شرایط تحویل حضوری ایران خودرو 1402

مقالات خودرویی

علت تاخیر تحویل محصولات ایران خودرو چیست؟

به عبارتی ساده تر، مدیر عملیات فروش ایران خودرو، کیوان پناهی، دلایل تأخیر در تحویل برخی خودروها را به استقبال زیاد در سامانه و مشکلات در تامین ارز قطعات نسبت می‌دهد.

با اشاره به افزایش تولید 10 هزار دستگاه خودرو نسبت به سال گذشته در این شرکت، وی درباره دلایل تاخیر در تحویل برخی از خودروها توضیح داد. او علت آن را به افزایش ناگهانی تعداد ثبت نام در سامانه یکپارچه ارتباط داد و اظهار کرد که تعهدات معوق این شرکت در حال حاضر بین 55 تا 60 هزار دستگاه است، در حالی که تعداد کل خودروهای تولید شده تا کنون در ایران خودرو 55 هزار دستگاه است. وی تاکید کرد که شرایط معوق شامل زمان‌های کمتر از 30 روز هستند و اغلب از موعد پیش‌بینی شده کمتر می‌باشند.

وی تلاش می‌کند تا خودروهایی که از شرایط معوق بیش از ۳۰ روز رنج می‌برند، را سریع‌تر تحویل دهد. خودروهایی مانند دنا پلاس و تارا از جمله آن‌ها هستند که به این مشکل برخورد کرده‌اند. اگر با همکاری سازمان ملی استاندارد بهینه‌سازی شود، مشکلات مربوط به تاخیر در تحویل دنا پلاس و دیگر خودروها رفع خواهد شد. دلیل اصلی این تاخیرات شامل مشکلات در تامین قطعات، مشکلات مالی مرتبط با تخصیص ارز و تحریم‌ها است. اما با همکاری و پشتیبانی وزارت صمت و بانک مرکزی، این موانع در نزدیک آینده برطرف خواهند شد.

آقای پناهی اظهار داشته است که ثبت‌نام خودروی ۲۰۷ در سامانه بیش از حد انتظاری انجام شده است. ایشان اعلام کرده‌اند که در تلاش هستند که تعهدات پیشین را در کمترین زمان ممکن برآورده کنند. تولید خودروی ۲۰۷ از ماه گذشته افزایش یافته و تعهدات معوق به‌زودی مورد جبران قرار خواهد گرفت. همچنین، تاخیری در تحویل تعهدات هایما هم وجود داشته است که با بازآغاز تولید، این مسئله نیز حل خواهد شد. برخی از تعهدات معوق ناشی از زیاده‌رشد تعداد ثبت‌نام‌ها در سامانه بوده است. با افزایش توان تولید، امیدواریم که تعهدات معوق به زودی رفع شود.

افزایش عرضه سورن پلاس و سرعت گرفتن تحویل آن

در آبان ماه 1402، شرکت ایران‌خودرو برای تسریع در انجام تعهدات فروش مدل سورن پلاس، اعلام کرده است که از هفته آینده، ظرفیت تولید مدل بنزینی و دوگانه سوز این خودرو را با افزایش تامین مخزن گاز، افزایش خواهد داد. همچنین، مشتریانی که قبلاً وجه رزرو خودرو را پرداخت کرده‌اند و در لیست تحویل قرار دارند، به زودی می‌توانند خودروهای ثبت‌نامی خود را دریافت کنند.

ایران خودرو از مشتریانی که تاخیر در تحویل خودروهای خود را تجربه کرده‌اند، عذرخواهی کرده و اعلام کرده است که با افزایش ظرفیت تولید، تاخیرهای ایجاد شده در زمان تحویل خودروها به تدریج جبران خواهد شد و خودروها بر اساس اولویت به دست مشتریان خواهد رسید.

تحویل روزانه بیش از 2500 دستگاه خودرو

در مهرماه سال 1402، گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که تعداد خودروهای حمل شده روزانه بیش از ۲،۵۰۰ دستگاه است و تحویل خودروهای شماره گذاری شده در طی ۱۰ روز آینده انجام خواهد شد. این اطلاعیه توسط شرکت منتشر شده و متن آن به صورت زیر است:

در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته، با همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بیش از 16 هزار دستگاه خودرو از نیروی انتظامی دریافت و به سایت های تولیدی ایران خودرو در سطح کشور ارسال شد؛ در حال حاضر خودروها در مرحله بارگیری و تحویل به مشتریان هستند.

با افزایش تخصیص و نصب پلاک‌ها، بارگیری و تحویل خودروها نیز افزایش یافته است و در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خودرو روزانه حمل و تحویل می‌شوند.

مشتریانی که تمایل دارند خودروی خود را به صورت حضوری تحویل بگیرند، می‌توانند از گزینه تحویل حضوری در پاسخ به پیامک ارسالی استفاده کنند. این روش علاوه بر بازگشت هزینه حمل و نقل به مشتری، باعث افزایش سرعت در تحویل خودرو می‌شود.

با توجه به تعیین 11 روز زمان برای فرایند تجاری سازی محصولات و تولید روزانه بیش از دو هزار دستگاه در گروه صنعتی ایران خودرو، انتظار می‌رود که حداقل 22 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های این گروه صنعتی وجود داشته باشد. خودروهای تولیدی با مجوز سازمان ملی استاندارد شماره‌گذاری شده و به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

بزرگترین شرکت خودروساز کشور، از همکاری دلسوزانه و همراهی دو سازمان ملی استاندارد در تمدید مجوز شماره گذاری خودروها و همچنین از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ارائه مجوز مرتبط خودرو شاپده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو تقدیر و قدردانی می‌کند. این اقدام نه تنها به صدور مجوز شماره گذاری خودروها منجر شده است، بلکه نشان از تلاش بی وقفه کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو برای توسعه صنعت خودروسازی کشور و جلب رضایت مشتریان است. این شرکت با همکاری نهادهای صنعتی مرتبط با تولید و صنعت کشور، به دنبال دستیابی به این هدف بزرگ است.

تسریع تحویل خودروهای موجود در پارکینگ

در تاریخ 13 مهرماه، مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان در جریان بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که موجودی فعلی پارکینگ این شرکت شامل 10 هزار دستگاه خودرو است. از این تعداد، 5200 دستگاه خودرو از پارکینگ خارج شده و در حال دریافت پلاک هستند. تاکنون بیش از 1700 دستگاه خودرو پلاک آن‌ها دریافت شده و امکان تحویل آن‌ها به مشتریان در روزهای آینده وجود دارد. فرآیند تولید و تجاری‌سازی خودروها در این شرکت به میانگین هشت روز رسیده است، و معمولاً 4400 دستگاه خودرو در حالت تولید و فاکتور شدن قرار دارند.

تأخیر در دریافت مجوز برای دو هزار دستگاه خودرو هایما S7، سبب افزایش موجودی خودروها در پارکینگ شرکت شده است. با صدور مجوز و آغاز فرآیند تجاری‌سازی، این خودروها به سرعت به مشتریان تحویل داده خواهند شد. به منظور افزایش تعداد دستگاه‌های حمل، ظرفیت تریلرها از چهار به شش دستگاه افزایش یافته است تا خودروها به مشتریان سریع‌تر تحویل داده شوند. محدودیت تعداد تریلرها بر فرآیند حمل و نقل خودروها تأثیر گذار است. با تلاش برای تخلیه پارکینگ شرکت در 10 روز آینده، خودروها به مشتریان ارائه خواهند شد.

آغاز تحویل 20 هزار دستگاه خودرو به مشتریان

در مهر ماه 1402، علیمردان عظیمی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، اعلام کرد که شرکت دارای ۱۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ است که مردم پیش از تاریخ 11 مهرماه، فاکتور و وجه آن‌ها را پرداخت کرده‌اند و عملیات تحویل آن‌ها آغاز خواهد شد. او اظهار کرد که ادعای اینکه شرکت ایران خودرو خودروها را به منظور افزایش قیمت نگه داشته و سپس به مشتریان تحویل می‌دهد، صحیح نیست؛ زیرا این خودروها قبلا برای مشتریان فاکتور شده‌اند و افزایش قیمت در آینده تأثیری بر قیمت آن ۱۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه نخواهد داشت.

وی توضیح داد که این خودروها متعلق به مردم هستند و بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی باید یک و نیم درصد را به یک مجموعه پرداخت کرد و مجوز شماره گذاری بدهیم. مشکل ایجاد شده برطرف شد و از 11 مهر این ۱۹ هزار و ۷۰۰ خودرو تحویل مردم داده خواهد شد. اما حدود ۱۳ هزار خودرو از مشکل قیمت گذاری رنج میبرند و این مساله به شورای رقابت ارجاع شده است. در حال حاضر منتظر مصوبه شورای رقابت برای تعیین قیمت این خودروها هستیم.

تحویل روزانه بیش از چهار هزار دستگاه خودرو 

در مورد تحویل خودروها در این هفته، حمیدرضا چرمچی، مدیر تحویل و لجستیک گروه صنعتی ایران خودرو، اعلام کرد که بشرط عرضه 25 هزار دستگاه خودرو تا پایان هفته جاری، مشتریان می‌توانند خودروهای خود را به صورت حضوری از سایت‌های تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو دریافت کنند، به دلیل محدودیت‌های موجود در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای. از طرف دیگر، ایران خودرو به عنوان تشکر از مشتریانی که در این هفته خودروها را حضوری دریافت می‌کنند، هزینه حمل را بازپرداخت کرده و یک میلیون تومان به عنوان هزینه سفر پرداخت خواهد کرد.

با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده، پیشنهاد تحویل حضوری به صورت پیامک به مشتریان اعلام می‌شود. متقاضیان با اعلام تمایل خود از طریق همان شماره تماس، می‌توانند در فهرست تحویل حضوری قرار بگیرند. در هفته جاری، 25 هزار دستگاه آماده عرضه به مشتریان است و تعداد تحویل روزانه به بیش از چهار هزار دستگاه خواهد رسید. اما توجه داشته باشید که روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته نیز فعالیت‌های حوزه تحویل خودرو ادامه خواهد داشت.

تحویل حضوری خودروها در سایت مازندران

در آوریل سال 1402، مقامات قضایی مازندران در بازدیدی از کارخانه تولیدی ایران‌خودرو در بابل، تصاویر هوایی از پارکینگ این مجتمع را منتشر کردند که توسط کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پراکنده شد. این اتفاق باعث شد که شرکت ایران خودرو برای توضیح و روشن‌سازی در مورد تعداد بیش‌از‌حد خودروهای پارک شده در مجتمع مذکور، یک اطلاعیه رسمی صادر کند.

به پارکینگ کارخانه‌ی ما هم اکنون ۲,۳۶۰ خودرو پارس پارک شده است. از این تعداد، ۱,۸۷۰ دستگاه دارای پلاک هستند و آماده تحویل به مشتریان ما می‌باشند. همچنین، ۴۹۰ دستگاه دیگر ما منتظر شماره‌گذاری هستند تا بتوانند به مالکان خود تحویل داده شوند.

تحویل حضوری ایران خودرو در مازندران
کارخانه ایران خودرو مازندران

با توجه به محدودیت‌های تردد تریلر در محورهای شمالی کشور از تاریخ 23 اسفندماه، امکان تحویل حضوری خودروها در سایت تولیدی مازندران فراهم شده و ادامه خواهد داشت تا 29 اسفندماه 1401. همچنین، تحویل حضوری خودروها از پنجم تا دهم فروردین 1402 امکان‌پذیر است و مشتریان می‌توانند برای تحویل به این سایت تولیدی مراجعه کنند. پس از پایان تعطیلات نوروز و رفع محدودیت تردد تریلر، حمل خودروها به نمایندگی‌ها در سطح کشور از سرگرفته خواهد شد.

افزایش تحویل حضوری محصولات ایران خودرو

در دی ماه سال 1401، گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور توجه به نیازهای مشتریان و برطبق مسئولیت‌های اجتماعی خود، اقدام به ارائه خودروهای خود به صورت حضوری در تمامی سایت‌های تولیدی آنها در سراسر کشور کرد. این تصمیم با استقبال بسیار خوبی از سوی مشتریان روبه‌رو شد.

شرکت ایران‌خودرو تصمیم گرفته است ظرفیت تحویل حضوری خودروها را افزایش داده و در ماه‌های پایانی سال سرعت تحویل خودروها را افزایش دهد. این شرکت توانست تعداد تحویل حضوری خودروهای خود را از 27 هزار و 107 دستگاه در 9 ماه گذشته به 57 هزار و 223 دستگاه افزایش دهد که نشان‌دهنده یک رشد بیش از دو برابری است. این رشد بسیار قابل توجه در تحویل حضوری خودروها در استان تهران که 90 درصد افزایش داشته و نیز در سایت‌های استانی که رشد 159 درصدی داشته است، مشهود است. بیشترین افزایش تحویل حضوری در ماه آذر امسال رخ داده که نسبت به ماه آذر سال گذشته 2.8 برابر شده است.

متقاضیان تحویل حضوری می‌توانند با انتخاب گزینه تحویل حضوری در پیامک ارسالی ایران‌خودرو، از این امکان بهره‌مند شده و خودرو را در زمان کوتاه‌تری تحویل بگیرند بدون اینکه نیاز به مراحل حمل داشته باشند.

ظرفیت تحویل حضوری روزانه 400 دستگاه است

در آبان ماه 1401، حمیدرضا چرمچی، مدیر تحویل و لجستیک شرکت ایران‌خودرو، اظهار کرد که برخی از مشتریان به دلیل تمایل به دریافت سریع‌تر خودرو و صرفه‌جویی در زمان حمل و پلاک، می‌پسندند که خودروهایشان را حضوری تحویل بگیرند. بنابراین، ایران‌خودرو ظرفیت تحویل خودروها را افزایش داده و در حال حاضر می‌تواند روزانه 400 دستگاه خودرو را در تمامی سایت‌های تولیدی‌اش ارائه دهد.

بعد از صدور سند خودرو، مشتریان پیامکی دریافت می‌کنند که آنها را به انتخاب گزینه تحویل حضوری تشویق می‌کند. مشتریان موظفند ظرف ۱۲ ساعت پس از دریافت پیامک، اقدامات لازم را برای تحویل حضوری انجام دهند. آمار نشان می‌دهد که در اولین هفته‌های امسال، تعداد مشتریانی که از روش تحویل حضوری استفاده کرده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. در مهرماه همچنین، افزایش ۱۶۶ درصدی در تحویل حضوری نسبت به ماه مشابه سال گذشته مشاهده شده است.

به طور چشم‌گیری تعداد مشتریانی که از تحویل حضوری خودرو در سراسر کشور و سایت‌های استانی ایران‌خودرو استفاده کرده‌اند، افزایش یافته است. در پایان مهر ماه امسال، 14118 نفر از این روش استقبال کرده‌اند و ایران‌خودرو قصد دارد که ظرفیت تحویل حضوری روزانه خود را به میزان 30 درصد افزایش دهد. تحویل حضوری خودرو همچنین در سایت مرکزی ایران‌خودرو در تهران حتی در روزهای تعطیل نیز قابل دسترس است. از ابتدای سال تا پایان مهرماه، تحویل خودرو به مشتریان نسبت به سال گذشته 37 درصد رشد داشته و 328694 دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده شده است.

رشد 101 درصدی در نیمه اول سال 1401

به دنبال درخواست‌های مشتریان برای تحویل حضوری خودروها، گروه صنعتی ایران‌خودرو تصمیم گرفت تا این امکان را در سایت‌های تولیدی خود فراهم کند. به همین دلیل، تحویل حضوری خودروها در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، شرکت ایران‌خودرو موفق به رشد 55 درصدی در شاخص حمل خودرو به صورت ریلی نسبت به دوره مشابه سال 1400 شده است. همچنین، عرضه خودروها نیز در این دوره با افزایش 34 درصد نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ زیاد شده است.

در این بازه زمانی، رشد تحویل حضوری و حمل ریلی خودرو، منجر به افزایش رضایت مشتریان و افزایش سرعت فرآیند تحویل و ترخیص خودرو می‌شود. این برنامه به عنوان یک بخش از طرح تحول کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو اجرا می‌شود.

آدرس پارکینگ ایران خودرو جهت تحویل حضوری

شرکت ایران خودرو فهرست آدرس جدید پارکینگ‌های جانبی خود را برای حضور مشتریان اعلام کرده است:

  • پارکینگ تندگویان: کیلومتر 7 جاده مخصوص، بعد از شهرک مسکونی انصار، نبش بزرگراه آزادگان (تلفن: 44532687)
  • پارکینگ آپکو: کیلومتر 11 جاده مخصوص، روبروی فروشگاه تعاونی سپه، کوچه سی‌ام، داخل کوچه، درب سوم (تلفن: 44538000 با داخلی 284 و 285)
  • پارکینگ ایدکو: جاده قدیم کرج، سه راه شهریار، جاده سعیدآباد، بعد از پل راه آهن، جنب ظلع شمالی کارخانه الیاف، مجتمع ایدکو (درب اصلی)
  • پارکینگ پارس: کیلومتر 11 جاده مخصوص، خیابان سی‌ودوم (جهاد جنوبی)، بن بست اول، جنب شرکت مهرکام پارس
  • پارکینگ جهاد: بین کیلومتر 10 و 11 جاده مخصوص، خیابان پمپ گاز، انتهای خیابان عاشری، جنب آب خیزداری

به مشتریان ایران خودرو پیشنهاد می‌شود با شماره تلفن ۰۹۶۴۴۰ تماس بگیرند تا آدرس و شماره تلفن پارکینگ‌های ایران خودرو را استعلام کنند. برای تحویل خودرو، حضور با کارت ملی یا شناسنامه یا گذرنامه یا گواهینامه الزامی است.

تحویل حضوری خودرو؛ اختیاری یا اجباری؟

در تاریخ 4 تیرماه 1401، شرکت ایران خودرو اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن به شرایط تحویل حضوری خودرو به مشتریان پرداخته است. طبق این اطلاعیه، انتخاب سایت تولیدی یا محل نمایندگی برای تحویل خودرو برعهده مشتریان است، و این انتخاب به صورت اختیاری انجام می‌شود.

تحویل حضوری ایران خودرو
تحویل حضوری ایران خودرو

از آنجایی که ارسال پیامک به مشتریان جهت تحویل حضوری خودرو درب کارخانه، فقط به عنوان یک پیشنهاد ارائه می‌شود، با انتخاب این گزینه، هزینه حمل و نقل از سوی شرکت ایران خودرو به مشتری بازپرداخت خواهد شد.

پیامک تحویل حضوری ایران خودرو به تمام مشتریان این شرکت ارسال می‌شود و ارتباطی با محل سکونت مشتریان ندارد. اگر مشتری نخواهد که خودرو به صورت حضوری تحویل داده شود، خودرو به نمایندگی موردنظر منتقل خواهد شد و در آنجا تحویل داده خواهد شد. ایران خودرو همچنین تأکید دارد که «جریمه دیرکرد» برای تحویل یک مرحله به زمان صدور سند خودرو محاسبه می‌شود و در همین حین مرحله تحویل نیز قابل محاسبه است.

ارسال پیامک تحویل حضوری ایران خودرو

در تیر ماه سال 1400، شرکت ایران خودرو شروع به ارائه خدمات "تحویل حضوری" محصولات خود در سایت‌های تولیدی (به جز سایت خراسان) کرده است. دستورالعمل زیر شرح مراحل درخواست تحویل حضوری خودروها را آورده است.

متن ورودی ارائه شده توسط کاربر، به شکل زیر ویرایش و بازنویسی شده است:

با تأکید دوباره، اگر پیامکی از ایران خودرو دریافت نکردید و سپس برای تحویل حضوری اقدام کنید، ایران خودرو به درخواست شما رسیدگی نخواهد کرد، زیرا سیستم تحویل حضوری از طریق پیامک عمل می‌کند.

سایت تحویل ایران خودرو چیست؟

مشتریانی که می‌خواهند خودروی خود را از کارخانه تحویل بگیرند، پس از دریافت پیامک از ایران خودرو، برای انجام این کار به سامانه میز مشتری این شرکت با آدرس اینترنتی مراجعه می‌کنند. سپس وارد حساب کاربری خود می‌شوند و از بخش "خدمات پرکاربرد" گزینه "تحویل حضوری خودرو" را انتخاب می‌کنند.

سامانه میز خدمت مشتری ایران خودرو

لطفا توجه داشته باشید که نام کاربری شما، کد ملی‌تان می‌باشد و رمز عبور برای ورود به سامانه میز مشتری، همان رمز عبوری است که قبلاً در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو ثبت کرده‌اید. برای ورود به سامانه میز خدمت مشتری ایران خودرو، حساب کاربری در سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو باید ایجاد شده باشد.

استرداد هزینه تحویل حضوری خودرو چیست؟

ایشان احتمالا منظورشان این است که "هزینه حمل پرداخت شده است"، یعنی کاربر در زمان ثبت نام خودرو، هزینه انتقال خودرو از کارخانه تولید به نمایندگی را پرداخت کرده است.

با انتخاب تحویل حضوری از ایران خودرو، شما می‌توانید خودرو را مستقیماً از کارخانه دریافت کنید و نیازی به پرداخت هزینه حمل و نقل نیست. به همین دلیل، هزینه‌ی حمل و نقلی که پرداخت کرده‌اید، به شما بازپرداخت خواهد شد. اصطلاح "هزینه حمل استرداد خواهد شد" به معنای بازپرداخت هزینه حمل و نقل است.

همچنین، در صورت انتخاب تحویل حضوری خودرو، هزینه حمل آن برای مشتریان 1099 و نمایندگی‌های شهرستان با پلاک تهران، قابل برگرداندن نیست.

شماره تماس تحویل حضوری خودرو

در صورت داشتن هر گونه سوال درباره تحویل حضوری خودرو شرکت و هزینه‌های مربوط به آن، می‌توانید با شماره تلفن 096440 تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از مرکز امور مشتریان شرکت ایران خودرو دریافت کنید.

شرایط فروش ایران خودرو

به منظور دریافت آخرین اخبار و فروش ویژه ایران خودرو، مقاله زیر را برای مشاهده جدیدترین طرح‌های پیش‌فروش و فروش ویژه بررسی کنید.


اخبار تحویل خودرو

با مطالعه مقالات منتخب زیر، در جریان آخرین اخبار مربوط به تحویل محصولات سایپا و وضعیت جدید تحویل محصولات ایران خودرو و جگونگی ثبت شکایت از خودروسازان قرار خواهید گرفت.

لطفا متن مورد نظر را بارگذاری کنید تا بتوانم آن را بهبود ببخشم.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ