
خیلی از تولیدکنندگان خودرو همچنان به استفاده از موتورهای داخلسوز اصرار دارند. در حالی که برخی مانند لامبورگینی و پورشه به استفاده از سوختهای مصنوعی میپردازند، تویوتا و آلپاین (زیرمجموعه اسپرت رنو) بیشتر به فناوری هیدروژن تمایل دارند. معرفی خودروی کانسپت آلپِن گلو های ۴ (Alpenglow Hy4) توسط آلپاین نشاندهنده این علاقه است.
مشخصات فنی آلپاین آلپن گلو های 4
این خودرو به عنوان نمونهای بهروزشده از آلپین گلو 2022 شناخته میشود، که از یک موتور 4 سیلندره 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 340 اسببخار و گیربکس سکوئنشال استفاده میکند و توانایی دوران تا سرعت 7000 دور در دقیقه را دارد.

برای تامین سوخت موردنیاز برای این پیشرانه، از سه مخزن 2.08 کیلوگرمی هیدروژن با فشار 700 بار استفاده میشود.
در مسابقه Spa-Francorchamps آلپاین آلپن گلو های 4 تا به افتخار رقیبان خود حضور خواهند داشت. این مسابقه، یک رقابت استقامتی شش ساعته است که به عنوان بخشی از فصل 2024 مسابقات WEC برگزار خواهد شد. پس از این مسابقه، این خودرو برای شرکت در مسابقات 24 ساعته لمان در تاریخ 14 و 15 ژوئن آماده خواهد شد.
مشخصات ظاهری آلپاین آلپن گلو های 4
چهره مدل آلپاین آلپن گلو های 4 نسبت به نسخه قبلی، دارای تغییرات و بهبودهای بسیار است. ارتفاع کمی افزایش یافته، پکیج آیرودینامیک بهبود یافته، طراحی جدیدی بر روی سقف اضافه شده و دو مخزن هیدروژن در طرفین نصب شدهاند. این ویژگیهای جدید این خودرو به عنوان بخشی از بهبودهای آن مطرح میشوند.
آلپاین تصمیم دارد یک خودرو با پیشرانه هیدروژنی شش سیلندری به نام احتمالی Hy6 را تا پایان سال 2024 طراحی و عرضه کند، با اینکه در پیست مسابقات فرمولا 4 فعالیت دارد.

برند فرانسوی به اندازه ای پیشرفت کرده است که انرژی از منابع هیدروژنی را به عنوان یک انتخاب موثر برای خودروهای معمولی در نظر میگیرد.
چند دهه پیش، بامو V12 هیدروژنی را در مدل 7 سری GR معرفی کرد و تویوتا از پیشرانه هیدروژنسوز در نسخه GR یاریس و کرولا استفاده کرد. حتی در دهه 70، بامو یک نسخه از سری 5 اتاق E12 را با پیشرانه هیدروژنی مجهز کرده بود، که با نام 520h شناخته میشد و در یک فیلم کوتاه از خودروهای کلاسیک بامو نیز به نمایش گذاشته شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.