معرفی تویوتا GR پریوس

مقالات خودرویی

اولین حضور در پیست

شرکت تویوتا پریوس جدید را به یک خودرو مسابقه تبدیل کرده است و GRMN اسپرت را در ماه ژوئن معرفی کرده بود. این خودرو اکنون به عنوان یک خودرو مسابقه‌ای کامل معرفی شده است و در مسابقه استقامت ۱۰ ساعته تایلند شرکت کرده است.

ظاهر این پریوس مناسب برای یک خودرو مسابقه‌ای است. آن دارای یک اسپلیتر جلو بزرگ، بالچه‌های کوچک کناری و بال عقب بزرگ است. همچنین، رینگ‌های ۱۰ پره و دیسک‌های ترمز شکاف‌دار نیز دارد. ارتفاع خودرو نیز به نظر می‌رسد کمی کاهش یافته است.

تا به حال، تویوتا اطلاعات دقیقی درباره پیشرانه این خودرو مسابقه‌ای منتشر نکرده است. اما مشخص است که موتور این خودرو اصلاح شده است و از سوخت کربن خنثی استفاده می‌کند. همچنین قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد و باتری با ظرفیت بالاتری برای سیستم هیبریدی آن استفاده شده است. همچنین، سیستم خنک‌کاری آن نیز بهبود یافته است.

تویوتا پریوس لمان سنتنیال GR ادیشن

در میان ۶۳ شرکت‌کننده، پریوس در جایگاه ۱۱ام قرار گرفته بود و از برنده ۲۱ دور عقب بود. هنوز اطلاعی درباره ورود تویوتا به مسابقات یا شرکت پریوس در مسابقه‌های آینده وجود ندارد.

این مسابقه‌ی پریوس، به همراه چندین خودرو دیگر، در اتوسالن توکیو از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ ژانویه برگزار خواهد شد. این خودروها در مسابقاتی از جمله رالی جهانی، مسابقات استقامت، سوپر GT و ... شرکت خواهند کرد.

تویوتا قبلاً در مسابقات سوپر GT ژاپن با مدل پریوس شرکت کرده است که از یک موتور V8 استفاده می‌کرده است.

تویوتا پریوس لمان سنتنیال GR ادیشن

پس از معرفی مدل جدید، زمان آن فرا رسیده است که طراحی جدید و متفاوت این خودروی کم مصرف را ببینیم. تیم گازو ریسینگ (Gazoo Racing) مسئول نمایش روی دیگر این خودرو است که به خاطر ارائه نسخه‌های اسپرت از خودروهای تویوتا، شناخته شده است.

این خودرو با نام کامل پریوس 24h لمان سنتنیال GR ادیشن معرفی شده است و به مناسبت صدمین سالگرد تولد پیست دلا سارته تولید شده است. اما چه ارتباطی بین تویوتا پریوس و مسابقات 24 ساعته لمان وجود دارد؟

از آنجا که گازوئیل ریسینگ، از پریوس به عنوان پایه برای توسعه فناوری هیبرید در خودروهای مسابقه‌ای استفاده کرده است، مدل‌های TS030، TS040، TS050، و GR010 را طراحی و ساخته است.

با تشکر از اجزای مانند سپر جلو، شبکه لانه زنبوری، زیرسپر، رکاب‌های جانبی، گلگیرهای برآمده، باله بزرگ و دیفیوزر عقب، ویژگی‌های آیرودینامیکی بدنه مدل پریوس 24h لمان سنتنیال GR بهتر شده است. همچنین، حتماً مزیت‌هایی نظیر کاپوت فیبرکربنی و چراغ‌های LED جلو که از GR010 هیبرید الهام گرفته شده‌اند، را نیز نباید نادیده بگیریم.

رینگ‌های سفارشی RAYS با اندازه 18 اینچ، همراه با تایرهای 235/50 پایلوت اسپرت 4S از میشلن استفاده می‌کنند. طبق اعلام شرکت تویوتا، سیستم تعلیق GR پریوس نیز اصلاحاتی طراحی شده است.

پریوس 24h لمان سنتنیال GR ادیشن و مزدا MX-30 R-EV در مسابقات لمان 2023 حاضر باشند. پس از برنده شدن در 5 دوره متوالی از سال‌های 2018 تا 2022، تویوتا در این سال نیز به دنبال کسب پیروزی ششم خود است.

تویوتا پریوس لمان سنتنیال GR ادیشن

"اگرچه مدیرعامل شرکت تویوتا اعلام کرده است که تنوع محصولات GR در آینده افزایش خواهد یافت، اما هنوز نمی‌توان به اطمینان برخورد از احتمال عرضه نسخه شهری GR پریوس داشت."

جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.

خوشحال میشیم نظرتو بزاری

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم