
شرکت روو زیرو (Revo Zero) در سال 2020 توسط چند کارآفرین تأسیس شد. اهداف اصلی این شرکت شامل توسعه استفاده از سوخت هیدروژن در حمل و نقل زمینی و هوایی است. علاوه بر گسترش ایستگاههای شارژ هیدروژن، روو زیرو بر روی تولید خودروهای هیدروژن-برقی نیز تمرکز دارد.
بر اساس نظر مهندسان این شرکت، از مزایای همزمان استفاده از انرژی هیدروژن و باتری در خودروها میتوان بهره برد. خودروی تویوتا میرای هیدروژنی، به دلیل نقص در زیرساختها، با عدم تقاضای کافی از مشتریان روبرو شده است. با امکان تجهیز این نوع خودروها با سیستم باتری الکتریکی، آنها را به صورت مستقل یا با استفاده از ژنراتور هیدروژن قابل شارژ کرد و مسافت بیشتری را پیمود.
پیافسی (pFC) یک مجموعه قدرتی در حال توسعه است که به ورزشکاران و هنرمندان کمک میکند تا برای خود شکل بیافرینند.

این شرکت به ادعای آمریکنای فناوری خود، اما رنو و گروه استلانتیس قبلا چند خودروی تجاری ون را با فناوری مشابه تولید کردهاند، هرچند در تیراژ محدود.
فناوری ذخیرهسازی انرژی مشکلاتی از جمله نیاز به فضای بزرگ برای موتور برقی، سیستم باتری، مخزن هیدروژن و ژنراتور الکترومکانیکال را دارد.
مطابق طرح پیشنهادی، خودروی کراساور انرژی دارای مخازن هیدروژن با دو سیلندر در جلو و چهار سیلندر در عقب است. همچنین موتور ژنراتور الکترومکانیکال در زیر کاپوت نصب شده است.
با وجود عدم اطلاعات دقیق درباره تعداد و خروجی موتورهای الکتریکی در این خودرو، سازنده اعلام کرده است که با استفاده از ترکیب باتری شارژر، مخزن هیدروژن پر و برد حرکتی به حدود 1127 کیلومتر میتوان پیمود.

یک خودرو کراساور شش نفره با طراحی جعبهای بدنه، درهای کشویی و سقف شیشهای توضیح داده شده است. داخلی این خودرو شامل صندلیهای 2+2+2 تایی، تریم چوب و فیبرکربن، دو نمایشگر دیجیتال و فرمان بیضوی میباشد. اما تاکنون، این خودرو به اندازه یک طرح کامپیوتری فراتر نرفته است.
شرکت روو اعلام کرده که زمان عرضه انرژی خود را هنوز اعلام نکرده است، اما این امکان وجود دارد که با پرداخت 500 دلار، این خودرو را رزرو کنید. علاوه بر این، این شرکت قرار است یک رودستر و یک کراساور جمعوجور با شعاع حرکتی به ترتیب 720 و 640 کیلومتر را در آینده عرضه کند و تصاویری از طراحی بدنه این خودروها را منتشر کرده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.