
در سال 2024، بامو قصد دارد موتورسیکلتهای R12 nineT Roadster و R12 Cruiser را به بازار عرضه کند، که از مدل کلاسیک هوا و روغن-خنک R12 الهام گرفتهاند. این دو موتورسیکلت از پیشرانه باکسر دوقلو استفاده میکنند و در ادامهی مسیری که با معرفی R nineT در سال 2013 آغاز شده بود، حرکت خواهند کرد.
تازهترین مدل از لولههای فولادی ساخته شده است. قالب اصلی بدنه جلو و عقب به صورت ریختهگری شده است که با ساختار معمول R nineT متفاوت است. این بهروزرسانی در قالب فرعی علاوه بر کاهش وزن، امکان سفارشیسازی بدنه را نیز آسانتر میکند.
معطیات فنی موتورهای جدید بامو، همچون مدل R nineT قبلی، دارای یک پیشرانه با حجم 1170 سیسی هستند. قدرت خروجی آنها در 7،000 دور در دقیقه 109 اسببخار بوده و گشتاور آنها نیز در 6،500 دور در دقیقه به 115 نیوتنمتر میرسد. اما مدل R12 nineT با خروجی 95 اسببخار و گشتاور 110 نیوتنمتر متفاوت است.

موتورسیکلتهای R12 nineT و R nineT از نظر طراحی و ارگونومی تفاوتهایی دارند. در R12 nineT، مخزن آلومینیومی با پوشش برس خورده و روکش شفاف، ظاهر اسپرت و شیکی را به آن میبخشد. این مدل همچنین از برتریهای ارگونومی نسبت به R nineT برخوردار است، زیرا باک سوختی کوتاهتر و باریکتر دارد که باعث میشود راکب به فرمان نزدیکتر و توزیع وزن بهتری داشته باشد.
مخزن سوخت فولادی با نمایشی استاندارد و یک صندلی انفرادی بر روی مدل R12 توجه میشود. ارتفاع زین پایین و دسته فرمان عریض آن، آن را به یک کروزر کلاسیک تبدیل کرده است. تایرهای جلو و عقب به ترتیب 19 و 16 اینچی هستند. هر دو مدل R12 و R12 nineT با رنگ ویژه مشکی بلکاستورم بهصورت استاندارد عرضه میشوند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.