
این سخت است که باور کنی که Zonda یک افسانه از سال 1999 است که در نمایشگاه ژنو معرفی شد. این خودرو سوپر اسپرت هنوز هم در حال تولید مدلهای مختلفی آن است و ادامه خواهد داشت تا پایان سال 2022.
فکر میکردیم داستان این خودرو اسپرت محبوب به پایان رسیده است، اما پاگانی با معرفی کانسپت Alisea، بیست و پنجمین سالگرد این خودروی خارقالعاده را جشن گرفت. در فرآیند توسعه این خودرو، موسسه طراحی اروپا IED نیز نقش داشته است.

این خودرو که با نام Alisea (تلفظ آلیشا) شناخته میشود، در مقیاس 1:1 توسط دوره کارشناسی ارشد IED در تورین طراحی شده است. سطوح صاف و پولیش شده، همراه با حذف دریچههای بزرگ هوا که معمولاً در خودروهای سوپر اسپرت مشاهده میشوند، عملکرد آیرودینامیک این خودرو را به حداکثر میزان ارتقا داده است.
انحنای برجسته چرخها و قوس بزرگ در قسمت عقب، عرض خودرو را به بیش از 2 متر افزایش داده است. طول پاگانی جدید 4521 میلیمتر است که کمی طولانیتر از زوندای استاندارد است. اما ارتفاع آن 1069 میلیمتر است که کمی کوتاهتر از منبع الهام خود به نظر میرسد.
مدل سقف شیشهای آلیشا در واقع به خودروهای کلاس C از دهه 80 شبیه شده است که دارای شیشههای محدب هستند. آینههای این خودرو نسبت به مدل قبلی کمی باریکتر است و در موقعیتی بالاتر نصب شدهاند، اما باید توجه داشت که این خودرو از فناوری دوربین دیجیتال به جای آینه جانبی استفاده نمیکند.

چراغهای عقب چهارگانه در حال حاضر به شکل مدرنتری ظاهر شدهاند و این ترکیب بصری برخاسته از زوندا R را به یاد میآورد.
با تأکید بر طراحی جدید بدنه، پاگانی آلیشا به سادگی نسبی خود برای بهبود آیرودینامیک معروف است. حتی اگر این محصول را با Huayra مقایسه کنیم، شباهتهای کلی بین آن دو را میتوان تشخیص داد.
با توجه به اینکه این محصول فقط به صورت یک دستگاه تولید شده است، قیمت آن قطعا بسیار بالا خواهد بود؛ اما اگر تقاضا افزایش یابد، احتمالا شرکت پاگانی متقاعد شود که نسخه نهایی آن را هم تولید کند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.