
با نزدیک شدن به برگزاری مراسم معرفی جانشین بوگاتی شیرون در ژوئن 2024، بوگاتی یک فیلم کوتاه منتشر کرد که در آن نصب پیشرانه درونسوز هیبرید روی این خودرو جدید را نشان میدهد.
بر اساس گزارشات اخیر، بوگاتی به تازگی اعلام کرده که پیشرانه جدید آن با نام V16 با ظرفیت 8.3 لیتر نزدیک به کامل توسط کازورث (Cosworth) توسعه یافته است. این پیشرانه احتمالاً بدون توربوشارژر عرضه خواهد شد و احتمالاً شامل سه پیشرانه برقی کمکی خواهد بود. خبرهای غیررسمی ادعا میکنند که این پیشرانه توانایی تا 9 هزار دور بر دقیقه را دارا بوده و با توان خروجی تقریبی 1.800 اسب بخار ارائه خواهد شد.
برخلاف شایعات، درحال حاضر تنها میتوان مطمئن بود که این خودرو دارای 16 سیلندر و فناوری هیبرید در پیشرانه است.
در سپتامبر 1999، بوگاتی شیرون 18/3 را در نمایشگاه فرانکفورت معرفی کرد. این خودرو دارای پیشرانه 6.3 لیتری W18 بود که قبلاً در مفهوم EB 218 بوگاتی نیز استفاده شده بود. ارتباط طراحی این خودرو با مدلهای قبلی بوگاتی، از جمله W16، بسیار واضح بود.

پیشنهاد اصلاحیه:
استفاده از موتور V16 در خودروها، از قدیمیترین ایدههای صنعت خودروسازی است که از دهه ۳۰ میلادی توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. برندهایی نظیر کادیلاک، رولزرویس، بامو، بنتلی و چیزتا مورودر از این موتور پرقدرت برای مدلهای مختلف خود استفاده کردهاند، که یکی از جالبترین آنها کانسپت Sixteen از کادیلاک است که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد.
بر اساس شیرون اثر آخیم آنشایت ، جانشین آخرین تولید شده توسط برند بوگاتی است. اما طرحهای آینده این برند توسط گروه طراحی تحت نیروگرفته از فرانک هیل خواهند بود.
تولید و عرضه جانشین شیرون قرار است در سال 2026 آغاز شود. این به این دلیل است که بوگاتی در حال حاضر در حال تولید مدلهای خود با نامهای شیرون و دیوو سوپر وایرون است که هر دو از پیشرانهی W16 استفاده میکنند.
بر اساس بیانیه شرکت بوگاتی، محصولات مانند ویرون و شیرون این بار برای گذشته و تاریخ ثبت شدهاند، نه برای زمان حال یا آینده. احتمالاً این ویژگی در محصولات آتی این برند نیز به چشم میخورد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.