
مسئولان اسکات موتورز (Scout Motors) امیدوارند با عرضه محصولات خود در حوزه موتورهای الکتریکی تا سال 2026، بتوانند سهمی از بازار ایالات متحده را به دست آورند، در حالی که شرکت مادر یعنی گروه فولکس واگن تاکنون موفق به این کسب و کار نشده است.
در دهههای 60 تا 80 میلادی، International Harvester مدلهای پیکاپ و شاسیبلند اسکات را در ایالات متحده معرفی کرد. این خودروها در آن زمان به رقابت با فورد برانکو، لندرور دیفندر و حتی مرسدس بنز G کلاس میپرداختند. پس از خرید نام تجاری اسکات، گروه فولکس واگن تصمیم گرفتد مدلهای آفرودر برقی با طراحی کلاسیک اسکات را به بازار عرضه کند تا این نام را به یادگار بیاورد.
مرکز تحقیق و توسعه این برند در ایالت میشیگان با 350 نیروی کار از سال 2022 فعالیت خود را آغاز کرده است و پیش بینی میشود تعداد کارکنان سایت تولیدی در آینده به 4،000 نفر افزایش یابد.

ایسکات قصد دارد سالانه 200 هزار دستگاه خودرو تولید کند، که این فعالیت احتمالاً از سال 2026 یا 2027 شروع خواهد شد. از کل هزینه 3.3 میلیارد دلاری برای احداث تاسیسات ایسکات در ایالت کارولینای جنوبی، 2 میلیارد دلار توسط گروه فولکسواگن و مابقی توسط فرمانداری این ایالت تامین شده است.
ویژگیهای منحصر به فرد این بحران جدید که تولیدکننده قصد دارد آن را به عنوان نقطه قوت محصول معرفی کند، طراحی خاطرهانگیز کابین و استفاده از نمایشگرها به حداقل. در سالهای اخیر، شرکتهای خودروساز زیادی توجه کردهاند که استفاده زیاد از نمایشگرها در داخل خودرو میتواند موجب حواسپرتی راننده و کاهش ایمنی آن شود.
آقای اسکات کئوگ، مدیرعامل و رئیس شرکت اسکات، همچنین سرپرست طراحی این شرکت، یعنی کریس بنجامین، در مراسم افتتاح کارخانه این برند در کارولینای جنوبی، بر عدم استفاده زیاد از نمایشگر در کابین محصولات این برند تاکید کردهاند. این عامل، در کنار کاهش هزینههای تولید، محصولات اسکات را از دیگران متمایز میکند. همچنین، این شرکت اعلام کرده است که در حال توسعه نرمافزارهای خاص برای سرگرمی سرنشینان در هنگام توقف در ایستگاه شارژ یا استفاده از حالت خودران میباشد. استفاده از دستیار صوتی نیز برای کنترل برخی عملکردهایی که با دکمه فعال نمیشود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
آقای بنجامین، پس از ارائه تعدادی طرح اولیه از محصولات برند اسکات، تصریح کرد که نسخه نهایی این خودروها شبیه به فورد برانکو نخواهند بود.

شرکت سازنده محصولات برند اسکات، با تاکید بر سادگی طراحی و کارایی محصولات، اعلام کرده است که این محصولات بر پلتفرم جدید آفرود عرضه خواهند شد. این محصولات قابلیتهایی از جمله تاشدن شیشه جلو، جدا شدن سقف و قیمتی در حدود 50 هزار دلار را دارا هستند.
باید منتظر تا تابستان 2024 بمانیم تا بتوانیم نسخه کانسپت از محصولات اسکات را مشاهده کنیم.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.