
شرکت لوناز (Lunaz) در زمینه احیای خودروهای قدیمی و کلاسیک فعالیت میکند. این شرکت خودروهای قدیمی را با پیشرانه الکتریکی تجهیز میکند تا بدون تولید آلایندهها عمل کنند.
طراحی رنجرور سافاری نسخه لوناز
این شرکت اخیراً مدل جدیدی از خودروی رنجرور سافاری معرفی کرده است که الهام گرفته از خودروی رنجر مور در فیلمهای جیمز باند است. این خودرو کلاسیک دو در و کانورتیبل است و دارای یک پیشرانه الکتریکی کاملاً جدید است. همچنین، داخلی این خودرو نیز بازسازی شده است.
تغییرات اخیر بر روی این محصول بیش از دو سال پیش آغاز شده بود، ولی اکنون پس از ۵۰۰۰ ساعت توسعه آماده است تا به مشتریان تحویل داده شود. این خودروی کانورتیبل الهام گرفته از خودروی رنجرور راجر مور که در فیلم اختاپوسی جیمز باند در سال ۱۹۸۳ نشان داده شده بود.

شرکت لوناز برای این تغییرات، یک رنجرور دو در مدل ۱۹۸۳ را انتخاب کرده است. در این خودرو، سقف و ستونها حذف شده و بدنه و شاسی آن تقویت شده است تا اطمینان حاصل شود که خودرو استحکام لازم را دارد. این نسخه از رنجرور، با رنگ آبی Maya و سقف پارچهای آبی تیره پوشیده شده است که متمایز از نسخههای قبلی آن است.
کابین و امکانات رنجرور سافاری نسخه لوناز
این روزها ماشینهای رنجرور با ظاهری بینظیر و سافاری محبوب شدهاند. اما ظرفیت و امکاناتی که درون این خودروها گنجانده شده، نیز به همان اندازه توجه کشیدهاند. طراحی دقیق فضای داخلی این خودروها نشاندهنده این است که حدود ۱۰۰۰ ساعت زمان صرف شده تا هر جزئیات آن بهدقت بازسازی شود.
در کابین، نکته جالب این است که کنسول میانی به صورت سه بعدی طراحی و ساخته شده است و با روکش چوب گردو موکا که ضدآب است، پوشیده شده است. این کنسول دارای سیستم صوتی مدرن با اپل کارپلی و اندروید اتوکنترل، دوربین عقب، تهویه هوا اتوماتیک و ویژگیهای دیگر میباشد.

صندلیها با ارتقاء و بهبود یافتهاند. این خودرو دارای چیدمان ۲+۲ است، بدین معنا که دو صندلی جلو و دو صندلی عقب دارد. روکش صندلیها از چرم آبی روشن ساخته شده و با نوارهای بافتنی در وسط تزیین شده است، همچنین جنس روکشها همانند آنچه که در لوکس خودروهای دیگر مانند رولزرویس و بنتلی استفاده میشود، طراحی شده است. علاوه بر این، صندلیهای جلو دارای گرمکن هستند.
مشخصات فنی رنجرور سافاری نسخه لوناز
موتور اصلی این خودرو یک V8 است که با دو موتور الکتریکی جایگزین شده است. این پیشرانه توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار را دارد و قدرت آن به هر چهار چرخ منتقل میشود.
علاوه بر این، اصلاحاتی در بخش سیستم تعلیق اعمال شده است، از جمله دمپرهای قابل تنظیم و فنرهای سفارشی. همچنین، اندازه دیسک ترمز بزرگتر شده است و کالیپرهای شش و چهار پیستونی دارد.

با این تغییرات، لوناز بیان کرده است که قابلیتهای آفرودی رنجرور حفظ شده است، به خصوص قابلیت عبور از آب با عمق ۵۰۰ میلیمتر.
لوناز هزینه تغییرات و بهبودات بر رنجرور سافاری را هنوز اعلام نکرده است، اما قطعا باید هزینه بالایی باشد. این شرکت اعلام کرده که در طول سه سال گذشته تعداد زیادی کارآفرین جوان و پویا به آنها مراجعه کردهاند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.