![من آخرین میتسوبیشی لنسر Evo را در زمین خریدم]()
پس از سالها بررسی فیسبوک و کریگلیست، سرانجام رویای خود را برای داشتن یک میتسوبیشی لنسر Evolution برآورده کردم. Evo VIII 2003 من که سال گذشته از مالک اصلی خریداری شد، ممکن است آخرین Lancer Evolution کاملاً کارخانه ای در این سیاره باشد. اما از کامل بودن فاصله زیادی دارد.
با عاری بودن از حالتهای افزودن نیرو، فکر میکنید این Evo در بیشتر عمر خود بینظیر بوده است. اما صاحب قبلی آن را در یک گاراژ قفل نکرد. در عوض، بیش از دو دهه و 150000 مایل از آن به عنوان راننده روزانه استفاده کردند و در تمام طول سال آن را در خیابان های شهر نیویورک پارک کردند. مالک اصلی علاوه بر خراش ها، آثار، فرورفتگی ها و فرورفتگی های فراوان، از رسیدگی به بخش های فرسوده متعدد نیز غافل شده است.
علیرغم مشکلات، من بسیار هیجان زده هستم که ماشینی به افسانه ای این Evo داشته باشم و رانندگی کنم. در اینجا چند ماه اول مالکیت من چگونه بوده است. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید آیا واقعاً موجود است؟
بله، به ایرباکس، چرخها و حتی رادیو. تنها چیزی که زیر کاپوت کارخانه ای نیست، رادیاتور است که به دلیل خرابی اصلی، به واحد جدیدتری از میشیموتو سوئیچ شد. خوانندگان آگاه همچنین متوجه صندلی های پایه لنسر خواهند شد. همه Evo VIII از کارخانه با سطل های Recaro به عنوان تجهیزات استاندارد تولید شدند. به گفته مالک قبلی، شخصی شیشه عقب راننده را شکست و آنها را در حالی که خودرو در یک شب پارک شده در خیابان بود، سرقت کرد. به جای جایگزینی آنها، آنها تصمیم گرفتند صندلی های پایه لنسر ارزان تر و کمتر مطلوب را نصب کنند تا از تکرار جرم جلوگیری کنند. خطرات پارک در خیابان چنین است.
لاستیک ها هم هست چرخهای این خودرو در لاستیکهای تابستانی Ventus V12 بسیار قدیمی و پوسیدهی خشک پیچیده شده بودند که با مدلهای بسیار چسبنده Yokohama Advan A046 فاصله زیادی داشت. من این ماشین را در ماه اکتبر گرفتم، بنابراین فکر کردم که تعویض مجموعه ای از زمستان ها تنها کار منطقی است.
بریجستون مجموعه ای از تایرهای زمستانی جدید Blizzak WS90 را در سایز اصلی 235/45R17 ارسال کرد. سالهاست که بلیزکها زمستانهای من هستند. آنها بلوک و ساختار انعطاف پذیر هستند آنها را واقعاً در برف غیرقابل توقف و در یخ واقعی کاملاً قابل پیش بینی است. مطمئناً، آنها در پیادهروی خشک کمی بلندتر و نرمتر از تایرهای متوسط زمستانی شما هستند، اما این سازشها همیشه ارزش معاوضه با عملکرد برفی بلیزک را دارند. پس چه مشکلی دارد؟
زمانی که این ماشین را خریدم، حالت خشن داشت. در تست رانندگی بلافاصله متوجه سیستم تعلیق باد شده (یکی دیگر از پیامدهای زندگی شهری) و یک شیفتر بسیار درهم و برهم و فرسوده شدم. بوش ها و مکانیسم های اتصال آنقدر سرخ شده بودند که در ابتدا فکر کردم سنکروها خراب شده اند، که تقریباً باعث شد تصمیم بگیرم به طور کامل از ماشین دور شوم.
این بیشترین کثیفی است که Evo تحت مالکیت من دیده است ... تا کنون.
هر بار که دنده را عوض می کردم، صدای تق تق از عقب را می شنیدم که نشان می داد به بوش های دیفرانسیل عقب شلیک شده است. کار کامل ترمز سالها گذشته بود و نشانههای کوچکی از زنگ زدگی در زیر بدنه وجود داشت. در حالی که به نظر می رسید موتور خوب کار می کند، مقدار زیادی روغن بسته شده در محفظه موتور و درپوش سوپاپ به یک واشر بد درپوش سوپاپ اشاره می کند. همچنین دارای چراغ چک موتور است که از بین نمی رود و رنگ شلیک می شود.
قطعا یک پروژه است چه چیزی را تا کنون رفع کرده اید؟
بیشتر همه چیز، در واقع. من بودجه کمی دارم، بنابراین به جای کویل اوورهای جدید، چند فنر و فنر کم استفاده بیلشتاین را گرفتم. این مجموعه از یک Evo IX MR ساخته شد که مستقیماً پیچ و مهره بودند. همچنین ترمزها را با لنت، روتور و مایع جدید تازه کردم. پس از ریختن روغن موتور جدید، و مجموعه ای از برف پاک کن های جدید (در مجموع سه برف پاک کن، از جمله برف پاک کن بسیار خنک عقب)، در نهایت آنقدر احساس راحتی کردم که بتوانم چند مایل روی ساعت بگذارم.
ماشین پس از تازه کردن ترمز به اندازه کافی خوب رانندگی کرد، اما ضربه مداوم از عقب و احساس وحشتناک تعویض باعث شد که من از آن متنفر شوم. کار کردن در خیابان پدر و مادرم به این معنی بود که واقعاً نمیتوانم با افت فریم فریم عقب کنار بیایم، بنابراین آن را به یک فروشگاه تخصصی Evo بردم. آنها بوشینگ های دیفرانسیل را تعویض کردند، پیوند شیفتر را بازسازی کردند و جعبه دنده، جعبه انتقال و سیالات دیفرانسیل را شستشو دادند. آنها همچنین مجموعه ای از خطوط نفت زنگ زده را که من ندیده بودم جایگزین کردند. صورتحساب دردناک بود، اما آرامش خاطر باعث شد که شارژ کارت اعتباری ارزشش را داشته باشد.
جای تعجب نیست که ماشین اکنون دنیاها را بهتر میراند. شیفتر رضایت بخش ترین چیز در جهان نیست، اما لیگ ها نسبت به قبل بهبود یافته است. و ضربه از عقب کاملاً از بین رفته است. پس بعدی چیه؟
با تمام شدن زمستان، میخواهم بلیزکس را در انبار قرار دهم و مقداری لاستیک مناسبتر روی چرخها بیاندازم. باز هم، من بودجه زیادی دارم، بنابراین به این فکر می کنم که شاید یک مجموعه تابستانی ارزان از TireRack یا خرید مجموعه ای از چرخ های OE Lancer Evo VIII یا IX در بازار فیس بوک با لاستیک هایی که قبلاً نصب شده اند، بخرم.
به غیر از آن، من فقط می خواهم این Evo را بیشتر رانندگی کنم. من فقط حدود 1000 مایل در ساعت راه انداخته ام، و با تقریباً همه چیز مرتب شده، بالاخره می توانم چند سفر واقعی انجام دهم. با زمستان بسیار ملایم نیویورک، من نتوانستم این ماشین را روی سطحی شل و برفی قرار دهم. بنابراین من گمان میکنم که یک جاده سنگریزهای و قفل مخالف در آینده نزدیک Evo باشد.
گوش به زنگ باشید.
اطلاعات بیشتر در مورد Evo Mitsubishi Evo مالک متوجه شد سوکت کارخانه در موتور Lancer Edition R آیا میتسوبیشی جدید Evo ساخته نمی شود