ولوو اخیرا آخرین خودروی خود را با موتور دیزلی ساخته است، اما تویوتا چیزها را متفاوت می بیند. اگرچه محبوبیت روغن سوز در سال های اخیر کاهش یافته است، خودروساز ژاپنی ادعا می کند که این نوع موتور هنوز آینده طولانی دارد. شان هانلی، رئیس فروش و بازاریابی تویوتا استرالیا معتقد است که "دیزل، علیرغم تفسیرهای رایج، نمرده است. زمان زیادی باقی مانده است، دیزل، بنابراین به این زودی ها از بین نخواهد رفت."
مدیر اجرایی در صحبت با مجله استرالیایی Drive، گفت: دیزل همچنان "یک منبع سوخت بسیار معتبر" است، به ویژه در مورد وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها و SUV های بزرگ. با این حال، هانلی بر این باور است که موتور دیزلی برای بقای خود نیاز به انطباق با مقررات سختگیرانهتر آلایندگی دارد. به همین دلیل است که تویوتا اخیرا یک هایلوکس را با نسخه هیبریدی ملایم موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل عرضه کرده است. عکس تویوتا هایلوکس هیبریدی 48 ولت 2024
هانلی احتمال کارکرد موتور احتراقی با دیزل مصنوعی را رد نمی کند. همزمان، تویوتا با آزمایش نمونههای اولیه GR Yaris و GR Corolla در پیست مسابقه، تلاش میکند تا ICE را با استفاده از هیدروژن آن را زنده نگه دارد. چند ماه پیش، آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره، اعلام کرد که خانواده جدیدی از موتورهای احتراقی در دست کار است، که نشان دهنده قصد این شرکت برای فروش خودروهای با موتور معمولی در دراز مدت است.
"پروژه توسعه موتور اصلی" ضروری است زیرا پروژه های Akio Toyoda خودروهای صرفا الکتریکی هرگز از سهم بازار 30 درصد فراتر نمی روند. 70 درصد دیگر خودروها همچنان موتورهای احتراقی دارند که با بنزین و دیزل کار می کنند. تویوتا فکر می کند سوخت های مصنوعی و هیدروژن می توانند روزی جایگزین های مناسبی شوند.
برای تویوتا سختتر و سختتر میشود که خودروهایی با موتورهای دیزلی در بازارهایی که مقررات سختتر میشوند، که رئیس آن اتحادیه اروپا است، بفروشد. بسیاری از خودروسازان موتورهای دیزلی را از خودروهای کوچک خود در اتحادیه اروپا کنار گذاشتهاند، که توضیح میدهد که چرا خودروهای دیزلی در سال گذشته تنها 13.6 درصد سهم بازار داشتند که نسبت به سال قبل 16.4 درصد کاهش یافته است.
بر اساس دادههای منتشر شده توسط انجمن خودروسازان اروپا، در سال 2023، خودروهای برقی برای اولین بار از دیزلیها در اتحادیه اروپا پیشی گرفتند و 14.6 درصد از کل محمولهها را به خود اختصاص دادند. خودروهای هیبریدی نیز با 25.8 درصد سهم، به مراتب از دیزلی ها محبوب تر بودند. هیبریدیهای پلاگین 7.7 درصد هستند، اما همه PHEVها موتور بنزینی ندارند زیرا برخی خودروسازان مانند مرسدس بنز آنها را با موتور دیزلی میفروشند.
منطق به ما می گوید که موتورهای دیزلی در بازارهای نوظهور و برای خودروهای تجاری که در آن قوانین راحت تر است، محبوب باقی خواهند ماند.
تویوتا از دیزلی ها دست نمی کشد: تویوتا لندکروزر 70 40 ساله که برای سال 2024 به روز شده است، راهنمای V8 دیزلی 2024 را حفظ می کند، تویوتا لندکروز دیزلی 2024 در اروپا عرضه می شود، هیبریدی ملایم موعد 2025