
قیمت تیگو 8 پرو هیبرید در بهار 1403
شرکت مدیران خودرو در تاریخ 18 فروردین 1403، قیمت جدید مدل تیگو 8 پرو هیبریدی را اعلام کرد.
مدل خودرو | Tiggo8 Pro e Plus |
---|---|
قیمت قدیم | 2,764,700,000 |
قیمت جدید | 2,791,700,000 |
*همه قیمتها به تومان میباشد.
تحویل اولین تیگو 8 پرو e پلاس با دو شارژر
در تاریخ آذر ۱۴۰۲، شرکت مدیران خودرو اولین دسته خودروی تیگو۸ پروe+ را با دو شارژر دیواری و قابل حمل به خریداران ارسال کرد.
این خودرو اولین خودرو پلاگینهیبرید مونتاژ داخل کشور است و به عنوان قدرتمندترین خودروی مونتاژی شناخته میشود. شرکت خودرو دو شارژر وال باکس (قابل نصب در پارکینگ) و یک شارژر همراه (قابل حمل) را نیز به اولین خریداران این خودرو تحویل داده است. این خودرو زیبایی ظاهری مشابه تیگو 8 پرومکس دارد، با تفاوتهایی مثل چراغهای جلو و عقب و پنجرههای جانبی. از لحاظ امکانات داخلی، این خودرو با تیگو 8 پرومکس مشابه است. قیمت این محصول بر روی 2.764 میلیارد تومان تعیین شده است.
اعلام قیمت تیگو 8 هیبرید
بهموقعتی که تیگو ۸ هیبرید قیمت پایهاش اعلام شد، شرکت مدیران خودرو هم بهصورت رسمی قیمت نهایی خود اعلام کرد.
قیمت پایه شورا | 2,519,119,000 |
---|---|
قیمت مصوب نهایی | 2,764,700,000 |
قیمتها به تومان است.
رونمایی و معرفی رسمی تیگو 8 پلاگین هیبرید
در تاریخ 18 تیرماه، فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس یا همان فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV، اولین خودروی کراس اوور پلاگین هیبریدی تولید داخلی کشور معرفی شد.

ظاهر تیگو 8 پرو E پلاس بسیار شبیه به تیگو 8 پرومکس است، با دیفیوزر عقب و خروجی های اگزوز مشابه با تیگو 8 پرو. علاوه بر درب سوخت، یک درب برای شارژ باتری موتور برقی نیز روی گلگیر قرار دارد. قسمت زیرین اتاق و بین صندلی های ردیف اول و دوم واقع شده و باعث کاهش فضایی از زمین تا کف خودرو میشود. همچنین طراحی مسیر خروجی اگزوز نیز تغییر کرده است و اگزوزها از نمای جانبی قابل مشاهده هستند.
نسخهای که رونمایی شده، یک کابین کاملا سیاه و لامپ های LED دارد. اما مدیران خودرو به آن اشاره کردند که این نسخه تنها برای نمایش است و برای عرضه، یک نسخه با تجهیزات کامل در نظر گرفته شده است که کابین آن شبیه به تیگو 8 پرو و پرو مکس است و دارای تجهیزاتی از سطح تیگو 8 پرو مکس IE است.

یکی از تفاوت های کابین مدل تیگو 8 پرو e پلاس نسبت به نسخه های پرو و پرو مکس، شیفتر دنده است. این مدل دارای یک شیفتر دنده با طراحی مشابه نسخه پرو مکس است، اما با یک نورپردازی آبی رنگ لوزی شکل در قسمت جلوی آن که اشاره ای به ویژگی های پلاگین هیبریدی این خودرو دارد. همچنین، دو کلید برای حالت رانندگی EV که معنای تمام برقی و همچنین HEV یعنی هیبریدی را دارند، در کنسول مرکزی قرار دارند. گرافیک نمایشگر پشت فرمان نیز به منظور نمایش میزان شارژ باتری های موتور برقی و اطلاعات دیگر مرتبط در خودروهای پلاگین هیبریدی ارتقا یافته است. همچنین، نمایشگر مالتی مدیا نیز تغییراتی در زمینه اپلیکیشن ها و کنترلرها داشته است.

تیگو 8 e-PRO Plug-In Hybrid با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور، همراه با دو موتور برقی 55 و 70 کیلووات قدرت و 160 و 155 نیوتن متر گشتاور است. در شرایط بهترین شارژ باتری، سیستم Plug-In Hybrid قادر به تولید 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور است، که این نسخه به عنوان قدرتمندترین نسخه تیگو 8 شناخته میشود.
باتری با ظرفیت ۱۹.۲۷ کیلوواتساعت، میتواند با ولتاژ ۳۵۰ ولتی خودرو، در زمانی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه توسط شارژر سریع بهطور کامل شارژ شود. اگر از شارژر خانگی استفاده شود، برای پر شدن باتری فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی PHEV حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان لازم است، به شرطی که دمای هوا معمولی باشد. زمانی که باتریها پر شارژ هستند، خودرو میتواند تا ۷۵ کیلومتر با قدرت برقی بدون نیاز به موتور بنزینی طی کند. وقتی هم باتریها شارژ شده و باک بنزین ۴۵ لیتری پر باشد، فاصله کلی که میتواند طی کند به ۹۵۰ کیلومتر میرسد.

با بهترین شرایط ممکن، مصرف سوخت تیگو 8 پرو e پلاس حدود 1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در حالت فعالیت موتور بنزینی حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. ارتباطی با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک در این خودرو وجود ندارد و نیروی تولید شده توسط هر سه موتور به چرخهای جلو منتقل میشود. به گفته کاتالوگ، شتاب خودرو برابر با 7.6 ثانیه میباشد.

این خودرو دارای گیربکس DHT سه سرعته است که با سایر گیربکسهای اتوماتیک که قبلا تجربه کردهاید، تفاوت دارد. در واقع، حس تعویض دنده انتقال داده نمیشود. این گیربکس شامل سه ورودی است که شامل یک موتور بنزینی و دو موتور الکتریکی است و نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند.
فیچرهای تیگو 8 پرو e پلاس شامل شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، هشدار خروج از خط، تابلو خوان مسیر، کمکی حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک در عقب، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کمکی رانندگی در ترافیک، قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس، چرخش خودکار چراغ ها به هنگام چرخاندن فرمان، سنسور نور، سنسور باران، هشدار خستگی راننده پس از رانندگی طولانی، دو نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی روی داشبورد، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، شیفترهای دنده پشت فرمان، نورپردازی داخل کابین، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی های ردیف دوم، سانروف پانورامیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با سه خروجی، درب برقی صندوق عقب با سنسور کلید، سیستم صوتی قدرتمند سونی، شیفتر دنده برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، شارژر بدون سیم تلفن همراه، کول باکس، قابلیت حرکت ریلی صندلی های ردیف دوم با قابلیت تنظیم زاویه پشتی و ... میباشد.
تجربه رانندگی با تیگو 8 پلاگین هیبرید
در دید اولیه، کابین نسخه پلاگین هیبرید با تیگو 8 پرو تفاوت چشمگیری ندارد و در کل از نظر طراحی و امکانات کاملاً قابل قبول است. قبلاً خودروهای چینی با خودروهای ساخت داخل مقایسه میشدند، اما امروز کاملاً قابل مقایسه با خودروهای کرهای هستند و به جز چند نکته جزئی در ارگونومی، هیچ نقصی در کابین تیگو 8 پرو e+ مشاهده نمیشود.

پیشرانهی هیبریدی تیگو 8 پرو پلاگین در حالت نرمال به کمک پیشرانه احتراق داخلی شروع به حرکت میکند. با افزایش فشار بر پدال، ورود پیشرانه برقی به چرخه حس میشود تا توان بیشتری ارائه دهد. ترکیب پیشرانههای برقی و بنزینی با ابعاد و وزن معقول تیگو، کارایی بالایی را ارائه میدهد. این ترکیب، با فراهم کردن گشتاور بالا، به شما احساس کمتری از لختی میدهد و شتابی قوی در خطوط راست ارائه میکند.
در صورتی که با خودرو تک دیفرانسیل تیگو 8 پرو e+ سوار شوید، 326 اسببخار قدرتش را به چرخهای جلو منتقل میکند و باید خودرویی با کمی فرمانی نسبی را تجربه کنید. یک ویژگی جالب در این خودرو، تفاوت آشکار آن با نسخههای بنزینی است، به جای دنده دستی، شما میتوانید بین حالت b± در اهرم انتخاب کنید. سیستم بازیابی انرژی ترمز به شما این امکان را میدهد که با استفاده از یک پدال، نیروی ترمز را به سمت جلو منتقل کنید و انرژی را در باتریها ذخیره کنید. شدت عملکرد این سیستم قابل تنظیم است و به راننده آزادی عمل میدهد.
آغاز جریان سبز فونیکس با تیگو 8 هیبرید
در ماه تیر 1402، برند فونیکس با تمرکز بر ارائه تکنولوژیهای پیشرفته و محصولات لوکس، به طراحی ابتکاریها متعهد است. در این راستا، در نیمه ماه تیر 1402، انتظار میرود تیگو 8 پرو e پلاس به عنوان جدیدترین محصول این برند معرفی شود.

خودرو Tiguan 8 Pro e Plus یک خودرو پلاگین هیبرید (PHEV) است که بهترین کارایی را در مصرف سوخت (1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر) و کاهش آلایندهها ارائه میدهد. این خودرو امکان شارژ در فضای پارکینگ خانه راننده را نیز داراست. با توانایی در مدلهای مختلف رانندگی، زمانی که بنزین تمام شود، میتواند به مدت تا 75 کیلومتر به نور پیش برود که این عملکرد قابل توجهی است نسبت به میانگین جهانی.
در حوزه ارائه خدمات، فونیکس 7 سال گارانتی باتری محصولات خود را به عنوان یک ضمانت اضافی جهت برنامههای آینده ارائه میدهد. موتورهای برقی تیگو 8 پرو پلاس از روشهای مختلف برای شارژ شدن استفاده میکنند، از جمله حرکت چرخها و نیروی ترمزها. فونیکس همچنین برنامههای خاصی برای پروژههایی مانند پارکینگ VIP برای توسعه زیرساختهای شارژ خودروهای برقی را دنبال میکند.
عرضه تیگو 8 پرو +e در سال 1402
در مراسم جشن سالانه شرکت مدیران خودرو در اسفند 1401، معرفی دو محصول جدید خانواده فونیکس اعلام شد. این محصولات شامل یک سدان نیمهلوکس در سگمنت B و یک SUV با پیشرانه پلاگین هیبرید میباشند. این اعلامیه به همراه حضور مشتریان و دارندگان محصولات این شرکت در جشن حضور یافت.
با اینکه محصولات جدیدی که اشاره شده است از نام برخوردار نیستند، اما میتوان حدس زد که SUV پلاگین هیبرید به Tigo 8 Pro PHEV اشاره دارد. همچنین، احتمالاً خودروی سدان به عنوان پرچمدار خانواده آریزو معرفی خواهد شد.
رونمایی تیگو 8 پرو هیبرید در تهران
در ماه شهریور سال ۱۴۰۱، شرکت مدیران خودرو در اولین دوره خود از رونمایی آریزو 5 برقی خبر داد و اعلام کرد که قصد دارد تا پایان پنج سال آینده یک خودروی اختصاصی برای بازار ایران تولید کند.

به جمع تمام اخبار جالب مربوط به شرکت مدیران خودرو اضافه شد که شامل معرفی مدل تیگو 8 پرو هیبریدی برای اولین بار است. البته نام و لوگوی خودرو رونمایی شده در نمایشگاه، با برچسبهای مشکی پوشانده شده بود که نشان میدهد هنوز تا مایران نوین شدن و تولید، مراحل بسیار طولانی دارد. شرکت مدیران خودرو هنوز زمان تولید مدل تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید را در کشورمان اعلام نکرده است، اما با قطعی شدن تولید خودروها در ایران، باید انتظار داشته باشیم که در آیندهای نزدیک، این خودروهای هیبریدی نیز در خیابانهای کشور ما حضور پیدا کنند.
طراحی فونیکس تیگو 8 پرو e+
تلفن همراه Phoenix Tigo 8 Pro E+ بصورت ظاهری شباهت زیادی به Phoenix Tigo 8 Pro Max دارد که در بازار ایران عرضه شده است، اما تنها تفاوتهای کوچکی مانند خطوط نورانی در چراغهای جلو و قرار گیری درگاه شارژ در گلگیر جلویی سمت راننده دارد.

در فضای کابین این خودرو هفت نفره، دو نمایشگر به کاربران ارائه شده است که با مساحت کلی 24.6 اینچ، روکش مشکی و تریم خاکستری داخلی دربها تزیین شده است. ابعاد و اندازههای تیگو 8 پرو هیبریدی با تیگو 8 پرو بنزینی یکسان است، با این تفاوت که به دلیل استفاده از پکیج باتریها و موتور الکتریکی، وزن خودرو حدود 204 کیلوگرم، سنگینتر از تیگو 8 پرو بنزینی (تکدیفرانسیل) شده است.
طول | 4722 میلیمتر |
---|---|
عرض | 1860 میلیمتر |
ارتفاع | 1745 میلیمتر |
فاصله محوری | 2710 میلیمتر |
وزن خالص | 1769 کیلوگرم |
سایز رینگ | 18 اینچی |
حجم باک | 45 لیتر |
اطلاعات مذکور از منبع خودروساز به دست آمده است.
در حالت استاندارد، فضای بار خودروی فونیکس تیگو 8 پرو +e فقط شامل 193 لیتر است. با تخلیه صندلیهای ردیف سوم، این فضا تا 1179 لیتر افزایش مییابد. همچنین، با تخلیه همه صندلیها، حداکثر فضای بار به 2101 لیتر میرسد.
امکانات و تجهیزات تیگو 8 پرو e پلاس
با تاکید بر اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو، مدل جدید فونیکس تیگو 8 پرو PHEV با امکانات منحصر به فرد، به مشتریان ایرانی عرضه خواهد شد.
- شارژر قابل حمل
- شش ایربگ
- سیستم ضدسرقت بدنه
- سیستم ضدسرقت موتور
- سیستم کنترل کشش (TCS)
- سیستم کنترل پایداری (ESP)
- سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
- سیستم کمکی حرکت در سرازیری (HDC)
- دوربین 360 درجه با کیفیت HD
- دوربین عقب با خطوط داینامیک
- سنسور پارک جلو و عقب
- سنسور باران
- سنسور نور
- سنسور فشار باد تایر (TPMS)
- سنسور ضدمانع برای سانروف و شیشهها و درب صندوق
- رادار هشدار نقطه کور (BSD)
- رادار هشدار تغییرلاین (LDW)
- رادار هشدار تصادف جلو (FCW)
- رادار هشدار تصادف هنگام دنده عقب (RCTA)
- رادار هشدار برخورد هنگام باز کردن دربها (DOW)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کروز کنترل هوشمند (ACC)
- سیستم ترمز اضطراری (AEB)
- سیستم تنظیم ارتفاع نور اتومات
- چراغ جلو و عقب LED
- چراغ مه شکن عقب
- چراغ چرخشی در پیچ (AFS)
- چراغ روز (DRL)
- چراغ بدرقه
- چراغ ولکام روی آینههای جانبی
- نورپردازی داخلی 64 رنگ
- خروجی اگزوز دوگانه
- تودوزی چرمی با رنگ قهوهای و مشکی
- مانیتور 12.3 اینچی به همراه نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر
- تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با پنل 8 اینچی لمسی
- سیستم عامل اندروید اتو / اپل کارپلی
- بلوتوث
- سیستم پخش سونی با 8 اسپیکر
- دو پروت USB در ردیف جلو و یک پورت در ردیف عقب
- فرمان برقی دیکات
- تنظیم برقی فرمان در 4 جهت
- گرمکن فرمان
- صندلی راننده با تنظیم 6 حالته برقی
- تنظیم 4 حالته برقی گودی کمر برای صندلی راننده
- مموری 3 حالته برای صندلی راننده
- صندلی سرنشین جلو با تنظیم 4 حالته برقی
- امکان تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم
- صندلی تاشو ردیف دوم و سوم
- سردکن صندلی های جلو
- گرمکن صندلیهای جلو و عقب
- کول باکس
- شارژر وایرلس
- کیلس استارتر
- سقف پانوراما با پرده برقی
- آینه تاشو برقی با گرمکن و مموری راننده
- تنظیم خودکار آینه جانبی هنگام دنده عقب
- آینه عقب الکتروکرومیک
موتورهای برقی در تیگو 8 پرو PHEV
همچنین این خودرو دارای قابلیت شارژ از پریز است که به عنوان یک خودروی هیبرید قابل شارژ توانایی حرکت تا ۵۰ کیلومتر را با باتریهای خود ارائه میدهد.
موتور برقی اول | 74 اسببخار+160 نیوتن متر |
---|---|
موتور برقی دوم | 94 اسببخار+155 نیوتن متر |
مجموع قدرت در حالت برقی | 85 اسببخار |
مجموع گشتاور در حالت برقی | 150 نیوتنمتر |
نوع باتری | لیتیومی |
ولتاژ باتری | 350 ولت |
ظرفیت باتری | 19.27 کیلووات ساعت |
زمان شارژ باتری | 3 الی 4 ساعت |
پیمایش در حالت برقی | 75 کیلومتر |
اطلاعات مذکور از منبع خودروساز به دست آمده است.
زمانی که از حالت موتور بنزینی خارج شده و به حالت تمام برقی انتقال پیدا کنید، توقعات خود را نسبت به توانایی تیگو 8 پرو هیبریدی باید متعادل نگه دارید. در این حالت، تیگو 8 پرو تنها 85 اسببخار و 150 نیوتنمتر قدرت را فراهم میکند. با این وجود، یک نکته مثبت وجود دارد؛ با استفاده از حالت تمام برقی، میتوانید تا فاصلهای تقریبا 75 کیلومتر را با تیگو 8 پرو به آسانی پیمایش کنید.
مشخصات فنی تیگو 8 پرو e پلاس
فونیکس تیگو 8 پرو +e مدیران خودرو، دارای 3 پیشرانه حرکتی است که شامل 2 موتور برقی و یک موتور توربوشارژ بنزینی با حجم 1.5 لیتر است. این موتور بنزینی به تنهایی قدرت 153 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور را ارائه میدهد. در حالت هیبرید، همچنان موتور بنزینی فعال است و موتورهای برقی نیز وارد عمل میشوند، که باعث افزایش قدرت خروجی به 173 اسب بخار و 280 نیوتن متر اضافه میشود.
کد موتور بنزینی | SQRE4T15C |
---|---|
نوع موتور بنزینی | 1.5 لیتری توربو |
قدرت موتور بنزینی | 153 اسببخار |
گشتاور موتور بنزینی | 230 نیوتنمتر |
مصرف موتور بنزینی | 6.5 لیتر |
مجموع قدرت در حالت هیبرید | 326 اسببخار |
مجموع گشتاور در حالت هیبرید | 510 نیوتنمتر |
مصرف ترکیبی در حالت هیبرید | 1.55 لیتر |
شتاب در حالت هیبرید | 7.6 ثانیه |
حداکثر سرعت در حالت هیبرید | 180 کیلومتربرساعت |
اطلاعات مذکور از منبع خودروساز به دست آمده است.
وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به عهده یک گیربکس الکترونیکی با تکنولوژی DHT است که دارای سه سرعت مختلف است. این گیربکس به صورت بیدرنگ و بدون هیچ تاخیری، قدرت بین پیشرانههای الکتریکی و بنزینی انتقال میدهد. چری اعلام کرده است که این گیربکس دارای 9 برنامه حرکتی و 11 ضریب دنده مختلف برای تنظیمات مختلف و وضعیتهای مختلف رانندگی استفاده میشود.
اخبار شرکت مدیران خودرو
برای آگاهی از آخرین اخبار شرکتهای خودروسازی، اعم از شرایط فروش امویام، چری و فونیکس، قیمتهای لوازم یدکی و طرح جایگزینی خودروهای کارکرده با نو، مقالات مدیران خودرو بهترین منابع معتبر هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید.
اگر شما هم مالک یکی از محصولات شرکت مدیران خودرو مانند برندهای امویام، چری و فونیکس هستید، توصیه میشود که مطلب زیر را نیز مطالعه کنید: