
این شرکت با شروع فعالیت به عنوان یک کارگاه تیونینگ آغاز کرده است، اما با افزایش تعداد دستگاههای تولیدی سالانه به ۵۰۰، در حال حاضر به عنوان یک شرکت صنعتی محسوب میشود.
محصولات هنسی شامل خودروهای سوپراسپرت تولید شده توسط بخش HSV یا تیون شده، کاملاً متمایز هستند. به تازگی، شرکت یک زیرمجموعه جدید به نام بخش پروژههای خاص هنسی یا HSO را تأسیس کرده است تا به درخواست مشتریان خود، سالانه 15 تا 20 خودرو سفارشی تولید کند.

محصول اول از HSO، 1700 توئین توربو، بر پایه دوج چالنجر SRT تولید میشود و دارای 170 اسب بخار است.
در حقیقت، دوج چلنجر SRT دیمون 170 به عنوان نسخه قویتر و آخرین نسخه از کوپههای ساخته شده توسط دوج شناخته میشود. تولید این خودرو در پایان سال 2023 به پایان رسید.
مشخصات فنی هنسی دیمون
تصاویر منتشر شده توسط هنسی فقط یک خودرو پایه را نشان میدهند، یعنی نسخهای از 3.300 دستگاه دوج چلنجر SRT دمون 170 که برای پروژه انتخاب شده است. بنابراین، ظاهر نهایی محصول هنسی هنوز مشخص نیست.
این نسخه از چلنجر با ویژگیهای ویژهای ارائه شده است. یکی از مهمترین ویژگیها، استفاده از یک موتور V8 بهتغییریافته با حجم 6.2 لیتری است که با استفاده از سوخت E85 (15 درصد بنزین و 85 درصد اتانول)، قدرت 1039 اسب بخار و 1281 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در شرایط استاندارد، این خودرو در 1.66 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد، و مسافت 400 متر را در 8.91 ثانیه و با سرعت 243 کیلومتر بر ساعت طی میکند.
اما HSO قصد دارد با نصب دو توربوشارژر، حدود ۱۷۰۰ اسب بخار توانایی کامل پیشرانه را ارتقا دهد تا به نام دمون ۱۷۰ افتخار کند. انتقال قدرت و سیستم تعلیق نیز قرار است بهروز شوند.

بر اساس آقای جان هنسی، خودرو مورد نظر میتواند در 7.9 ثانیه و با سرعت 281 کیلومتر بر ساعت، مسافت 400 متری را طی کند. اما جزئیات دقیقتر در این خصوص فعلاً در دسترس نیستند.
HSO برای تولید 12 دستگاه از دمون 1700 توئین توربو با قیمت پایه 200 هزار دلار، برنامهریزی کرده است. توجه داشته باشید که بیشترین قیمت 96.666 دلاری دوج چلنجر SRT دمون 170، با احتساب موارد سفارشی، به حدود 100 هزار دلار میرسد. بنابراین، قیمت نهایی محصول HSO احتمالاً در حدود 300 هزار دلار خواهد بود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.