![ماشین اسپرت 20000 دلاری Chevy که هرگز اتفاق نیفتاد]()
کامارو مرده است، به این معنی که رویای یک خودروی اسپورت مقرون به صرفه در خط تولید Chevy (در حال حاضر) نیز همینطور است. اما در اوایل دهه 2010، کامارو تقریباً یک برادر کوچک مقرون به صرفهتر به وجود آورد.
کانسپت Tru 140S در نمایشگاه خودرو دیترویت در سال 2012 معرفی شد و پیش نمایشی از یک دو درب اسپرت در زیر کامارو داشت. قیمت آن 20000 دلار بود که به خوبی از برادر بزرگش کمتر بود و در آن زمان به خودروهایی مانند مزدا میاتا، فولکس واگن GTI و Scion FR-S/Subaru BRZ جدید در آن زمان پیوست.
و مفهوم Tru 140S چیزی بیش از یک پوسته سفالی بود. این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بود که قدرتی در حدود 150 اسب بخار و تا 40 مایل در هر گالن در بزرگراه داشت. اگرچه، Chevy مطمئناً می توانست قدرت بیشتری را استخراج کند. قوی ترین نسخه تولیدی آن موتور 175 اسب بخار قدرت داشت.
مسلماً، ما در اینجا از اصطلاح "خودروی اسپرت" بهطور بیحسی استفاده میکنیم. به طور دقیق تر، Tru 140S از نظر تعریف به یک "کامپکت اسپرت" نزدیک تر بود. این خودرو دارای طرح موتور جلو، دیفرانسیل جلو و گیربکس شش سرعته اتوماتیک بود – اگرچه یک گزینه دستی احتمالاً اتفاق میافتاد – که استخوانهای خود را با شورولت کروز به اشتراک میگذاشت. دقیقا یک میاتا نیست.
به هر حال، مطمئناً زیبا به نظر می رسید. این خودرو توسط نیک دیوید طراحی شده است که به عنوان مدیر ارشد طراحی در Karma Automotive انتخاب شد. قسمت جلویی دارای جلوپنجره اسپلیت آشنای Chevy و همان چراغ جلوی دوگانه است که در مدلهای دیگر Chevy دیده میشود. اما مشخصات شیک منحصر به فرد بود و چرخ های 21 اینچی حالت تهاجمی به آن می بخشید.
در آن زمان، دیوید Tru 140S - و برادر به همان اندازه عالی آن Code 130R - را یک "غیرقیمت مقرون به صرفه" و این دو را جدیدترین اعضای "پرتفولیوی شورولت" نامید، که با نماد پرچم متقابل امضای کوروت در بدنه بیرونی کامل شد. پانل ها اما این اشتیاق هرگز به تولید نرسید.
فرانک ساوسدو، مدیر استودیوی طراحی پیشرفته GM آمریکای شمالی در لس آنجلس، در مصاحبه ای به MotorTrend گفت: "مشتریان جوان به ما می گویند که عملکردی با زیبایی کوپه مانند می خواهند. هر دو سبک بدنه Code و Tru با این مخاطبان طنین انداز شدند."
در حالی که 130R الهام بخش برخی از عناصر بیرونی کامارو است که اکنون از بین رفته است، Tru 140S هرگز از هیچ مدل تولیدی در مجموعه شورولت الهام نگرفت - حتی اگر سایه هایی از کروز در DNA خود داشت.
اما Tru 140S بسیار محبوب بود، به طوری که یک طرفدار به نام Matt Teske را برانگیخت تا یک وب سایت جعلی در مورد هدف تولید "Jolt EV" (Tru 140S) ایجاد کند. Teske امیدوار بود که علاقه کافی بتواند Chevy را متقاعد کند که این خودرو را به تولید برساند. در اوج آن، روزانه بیش از 20000 نفر از وب سایت بازدید می کردند.
مت تسکه در وبسایتی که خودش ایجاد کرده است، میگوید: «من کنجکاو بودم که ببینم مصرفکنندگان چگونه به یک خودروساز سنتی که یک خودروی برقی اسپرت و دوربرد را با پشتیبانی شبکه شارژ قوی از طریق نمایندگیهای ایالات متحده عرضه میکند، پاسخ خواهند داد.» امروز فعال است
اما حتی فریب پیچیده Teske هم نمی تواند Chevy را متقاعد کند که Tru 140S را بسازد. و اکنون با از بین رفتن کامارو، علاقه مندانی که یک خودروی اسپرت GM مقرون به صرفه می خواهند، گزینه های صفر دارند. الان کجاست؟
کانسپت Tru 140S احتمالاً در دفتر مرکزی جنرال موتورز در جایی پنهان شده است که توسط بسیاری فراموش شده است. اما برای مدت کوتاهی، این مفهوم در مکانی بعید به نمایش درآمد: پارک موضوعی Epcot دیزنی در اورلاندو، فلوریدا.
شورولت اسپانسر عنوان پیست تست سواری بود و هنوز هم هست، و برای مدت کوتاهی پس از عرضه، مهمانانی که در صف قدم میزدند میتوانستند Tru 140S اصلی را به نمایش بگذارند. از آن زمان به بعد با مفهوم دیگر Chevy، Mi-Ray، در کنار مفهوم دیگر Chevy، EN-V 2.0 جایگزین شد. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید
خودروهای مفهومی بیشتر جنسیس میخواهد درهای انتحاری کانسپت Neolun را وارد تولید کند Vision Neue Klasse X نشان میدهد آینده رویایی BMW فقط شاسی بلندهای بیشتری است