
شاید امروز به سختی بتوان ارزش و تأثیری که فورد با معرفی نسل اول ماستنگ بر مخاطبان ایجاد کرد را درک کرد. اگرچه، آمار فروش 420 هزار دستگاه این خودرو در طی فقط یک سال پس از رونمایی آن در آوریل 1964، میتواند بسیاری از حقایق مهم را روشن کند.
پس از شش دهه از تولد مدل اولیه آن، ماشین فورد ماستنگ هنوز هم شهرت قابل توجه و محبوبیت فراوانی دارد. اما اکنون یک نسخه ویژه و متفاوت از این خودرو معرفی شده است که براساس مدل روباز سال 1964 آن ساخته شده است. این خودرو که به نام "Uncaged" شناخته میشود، قصد دارد هیجان و هیولاگری را که در ذهن مردم از نخستین بار ملاقات خودرو شاپشین ماستنگ پیدا کرده بودند، تداعی کند.
برند «Uncaged» جزئیاتی مانند پنجره جلویی سفارشی، رینگهای 18 اینچی و چراغهای عقب بزرگ در این مدل را ارائه کرده است. این طرح توسط گری رگل (Gary Ragle) طراحی شده است.

خودروی پونی دارای بدنهای است که شاسیاش سفارشی ساخته شده است. این شاسی نسبت به نمونههای استاندارد ۱۴۹ سانتیمتر عرضتر است. تغییراتی روی گلگیرها و درها انجام شده است تا جلوپنجره بدون تغییر باقی بماند. برای ساخت این بدنه، بیش از ۴۲۰۰ ساعت زمان صرف شده است.
برای ساخت بدنه یک خودرو به نام بورگوندی بریو، شرکت BASF از گلازوریت استفاده کرده است. این رنگ خاص، با استفاده از ترکیبات بسیار باکیفیت ساخته شده و ظاهری منحصر به فرد به بدنه خودرو میبخشد. همچنین، نشانهای روی بدنه از جنس تیتانیوم به نام C-105P ساخته شدهاند که توسط شرکت Cerakote تولید شده است. این نشانها از مادهای با ویژگیهای استحکام بسیار بالا تشکیل شده و به بدنه خودرو زیبایی و مقاومت اضافی میبخشند.
رینگهای 18 اینچی با طرح مشابه نسل اول توسط شرکت Evod Industries ساخته شدند و در کنار تایرهای Redline ساخت کانتیننتال با ابعاد 245/40 و 285/40 در محورهای جلو و عقب قرار گرفته اند. کالیپرهای شش پیستون Baer Pro+ با دیسکهای 14 اینچی در هر دو محور جلو و عقب، نیروی توقف را تامین میکنند. قطعات تعلیق جلو از نسل هفتم شورولت کوروت الهام گرفته شدهاند، در حالیکه تعلیق عقب به صورت مستقل طراحی شده است.

در زیر گنجایش موتور این خودروی زیبا، یک پیشرانه قدرتمند با حجم 5 لیتری V8 قرار دارد. این موتور، با استفاده از هدرز ساخت رینگ برادرز، توانایی تولید 460 اسب بخار و 570 نیوتن متر گشتاور را در دورهای 7 هزار و 4600 دور در دقیقه دارد.
قدرت خروجی بهنگامی که توسط گیربکس ده سرعته اتوماتیک 10R80 ساخت شرکت فورد به چرخها منتقل میشود، تقویت و تقویت میشود.
کابین ۶۴ ماستنگ Uncaged که توسط Sean Smith Designs طراحی شده است، نیاز به نصب قطعات داشت که Steve Pearson مسئول آن بود. فرمان خودرو به طور مشابه با مدل اولیه به واسطه Sparc ساخته شده است و نشاندهندهها توسط Dakota Digital تامین شدهاند.

رنگهای قهوهای و مشکی به علاوه بورگوندی برای روکشهای چرمی کابین خودرو استفاده شده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.