نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت 1403

مقالات خودرویی

قیمت بیمه شخص ثالث موتور در 1403

در فروردین ماه سال 1403، پس از بررسی و تصویب نهایی، شرکت بیمه مرکزی نرخ جدید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت برای سال 1403 را اعلام کرد.

نرخ بیمه شخص ثالث انواع موتورسیکلت
نوع وسیله گازی دنده‌ای 1 سیلندر 2 سیلندر به بالا دنده‌ای 3 چرخ
سال 1400 481,000 587,000 645,000 694,000
سال 1401 582,000 711,000 781,000 840,000
سال 1402 756,000 924,000 1,015,000 1,092,000
سال 1403 1,025,000 1,252,000 1,375,000 1,479,000

لطفا توجه داشته باشید که قیمت‌ها برحسب تومان محاسبه شده‌اند و به این مبلغ باید مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه شود.

لیست خاکستری برای وسایل نقلیه فاقد بیمه

در دی 1402، علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی، اعلام کرد که هر فردی که وسیله نقلیه‌ای بدون بیمه شخص ثالث دارد، به طور تدریجی در لیست سیاه قرار خواهد گرفت. ابتدا به آن‌ها فرصت داده خواهد شد که بیمه شخص ثالث را تهیه کنند. اگر این اقدام انجام نشود، خودرو یا موتورسیکلت آن‌ها به عنوان خودروی بدون بیمه در لیست سیاه قرار خواهد گرفت و کارت سوخت آن‌ها باطل خواهد شد. این برنامه اکنون برای خودروهای دیزلی اجرا می‌شود و به تدریج بر روی دیگر خودروها و موتورسیکلت‌ها نیز گسترش خواهد یافت.

در حال حاضر از مجموع 12.5 میلیون موتورسیکلت، تنها 1.5 میلیون واحد بیمه شخص ثالث دارند. بیش از 90 درصد موتورسیکلت‌ها (حدود 11 میلیون واحد) بدون بیمه شخص ثالث در جاده‌ها حرکت می‌کنند، به علاوه اکثر آن‌ها دارای کارت سوخت و سهمیه بنزین استفاده می‌کنند. از جمله تمام خودروها و موتورسیکلت‌های ترددی، تنها 25 میلیون وسیله دارای بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر هستند، به عبارت دیگر 34 درصد از وسایل نقلیه در حرکت، بدون بیمه شخص ثالث هستند. برای تشویق موتورسواران به خرید بیمه شخص ثالث، دولت مقرراتی را تصویب کرده که افرادی که برای اولین بار موتورسیکلت را شماره‌گذاری می‌کنند، می‌توانند از تخفیف 20 درصدی بیمه شخص ثالث بهره‌مند شوند.

با آغاز ماه رجب، نرخ دیه کامل به 1.2 میلیارد تومان افزایش یافته است. در صورت وقوع تصادف بدون بیمه، موتورسوار ممکن است مجبور شود تمام زندگی خود را صرف پرداخت خسارت کند. اما اخیراً شرکت‌های بیمه اقدام به ارائه تخفیفات و گزینه‌های خرید قسطی بیمه کرده‌اند. همچنین، با امضای تفاهمنامه بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و بانک قرض‌الحسنه دولتی، بیمه‌نامه قسطی به مبلغ 20 میلیون تومان برای مشتریان فراهم شده است. این اقدام به مردم این امکان را می‌دهد تا بیمه‌نامه خود را قسطی خریداری کنند و اقساط آن را به بانک پرداخت کنند، تا خود را در برابر حوادث ناگوار بیمه کنند.

ضریب نفوذ بیمه در کشور ما تقریباً 1.7 درصد است، در حالی که در کشورهای دیگر این ضریب بیشتر معمولا حدود 7 درصد است. برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، علاوه بر بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، بیمه‌های زندگی، عمر، پس‌انداز، مسئولیت و مهندسی باید در میان مردم محبوب شوند. این اقدامات می‌توانند به تقویت زیرساخت‌های بیمه در کشور کمک کرده و در نتیجه ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد.

تخفیف 20 درصدی بیمه برای موتورهای نوشماره

در دسامبر 1402، مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تأمین خسارات بدنی، اعلام کرد که به پیشنهاد صندوق و با تصویب هیأت دولت، تخفیف 20 درصدی در حق بیمه پایه به موتورسیکلت‌هایی که برای اولین‌بار شماره‌گذاری می‌شوند، اعطا خواهد شد. این مصوبه در تاریخ 20 دی‌ماه 1402 تصویب شد و پس از ابلاغ توسط معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 24 دی‌ماه، برای اجرا باید توسط شورای عالی بیمه ابلاغ شود.

بر اساس گفته‌های وی، تعداد ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری‌شده در کشور وجود دارد، اما تنها ۱.۵ میلیون از آن‌ها دارای بیمه شخص ثالث هستند. این به این معناست که حدود ۱۱ میلیون موتورسیکلت بدون بیمه می‌باشند. ارائه شده است که برای موتورسیکلت‌های جدیداً شماره‌گذاری‌شده، تخفیف ۱۵ درصد از سوی صندوق تأمین خسارات بدنی اعمال شود. پیشنهاد تخفیف ۲۰ درصدی هم به دولت ارائه شده است و خوشبختانه توسط دولت تأیید شده است. این تصمیم به همراه الزامی‌سازی بیمه برای موتورهای جدیداً شماره‌گذاری‌شده، باعث تضمین می‌شود که بیمه‌نامه‌های این وسایل نقلیه حداقل برای یک سال صادر شوند.

شرکت‌های مونتاژ کننده موتورسیکلت قبلاً با روشی که به دور زدن قوانین بیمه شخص ثالث اشاره داشت، موتورها را به مدت یک هفته با نرخ ناچیزی بیمه می‌کردند. سپس پس از شماره‌گذاری و ترخیص، آن‌ها را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دادند، در حالی که بیمه شخص ثالث ایشان فاقد بود. به همین دلیل بیش از 11 میلیون موتور بدون بیمه در کشور به جاده می‌آمدند. طبق ماده 34 قانون بیمه شخص ثالث، تمام وسایل نقلیه باید بیمه‌نامه شخص ثالث داشته باشند و وسایل نقلیه‌ای که برای اولین‌بار شماره‌گذاری می‌شوند، از یک تخفیف 20 درصدی در حق بیمه بهره‌مند خواهند شد. این اقدام به منظور ترویج فرهنگ بیمه و تشویق افراد به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث انجام می‌شود.

وی تاکید کرد که 90 درصد موتورسیکلت‌ها بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند، در حالی که هر روز شاهد تعداد زیادی تصادفات توسط راکبان موتورسیکلت هستیم. این افراد با رفتارهای خطرناک خود، خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. اگر تخفیف‌هایی مانند 20 درصد تخفیف برای بیمه‌نامه شخص ثالث فراهم شود، امیدواریم که تعداد بیشتری از موتورسواران به خرید این بیمه‌نامه‌ها ترغیب شوند.

نقل و انتقال موتور به شرط داشتن بیمه نامه

در تاریخ 1402، مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنی، اظهار می‌کند که طبق ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث خودروهای گازوئیل در صورت داشتن بیمه شخص ثالث و طبق اعلام ستاد سوخت کشور، کارت سوخت و شارژ ماهانه صادر می‌شود. این شرایط برای موتورسیکلت‌ها نیز صدق می‌کند و باید بیمه شخص ثالث داشته باشند تا امکان نصب یا تعویض پلاک، ترخیص یا انتقال پلاک به نام دیگری را داشته باشند.

به عبارتی که به صورت زیر است، بازنویسی داده شده است. «مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنی اعلام کرد که حدود 6 میلیون کارت سوخت برای موتورسیکلت‌ها در ایران صادر شده است. با این حال، تنها 1 میلیون و 300 هزار نفر مالک بیمه نامه شخص ثالث هستند. به عبارت دیگر، بیش از 4 میلیون و 700 هزار موتورسوار در ایران وجود دارند که با وجود داشتن کارت سوخت، بیمه نامه شخص ثالث ندارند.»

تخفیف 20 درصدی بیمه یک ساله موتورسیکلت 

در دسامبر 2023، رئیس‌کل بیمه مرکزی در مورد تسهیلات خرید بیمه‌نامه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌ها توضیحاتی ارائه داد. او اعلام کرد که بیمه مرکزی، با هدف تشویق دارندگان موتورسیکلت به خرید بیمه شخص ثالث و ارائه پوشش بیمه‌ای همگانی برای دارندگان موتورسیکلت که اکثراً افرادی از اقشار کم برخوردار جامعه هستند، قانونی با عنوان "تخفیف 20 درصدی برای صدور بیمه‌نامه یک‌ساله شخص ثالث برای موتورسیکلت‌های نو" را تصویب کرده است.

اعلام شد که ارائه بیمه نامه برای موتورسیکلت‌های جدید کمتر از یک سال قدیمی ممنوع شده است. از ابتدای امسال تا انتهای آذرماه بیش از ۱ میلیون و ۷۹۰ هزار بیمه نامه شخص ثالث و بیمه حوادث راننده برای موتورسیکلت‌ها صادر شده است. اما در حال حاضر تنها ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه نامه مرتبط با موتورسیکلت‌ها معتبر محسوب می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تولیدکنندگان موتورسیکلت در کشور، بر اساس قوانین مربوطه، برای شماره‌گذاری پلاک انتظامی توسط پلیس، باید موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر را بیمه کنند. آنها برای این منظور بیمه نامه شخص ثالث و بیمه حوادث راننده را به صورت کوتاه‌مدت تهیه می‌کنند. به همین دلیل، بسیاری از این بیمه‌نامه‌ها در حال حاضر منقضی شده و غیرمعتبر هستند.

بیش از 10 میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه

در دسامبر 2023، هدی قمصریان، مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی، اعلام کرد که از از تعداد حدود 12.5 میلیون موتورسیکلتی که در ایران وجود دارد، تنها حدود 2 میلیون موتورسیکلت دارای بیمه‌نامه هستند. این بدان معناست که بیش از 10 میلیون موتورسیکلت در ایران بدون بیمه‌نامه شخص ثالث عرضه می‌شوند. این وضعیت ممکن است به دلایلی از جمله فرهنگ سازی و شرایط اقتصادی کشور به وجود آمده باشد.

در چند سال اخیر، بخشودگی‌های بیمه شخص ثالث افزایش یافته‌اند. اخیراً یکی از این بخشودگی‌ها که تا 12 دی ماه اعلام شده بود، بدون تمدید لغو خواهد شد. در گذشته، نسبت حق بیمه موتورسیکلت به ارزش خودرو به میزان قابل توجهی بود. ممکن بود 10 درصد ارزش موتورسیکلت به عنوان حق بیمه در نظر گرفته می‌شد. اما اکنون با افزایش قیمت‌ها، نسبت حق بیمه به ارزش خودرو به نقطه‌ای ناچیز رسیده است که توسط شرکت‌های بیمه کنترل می‌شود و ریسک حوادث را پوشش می‌دهد.

بانو قمصریان اعلام کرد که صندوق بیمه در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان خسارت برای حوادث مربوط به موتورسیکلت پرداخت کرده است. این مبلغ به دلیل تعداد کم موتورسیکلت‌های بیمه شده است و اصلی‌ترین تفاوت صندوق بیمه با شرکت‌های بیمه این است که صندوق خسارت زیان‌دیدگان را پرداخت می‌کند، درحالی که شرکت‌های بیمه در تصادفات خسارت زیان‌دیدگان را پرداخت کرده و در ادامه بازیابی خسارت را انجام می‌دهند. به علاوه، صندوق بیمه مکلف است خسارت‌ها را از راننده مقصر فاقد بیمه بازیابی کند. لذا، به هموطنان توصیه می‌شود که قبل از رانندگی، بیمه‌نامه‌ای را تهیه کنند تا در صورت وقوع حادثه، خسارت‌های خود را تحت پوشش داشته باشند.

تخفیف 20 درصدی برای بیمه یک ساله شخص ثالث

در جلسه ۴۸۵ شورای عالی بیمه در آبان ۱۴۰۲، علی بنیادی نائینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، اظهار داشت که حضور موتورسیکلت‌های بیمه نشده باعث بروز مخاطرات مختلف در شهر می‌شود. او اشاره کرد که تدابیر تشویقی و آموزشی از سوی صنعت بیمه برای تشویق مالکان موتورسیکلت به خرید بیمه شخص ثالث، به نتیجه مطلوب نرسیده است.

پیشنهاد عدم صدور بیمه‌نامه کوتاه‌مدت برای وسایل نقلیه صفر کیلومتر، توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی ارائه شده و با تایید اعضای کمیسیون تخصصی شورای عالی پذیرفته شد. به این ترتیب صدور بیمه‌نامه کوتاه‌مدت برای موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر متوقف شده و شرکت‌های بیمه و خودروسازان ملزم به صدور بیمه‌نامه یک‌ساله شخص ثالث برای این وسیله نقلیه صفر کیلومتر شده‌اند.

آقای بنیادی برای حمایت و تشویق به خرید بیمه شخص ثالث، با ارائه 20 درصد تخفیف برای بیمه‌نامه شخص ثالث یک ساله موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر، موافقت کرد. این طرح تشویقی صنعت بیمه را به ارائه مزایای بیمه شخص ثالث برای رانندگان موتورسیکلت ترغیب می‌کند.

وی امیدوار است که این مصوبه پس از تصویب و ارسال به دولت برای اصلاح مواد 5 و 7 آیین‌نامه اجرایی ماده 18 قانون بیمه اجباری شخص ثالث، به نفع مردم عزیز کشورمان تحقق یابد.

بخشودگی جرایم موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه

در مرداد 1402، بیمه مرکزی نامه‌ای درباره بخشودگی جرایم موتورسیکلت‌های بدون بیمه‌نامه ارسال کرد که متن آن به صورت زیر بود:

«بنابر اجرای ماده 24 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسائل نقلیه، در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده صندوق تامین خسارت‌های بدنی و با تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی، تقسیط، تعیین و بخشودگی مبلغ مربوط به بند ب دستورالعمل تعیین میزان وصول و صرفا با توصیه رئیس کل بیمه مرکزی، تصمیم به بخشودگی 100 درصد جریمه برای وسائل نقلیه موتوری بدون بیمه‌نامه از تاریخ 2 شهریور 1402 تا پایان 18 شهریور 1402 اتخاذ شده است. این تصمیم به هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و ارتقای آگاهی بیمه‌ای بوده و تنها با خرید بیمه نامه شخص ثالث معتبر با اعتبار یک ساله قابل اعمال است. شرکت‌های بیمه ملزم به عدم دریافت جریمه در این بازه زمانی هستند.»

تخفیف 15 درصدی برای موتورهای صفر کیلومتر

در ماه مرداد سال 1402، سیصد و شانزدهمین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه با هدف بررسی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از صدور بیمه نامه های کوتاه‌مدت برای وسایل نقلیه صفر کیلومتر برگزار شد. علی بنیادی‌نائینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، در راستای پیشنهاد عدم صدور بیمه‌نامه های کوتاه‌مدت برای وسایل نقلیه صفر کیلومتر توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، پیشنهاد خود را مطرح کرد. در صورت تایید شورای عالی بیمه، صدور بیمه‌نامه های کوتاه‌مدت برای وسایل نقلیه صفر کیلومتر متوقف خواهد شد.

بر اساس این اعلامیه، شرکت‌های بیمه و خودروسازان ملزم به صدور بیمه‌نامه یک ساله شخص ثالث برای وسایل نقلیه صفر کیلومتر و نوشماره هستند. به منظور پشتیبانی و تشویق موتورسیکلت‌سواران برای خرید بیمه‌نامه شخص ثالث، تصمیم گرفته شده تا با ارائه تخفیف ۱۵ درصدی، بیمه شخص ثالث یک‌ساله موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر ترویج شود.

شماره‌گذاری موتورسیکلت فقط با بیمه‌نامه

مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی، در تیر ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که برای شماره گذاری و صدور پلاک موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر، باید ابتدا بیمه‌نامه شخص ثالث صادر شود. این تصمیم به منظور اجرای ماده ۴۵ قانون بیمه اجباری شخص ثالث و افزایش نفوذ بیمه بوده و با تأیید دستور دادستان کل کشور و هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام شد.

معمولاً، موتورسیکلت‌ها قبل از عرضه در کارخانه‌ها بدون بیمه شخص ثالث پلاک می‌شوند و سپس به فروشگاه‌ها ارسال می‌شوند.

بیش از 10 میلیون موتورسیکلت بیمه شخص ثالث ندارند

در خرداد ماه سال 1402، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که طبق قانون بیمه اجباری شخص ثالث، تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی، از جمله خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها، وسایل کشاورزی و راهسازی، و انواع قطارها، باید بیمه شخص ثالث داشته باشند و این بیمه الزامی است.

شخصی در توضیحات خود اشاره کرد که یکی از وظایف قانونی بیمه اجباری این است که هیچ خدمتی، از جمله معاینه فنی و صدور کارت سوخت، به وسایل نقلیه بدون بیمه نامه ارائه نشود. اما از آنجایی که بیش از ۱۰ میلیون موتورسیکلت بیمه شخص ثالث ندارند و حدود ۳ میلیون وسیله نقلیه سواری هم همین وضعیت را دارند، باید توجه بیشتری به این موضوع شود. همچنین بسیاری از وسایل کشاورزی و راهسازی نیز بدون بیمه نامه هستند که نیاز به تصحیح وضعیت دارند. در این شرایط، میزان خسارت تعیین شده برای صدور بیمه در ماه های حرام بیشتر است، بنابراین افرادی که وسیله نقلیه بدون بیمه دارند ممکن است به خسارت قابل توجهی تحت پوشش بیمه بیفتند. این خسارت‌ها توسط صندوق تأمین پرداخت شده و سپس از مقصر بازیافت می‌شود.

در سال گذشته، صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است، اکثراً مربوط به تصادفات موتورسیکلت و خودروهای بیمه نشده بوده است. افراد بدون بیمه شخص ثالث باید پیشتاز باشند و فهمیده باشند که صندوق خسارت پرداخت می‌کند، اما صندوق برای بازیافت هزینه‌های خود از دارایی‌ها، سهام، عدالت و یارانه‌ها و هر منبع دیگری استفاده می‌کند. با توجه به همکاری قانونی و استمراری با صندوق و ستاد دیه، زندانیان ناشی از تصادفات رانندگی در زندان‌های کشور وجود ندارند و هر زمان که ممکن باشد، اقدامات لازم برای آزادسازی زندانیان انجام می‌شود و مبلغ خسارت‌ها از مقصر بازیافت می‌شود.

آمار بیمه نامه موتورسیکلت در ایران

مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور، در خرداد 1402 اعلام کرد که بیش از 11.5 میلیون موتورسوار در ایران وجود دارد، اما تنها 1.5 میلیون نفر یعنی حدود 13 درصد از آن‌ها بیمه‌نامه شخص ثالث دارند. همچنین، 3 میلیون دستگاه خودروسواری نیز در کشور بدون بیمه‌نامه عمل می‌کنند.

این صندوق برای جبران خسارات ناشی از حوادث رانندگی که تحت پوشش بیمه نیستند، ایجاد شده است. طبق قوانین، ارائه خدمات به وسایل نقلیه بدون بیمه نامه شخص ثالث ممنوع است و بنابراین شماره گذاری وسایل نقلیه کشاورزی به داشتن بعلت بیمه نامه وابسته است. از سال 1401 قمصریان اظهار کرد که حمل و نقل ریلی کشور بدون بیمه نامه شخص ثالث انجام می‌شده است. اما در سال 1402، موفق شدند که قطارها نیز تحت پوشش بیمه نامه شخص ثالث قرار بگیرند که یک پیشرفت مهم در این زمینه می‌باشد.

او تاکید کرد که میزان تلفات جاده‌ای طی یک هفته در کشور، معادل سقوط دو فروند هواپیما است. برای کاهش این اعداد، علاوه بر اصلاح نقاط خطرآفرین و ارتقای کیفیت خودروها، باید به دنبال ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی و گسترش فرهنگ بیمه باشیم.

تخفیف بیمه مستمر برای موتورسیکلت‌

در ماه آذر سال 1401، وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشنهاداتی برای افزایش حمایت از افراد با درآمد کم، به ویژه دارندگان موتورسیکلت، در قالب قوانین بیمه اجباری شخص ثالث ارائه کرده است.

با توجه به تبصره (4) ماده (18) قانون بیمه شخص ثالث، پیشنهاد اول این است که یک تخفیف اختصاصی و مداوم حداقل 5 درصد برای بیمه‌های موتورسیکلت ارائه داده شود.

با توجه به افزایش استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و هدف از حمایت از محیط زیست و افزایش ایمنی در رانندگی، صندوق تامین خسارت‌های بدنی پیشنهاد داده است که نرخ حق بیمه برای موتورسیکلت‌های برقی به‌همان شکلی که برای موتورسیکلت‌های گازی محاسبه می‌شود، تعیین و ابلاغ شود.

این پیشنهادات با هدف ایجاد پوشش کامل برای دارندگان وسایل نقلیه موتوری و حمایت از اقشار ضعیف جامعه اعلام شده‌اند.


اخبار بیمه نامه در ایران

آخرین اخبار مرتبط با تعرفه‌های بیمه در سال جدید، نرخ جریمه برای عدم داشتن بیمه، قیمت بیمه موتورسیکلت، روش انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، قوانین اساسی مرتبط با بیمه بدنه خودرو و نرخ جدید دیه را در مقالات زیر بخوانید:

اخبار تصادفات رانندگی در ایران

مقالات پر آمار و اطلاعات مفیدی درباره تصادفات رانندگی، آخرین آمار و ارقام مربوط به حوادث جاده‌ای در ایران، راهنمای خرید خودرو تصادفی، مراحل لازم بعد از وقوع تصادف، فرایند درخواست کروکی آنلاین از پلیس برای تصادفات، و نحوه مناسب جابجایی خودرو پس از حوادث رانندگی، در مقالات زیر قابل دسترسی است:

 

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ