
مرحلهی جدید سوزوکی با راهاندازی نسخه ۲۰۲۴ موتورسیکلت GSX-S1000GS به عنوان یک کراساور-تورر شگفتانگیز آغاز شده است. این محصول بیشتر از یک موتورسیکلت تورینگ است و با توجه به طراحی و تغییرات فنی مانند سیستم تعلیق نیمه فعال الکترونیکی، این مدل سوزوکی چندین ابتکار جدید را با خود به همراه دارد.
طراحی سوزوکی GSX-S1000GS
با توجه به اینکه GSX-S1000GS به عنوان یک اسپرت-تورر، نسبت به GSX-S1000GT، دارای قدبلندی بیشتری است، دلیل این امر این است که در این مدل جدید، تمرکز بیشتری بر روی عملکرد و کنترل در جاده قرار داده شده است و به همین دلیل مدل GT برای مسیرهای آفرود به همراه همتای خود یعنی V-Storm 1000 اختصاص یافته است.
روند مسابقه این است که موتورسیکلت باید یک مسیر را طی کند که قبلاً توسط رقبای سخت که از جمله بامو موتوراد S1000XR انجام شده است. دیگر مدلهایی که میتوانند بهعنوان مدعی شناخته شوند، شامل یاماها Tracer 9GT+ و کاوازاکی Versys 1000 میشوند.

مشخصات فنی سوزوکی GSX-S1000GS
با تمرکز بر رانندگی در جاده، سوزوکی قادر خواهد بود تا قابلیتهای موتور 999 سی سی K5 خود را بهتر به نمایش بگذارد. در حال حاضر، اطلاعات دقیقی در مورد قدرت خروجی این موتورسیکلت در دسترس نیست. با اشاره به مدل GSX-S1000GT به عنوان مقیاس، انتظار میرود که این مدل نزدیک به 152 اسب بخار در 11000 دور در دقیقه و 106 نیوتن متر گشتاور در 9250 دور در دقیقه داشته باشد.
بدون شک، یکی از بهترین ویژگیهای فنی این محصول، سیستم تعلیق نیمه فعال الکترونیکی سوزوکی (SAES) است که در چهار حالت حرکتی کنترل شده است: H (سخت)، M (متوسط)، S (ملایم) و U (حالت سفارشی). این حالتهای رانندگی به طور خودکار، وضعیت حرکت موتورسیکلت را براساس شرایط سواری تنظیم میکنند.
بهعلاوه، این برای اولینبار است که شرکت از سیستم تثبیتکننده تطبیقی جاده با نام SRAS برای موتورسیکلتهای خود استفاده میکند. این سیستم به طور یکپارچه بر روی تنظیم حرکت در سطوح مختلف مانند سنگفرش و یا جادههای ناهموار نظارت میکند و واقعاً ضربهها را بهتر و دقیقتر جذب میکند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.