور +TC7 و گیربکس 6 دنده جدید (MT6)

    مدیر پروژه گیربکس 6 سرعته ایران خودرو، آقای حاجی اسماعیلی، اظهار کرده است که گیربکس MT6 ابتدا بر روی خودروهای "سمند" نصب می‌شود و از اوایل سال 1400 نیز ایران خودرو آن را بر روی مدل "دنا پلاس توربو دستی" استفاده می‌کند. او بیان کرده است که در این نوع گیربکس، علاوه بر ارتقا موتور، تغییر مهم دیگری اعمال نشده و آپشن‌های آن با آپشن‌های گیربکس MT5 دنا پلاس توربو همخوانی دارد.

    ایران خودرو در نیمه اول سال 1400، نسخه نیمه اتوماتیک (AMT) این گیربکس را نیز تولید کرده و مجدداً آن را بر روی مدل رانا پلاس عرضه کرده است.

    درباره مدل بهینه‌ی دنا پلاس که با کد +NA از ایران خودرو شناخته می‌شود، تاکنون اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. اما بر اساس اطلاعات موجود، این مدل با موتور +EF7 عرضه خواهد شد که دارای ویژگی‌های فنی بهتری از جمله فناوری DVVT و پمپ روغن متغیر می‌باشد. معادل قدرت و گشتاور در این مدل نیز حفظ شده است ولی مصرف سوخت آن تا حدود یک لیتر کاهش یافته است.

    با توجه به گزارش‌های رسانه‌ها، به نظر می‌رسد که امکانات و گزینه‌های بهینه شده دنا پلاس شامل «فرمان برقی» نیز می‌شود. اما تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در این زمینه اعلام نشده است.

    مقایسه کیفیت دنا پلاس با دنا پلاس توربو

    در خرداد 1400، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) برای اولین بار، وضعیت کیفیت خودرو دنا پلاس توربو را بررسی کرد و در گزارش خود تا آذر 1400 این بررسی را منتشر کرد. این گزارش حاوی نتایج جالبی است.

    با توجه به اطلاعات ارسالی، دنا پلاس توربو تنها خودروی در رده قیمتی 3 است و فقط 3 ستاره در معیار کیفیت کسب کرده است. در عوض، در رده قیمتی 4، هر دو نسخه دنا پلاس توربو و معمولی دارای 4 ستاره در معیار کیفیت هستند.

    شرکت بازرسی، بر خلاف ادعای آن که خودروها را در سطوح قیمتی یکسان مقایسه می‌کند، واقعیت این است که خودروهای 4 ستاره در سطح قیمتی 3، کیفیت یکسانی با خودروهای 4 ستاره در سطح قیمتی 4 ندارند. به هرحال، مشخص است که دنا پلاس توربو، در زمینه کیفیت، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دنا پلاس معمولی داشته است.

    راهنمای مالتی مدیا دنا

    در ماه مهر سال 99، شرکت ایران خودرو سیستم مالتی مدیای جدیدی بر روی خودروهای خانواده دنا معرفی کرد. این سیستم دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از شهریور ماه اجرا شده است.

    • حافظه داخلی برای نصب نویگیشن
    • مانیتور 7 اینچی
    • بلوتوث برای اتصال به موبایل
    • پورت USB برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری
    • اتصال به آی‌پاد
    • پشتیبانی از زبان فارسی

    برای همین، مشتریانی که سیستم مالتی مدیا را ندارند باید از اطلاعات در کاتالوگ زیر استفاده کنند:

    لطفا بیشتر توضیح دهید تا بتوانم بهترین کمک را ارائه دهم.

    افزایش ایربگ‌های دنا پلاس اتومات

    در آخرین به‌روزرسانی سایت اینترنتی ایران خودرو در ماه مرداد ۹۹، تعداد ایربگ‌ها در مدل جدید دنا پلاس توربو اتومات افزایش یافته است.

    در حال حاضر، ایران خودرو برای خودروی سری اول با کد کلاس 70702، ایربگ جانبی نیز فراهم کرده است. این تغییرات در آپدیت تابستان 99 اعمال شد و تعداد ایربگ‌های خودرو دنا پلاس توربو اتومات به 4 عدد افزایش یافته است.

    با افزایش تعداد اتومبیل‌های دارای ایربگ، می‌توان نتیجه گرفت که ایران خودرو دیگر تمایلی به عرضه مدل دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ L1 ندارد.


    مشخصات دنا پلاس توربو اتومات

    در اردیبهشت ماه سال ۹۹، شرکت ایران خودرو برای اولین بار، مشخصات فنی خودروی دنا پلاس توربو اتومات را منتشر کرده است.

    متن پاراگراف ورودی را می‌توانید ارسال کنید تا بهترین شکل را به آن ببخشم.

    با توجه به اطلاعات ایران خودرو، احتمالاً دنا پلاس توربو اتوماتیک، در ابتدا با کد کلاس 70702 به مشتریان تحویل داده خواهد شد. بنابراین، این خودرو با همان امکانات دنا پلاس توربو دنده‌ای کلاس 70402 عرضه خواهد شد، با اضافه کردن دو ایربگ به آن.

    • چهار ایربگ دارد،
    • سانروف دارد،
    • جاعینکی ندارد،
    • آنتن کوسه ای (شارک فین) ندارد.

    تفاوت دنا پلاس توربو اتومات با دنا پلاس توربو دنده ای

    در تاریخ 27 دی‌ماه 96، آغاز شد که آزمایش‌های زمستانی اتومبیل دنا پلاس توربو در کره جنوبی برای مدت 10 روز انجام شد.

    در یک آزمایش، به جمع مهندسان ایرانی، کره‌ای، و هندی اضافه شد. در تاریخ هشتم خردادماه سال ۹۷، آزمایش این جعبه‌دنده اتوماتیک به پایان رسید.

    موترین (Motrain) برای ایران خودرو تست‌هایی را انجام داده است. این شرکت، اصلی‌ترین تخصص خود را در تامین قطعات خودرویی (به ویژه جعبه‌دنده) دارد، اما در حوزه‌های طراحی، تولید و مشاوره نیز خدمات فنی و مهندسی به مشتریان ارائه می‌دهد.

    یک نکته جالب درباره دنا پلاس توربو اتومات این است که کره‌ای‌ها سفارش ساخت یک جعبه دنده جدید ندادند، بلکه آن را به صورت دستی به اتومات تبدیل کردند. بر اساس اظهارات شرکت موترین، مهندسان آن بیش از 30 قطعه از جعبه دنده را برای اتوماتیک شدن دوباره طراحی کردند.

    مدل دنا پلاس توربو دنده ای دنا پلاس توربو اتومات
    نوع موتور EF7-TC
    حجم موتور 1645 سی سی
    جعبه دنده 5 سرعته دستی 6 سرعته اتومات 2 حالته
    قدرت 150 اسب بخار
    گشتاور 215 نیوتن متر
    شتاب 10 ثانیه 9.5 ثانیه
    سرعت 205 کیلومتر برساعت
    استاندارد یورو4 قابل ارتقا به یورو5
    مصرف ترکیبی 7.94 لیتر 8.1 لیتر

    ایران خودرو برای دنا پلاس توربو اتومات، جعبه دنده‌ای دو حالته (اسپرت و زمستانی) ارائه می‌دهد که به راننده امکان کنترل بیشتر را می‌دهد. همچنین، این شرکت مصرف سوخت ترکیبی برای هر دو مدل را تقریبا یکسان اعلام کرده است.

    در خصوص تجهیزات، ایران خودرو از همان آپشن‌هایی استفاده کرده است که برای دنا پلاس توربو دنده‌ای معرفی کرده بود. بنابراین، تفاوتی بین تجهیزات مدل دنده ای و مدل اتومات این خودرو وجود ندارد و هیچ تغییری اعمال نشده است. به علاوه، مهم‌ترین آپشن‌های دنا پلاس توربو اتومات شامل موارد زیر می‌شود:

    • سانروف
    • دو ایربگ
    • کروز کنترل
    • تریم تک رنگ (فقط مشکی)
    • رینگ 16 اینچ آلومینیومی جدید
    • ترمز دیسکی عقب
    • طرح جدید سردنده و گردگیر
    • روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز
    • موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ 

    تفاوت دنا پلاس اتومات با دنا پلاس دنده ای

    اکثر مشتریان ما برای دنا پلاس اتومات، اولین سوالشان این است که آیا این خودرو به جز جعبه دنده اتوماتیک دارای تفاوت‌های دیگری نسبت به دنا پلاس دنده‌ای است یا خیر. پاسخ کاملاً واضح است: هیچ تفاوتی وجود ندارد!

    براساس اعلام سایت ایران خودرو، دنا پلاس اتومات هیچ تفاوتی با دنا پلاس دنده‌ای ندارد. به عبارت دیگر، هیچ تفاوتی در آپشن‌های در دسترس برای این دو مدل وجود ندارد. ایران خودرو اخیراً 5 آپشن را از خانواده دنا پلاس حذف کرده بود که در دنا پلاس اتومات نیز این امکانات حذف شده‌اند.

    بله، متنی که برایم ارسال کردید کوتاه و بی‌مفهوم است. ممکن است اطلاعات بیشتری در ارتباط با آن توضیح دهید تا بتوانم بهترین بازنویسی را ارائه دهم؟

    تفاوت دنا پلاس توربو با دنا پلاس معمولی

    در هفته‌ی گذشته از ماه آذر سال 1396، شرکت ایران خودرو آغاز به تولید خودروی دنا پلاس توربو کرد که در سال 1397 به مشتریان تحویل داده شد. اما چه تغییراتی در این مدل نسبت به دنا پلاس ایجاد شده است؟

    بله، متن شما را می‌توان به شکل زیر بازنویسی کرد: لطفاً با آرامش و تمرکز بر روی هدف خود کار کنید و انتظار داشته باشید که با تلاش و پیشرفت پی به نتیجه‌ای مطلوب خواهید برد.

    مدل توربو از خودروی دنا پلاس به واسطه تفاوت‌های ظاهری و چشمگیرش با دنا پلاس معمولی متمایز می‌شود، به خصوص به دلیل رینگ‌های بزرگ و طرح جدید آن. هرچند کابین این مدل همان ویژگی‌های کابین دنا پلاس را دارد، اما مزایای جدید آن شامل سه ویژگی منحصر به فرد است.

    • طرح جدید سردنده و گردگیر آن
    • روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز
    • موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ

    تفاوت بین دنا پلاس و دنا پلاس توربو مشابه تفاوت سورن و سورن توربو است. هر دو مدل از پیشرانه EF7 یورو 4 استفاده می‌کنند که عملکرد مصرف سوخت و شتاب خودرو را بهبود می‌بخشد.

    همچنین بر اساس عدد حک شده بر روی گلگیر جلو، می‌توان نتیجه گرفت که ایران‌خودرو اصرار دارد حجم پیشرانه را 1.7 لیتر اعلام کند؛ در حالی که حجم دقیق آن 1646 سی‌سی است و هر چه این عدد را گرد کنید، باز هم 1.6 لیتر خواهد بود و نه 1.7 لیتر!

      دنا پلاس دنا پلاس توربو
    پیشرانه 1.6 لیتری EF7 1.6 لیتری EF7 توربو
    قدرت 115 اسب‌بخار 150 اسب‌بخار
    گشتاور 157 نیوتن‌متر 215 نیوتن‌متر
    سرعت 190 کیلومتربرساعت 205 کیلومتربرساعت
    شتاب 13.5 ثانیه 10 ثانیه
    جعبه‌دنده 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
    مصرف جاده‌ای 6.2 لیتر 5.7 لیتر
    مصرف ترکیبی 7.7 لیتر 7.3 لیتر
    وزن 1258 کیلوگرم 1262 کیلوگرم
    سایز چرخ 195/60R15 205/50R16

    * اطلاعات جدول بالا از وبسایت رسمی ایران خودرو استخراج شده است.

    تفاوت دنا پلاس با دنا معمولی

    اولین فیس لیفت دنا، که با نام تجاری دنا پلاس شناخته می‌شود، تغییرات کوچکی در ظاهر خود داشته اما به خوبی موفق به ارتقا دنا به یک سطح قیمت بالاتر شده است.

    دنا پلاس در فصل پاییز سال ۹۵ معرفی شد و پس از آن، ایران خودرو آن را به خط تولید خود انتقال داد. نهایتاً در سال ۹۶، نسخه اولیه آن با نام مدل ۹۶ به بازار عرضه شد. تفاوت‌های اصلی بین دنا پلاس و دنا معمولی در ظاهر و تجهیزات آن‌ها است. برخی از تفاوت‌های ظاهری برجسته دنا پلاس شامل:

    •  تغییر نمای جانبی (خط جانبی و لچکی عقب)
    • تغییر قاب آینه های جانبی
    • جلوپنجره اسپرت‌‌تر با ابعاد بزرگ‌تر
    • تجهیز چراغ‌های جلو و عقب به نئون
    • نوار کرومی دور شیشه
    • دستگیره‌های کرومی در

    اطلاعاتی که از طریق فرم ارسال شده را به طور متمرکز و قابل فهم برای استفاده بعدی ذخیره می‌کنیم.

    ایران خودرو به بحث تجهیزات نیز اقدام کرده و گزینه‌های جدید و جذابی را به مدل دنا پلاس اضافه کرده است که قبلاً در این خودرو موجود نبودند. به عنوان مثال،

    • جاعینکی (*)
    • سانروف (*)
    • دوربین عقب
    • چراغ دی لایت
    • کفپوش موکتی
    • ایربگ های جانبی جلو (*)
    • سیستم پشتیبانی از نویگیشن (*)
    • نورپردازی فضای پای سرنشین یا فوت لامپ
    • آنتن سقف کوسه‌ای یا شارک فین (*)

    آپشن‌هایی که با علامت (*) نشان داده شده‌اند، از سال 97 به بعد از تجهیزات استاندارد دنا پلاس حذف شده‌اند.


    تفاوت دنا پلاس با دنا معمولی

    اولین فیس لیفت دنا، که با نام تجاری دنا پلاس شناخته می‌شود، تغییرات کوچکی در ظاهر خود داشته اما به خوبی موفق به ارتقا دنا به یک سطح قیمت بالاتر شده است.

    دنا پلاس در فصل پاییز سال ۹۵ معرفی شد و پس از آن، ایران خودرو آن را به خط تولید خود انتقال داد. نهایتاً در سال ۹۶، نسخه اولیه آن با نام مدل ۹۶ به بازار عرضه شد. تفاوت‌های اصلی بین دنا پلاس و دنا معمولی در ظاهر و تجهیزات آن‌ها است. برخی از تفاوت‌های ظاهری برجسته دنا پلاس شامل:

    •  تغییر نمای جانبی (خط جانبی و لچکی عقب)
    • تغییر قاب آینه های جانبی
    • جلوپنجره اسپرت‌‌تر با ابعاد بزرگ‌تر
    • تجهیز چراغ‌های جلو و عقب به نئون
    • نوار کرومی دور شیشه
    • دستگیره‌های کرومی در

    اطلاعاتی که از طریق فرم ارسال شده را به طور متمرکز و قابل فهم برای استفاده بعدی ذخیره می‌کنیم.

    ایران خودرو به بحث تجهیزات نیز اقدام کرده و گزینه‌های جدید و جذابی را به مدل دنا پلاس اضافه کرده است که قبلاً در این خودرو موجود نبودند. به عنوان مثال،

    • جاعینکی (*)
    • سانروف (*)
    • دوربین عقب
    • چراغ دی لایت
    • کفپوش موکتی
    • ایربگ های جانبی جلو (*)
    • سیستم پشتیبانی از نویگیشن (*)
    • نورپردازی فضای پای سرنشین یا فوت لامپ
    • آنتن سقف کوسه‌ای یا شارک فین (*)

    آپشن‌هایی که با علامت (*) نشان داده شده‌اند، از سال 97 به بعد از تجهیزات استاندارد دنا پلاس حذف شده‌اند.


    بررسی انواع دنا ایران خودرو

    با استفاده از این لینک، می‌توانید اطلاعات کاملی درباره مدل‌های دنا معمولی و دنا پلاس از ایران خودرو مشاهده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خانواده دنا و مقایسه ویژگی‌ها و تفاوت‌های دو مدل، می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

    اگر شما مالک یکی از خودروهای دنا یا دنا پلاس هستید، توصیه می‌شود مقاله فوق را مطالعه کنید تا اطلاعات جدیدی از جدیدترین قیمت‌های قطعات مصرفی این خودروها در بازار لوازم یدکی به دست آورید. همچنین، در این مقاله می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره مشخصات و نوع روغن مناسب برای خودروهای دنا کسب نمایید.

    برای دانلود دفترچه راهنمای خودرو دنا و دنا پلاس و همچنین دفترچه راهنمای سایر محصولات ایران خودرو، به مقاله مربوطه مراجعه کنید.


    نتایج قرعه کشی ایران خودرو

    برای آشنایی با روند ثبت نام در قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو، فرایند ثبت نام در قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو و مشاهده آخرین آمار فروش ایران خودرو، به همراه اطلاعات جدید و اخبار مرتبط، میتوانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

    سوال یا نظری دارید؟

    name
    email
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود
    جستجو
    منوی اصلی
    پشتیبانی

    شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

    تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

    پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

    دستیار هوشمند - آنلاین

    سلام
    من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

    میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
    و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم