
شرکت هیوندای در نظر دارد خودرو آیونیک 5N را به مسابقات eN1 بفرستد، این مسابقات مشابه کلاس N1 هستند که هیوندای النترا (آوانته) نیز در آن شرکت میکند. البته در این رقابت هنگامی ، نه تنها یک تولید کننده خودرو یا تامین کننده تایر حضور دارد.
طراحی هیوندای آیونیک 5N eN1
هیوندای آیونیک 5N eN1 با تغییرات زیادی برای شرکت در این رقابت تجهیز شده است. در ابتدا، کاپوت این خودرو از مواد پلاستیک تقویت شده با الیاف (FRP) ساخته شده و شیشههای جانبی از پلی کربنات تولید شدهاند. همچنین، بسیاری از قطعات داخلی کابین به جز صندلی راننده حذف شدهاند.

باید به کیت آیرودینامیک بدنه این خودرو اشاره کرد که شامل گلگیرهای پهن، باله عقب و رینگهای فورجکاری 18 اینچی با تایرهای عریض میباشد.
"برای حفظ امنیت راننده، هیوندای آیونیک N5 eN1 با افزودن میله حفاظتی داخل کابین، لایه ضدحریق و سیستم خاموشکن ولتاژ بالا تجهیز شده است."
مشخصات فنی هیوندای آیونیک 5N eN1
با کاهش بیش از 270 کیلوگرم از وزن آیونیک 5N، که اکنون وزن آن 1970 کیلوگرم است، این خودرو برقی آمادهی شرکت در مسابقه میشود.
از دیگر بهبودهای فنی در هیوندای آیونیک 5N eN1 میتوان به سیستم تعلیق قابل تنظیم با کمکفنرهای دوحالته، سیستم هشدار فنی، و مکان جدید درگاه شارژ در عقب خودرو اشاره کرد.

با استفاده از قابلیت N e-Shift، میتوان صدای مصنوعی برای این خودرو ایجاد کرد. اعضای تیم قادر به انتخاب صدای مورد نظر خود هستند. علاوه بر این، قابلیت تعویض دنده مصنوعی، بوست N Grin برای افزایش قدرت لحظهای تا 10 ثانیه و پیشگرمایش باتریها نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.
هیوندای آیونیک 5N eN1 دارای دو موتور الکتریکی با قدرت کلی 641 اسب بخار و باتری 84 کیلووات ساعت است. مشخصات عملکردی این خودرو در حال حاضر در دسترس نیست، اما منتظریم که این مدل رقابتی توانایی انتقال به سرعت صد کیلومتر در ساعت را در زمان 3 ثانیه داشته باشد.

اگر توجه کنید، شتابزمانی صفر تا صد خودرو آیونیک 5N، بعد از فعالسازی حالت بوست N Grin، در زمان 3.25 ثانیه اتفاق میافتد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.