![پورشه در حال کار بر روی نسل بعدی تایکان با برد بیشتر است]()
چیزی به نام توقف توسعه وجود ندارد زیرا خودروسازان شبانه روز برای مهندسی مدل های جدید کار می کنند. تنها چند ماه است که پورشه تایکان را فیس لیفت کرده است، اما کار برای مدل نسل دوم در حال انجام است. علیرغم اینکه خودروهای برقی ورزشی کنونی تغییرات قابل توجهی را برای بازنگری در اواسط چرخه آن ایجاد کرده است، ارتقاءهای بیشتری برای تکرار بعدی برنامه ریزی شده است.
سارا رضوی، مدیر سیستم شارژ و انرژی تایکان، در مصاحبه ای با مجله استرالیایی CarSales تایید کرد که یک تایکان جدید هم اکنون در حال توسعه است. او اعتراف کرد که پلتفرم J1 که همچنین زیربنای آئودی E-Tron GT است به حداکثر رسیده است و پورشه باید چیز دیگری ارائه دهد. اگرچه مشخص نیست، شاید خودروی نسل بعدی به پلتفرم SSP Sport که قبلاً اعلام شده است تغییر کند که به عنوان پایه ای برای یک شاسی بلند الکتریکی سه ردیفه بزرگ عمل می کند. 34 عکس
"نسل بعدی؟ بله، بدیهی است، هنگامی که یک مدل را منتشر می کنیم، از قبل روی مدل بعدی [شروع] کار می کنیم، بنابراین در حال حاضر در حال ایجاد ایده ها هستیم [و می پرسیم] چه چیزی را باید با نسل بعدی بهبود دهیم. من فکر می کنم ما کار بسیار خوبی انجام دادیم. کار این است که واقعاً هر ذره از پلتفرم فعلی را فشار داده و فشرده کنیم. احتمالاً شاهد تکامل این پلت فرم خواهیم بود."
رضوی اذعان داشت که معماری J1 «قطعاً دارای محدودیتهایی است» و هدف از پیگیری تایکان امروزی دستیابی به برد بیشتر خواهد بود. در همین حال، مدل تجدید نظر شده معرفی شده در ماه فوریه تا 421 مایل برد WLTP، جهشی 109 مایلی یا 35 درصدی را نوید می دهد. ارقام EPA هنوز منتشر نشده است. مایک وینکوتر، متخصص محصولات Taycan، در پاسخ به این سوال که آیا باتریهای حالت جامد برنامهریزی شدهاند یا خیر، پیشنهاد کرد که این فناوری ممکن است به موقع آماده نشود:
"البته ما روی آن کار کردهایم، اما زمان آماده شدن آن را میدهیم؟ خیلی زود است، خیلی زود است [برای تایید]. این یک یا دو سال دیگر آماده نیست. در راه است، اما زمان میبرد."
پورشه به راحتی میتواند باتری بزرگتری را در خود جای دهد، اما این باعث میشود وزن خودروهای برقی سنگینی که دارای آرزوهای خودروهای اسپرت هستند، افزایش یابد. رضوی خاطرنشان کرد: مهندسان باید «نقطه شیرین» را پیدا کنند تا بار سنگینی بر تایکان وارد نشود و همچنین از ایجاد اضطراب دامنه به مالکان خودداری کنند.
با تایید نسل دوم تایکان، احتمالاً از خود میپرسید که پانامرا از کجا خارج میشود. گزارش Autocar از سپتامبر 2022 ادعا می کند که دومی به یک خودروی برقی بزرگتر تبدیل خواهد شد که در بالای Taycan قرار دارد در حالی که از همان پلت فرم SSP Sport استفاده می کند. هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم، اما یک پانامرای الکتریکی ممکن است لزوماً پایان مدل بنزینی را نشان ندهد.
به هر حال، ماکان EV جدید برای چندین سال به صورت مسالمت آمیز با مدل ICE همزیستی خواهد کرد، و همینطور خودروهای اسپرت باکستر و کیمن برقی و گازی. گفتنی است، نسل اول کراس اوور و مدل های فعلی 718 به دلیل قوانین سختگیرانه امنیت سایبری در اتحادیه اروپا کنار گذاشته شده اند.
همه آنچه باید درباره تایکان 2025 بدانید: تایکان توربو GT سریعترین و قدرتمندترین پورشه تا کنون است پورشه تایکان 2025 بسیار گرانتر از مدل قدیمی است.