خودرو شورولت نوا، مانند خیلی از خودروهای آمریکایی دیگر، پس از بحران نفتی ۱۹۷۳ فراموش شده بود، اما با افزایش توجه به خودروهای کلاسیک در سالهای اخیر، شورولت نوا نیز دوباره مورد توجه قرار گرفته است.
در تصاویر، یک خودرو شورولت نوا مدل 1979 را مشاهده میکنید که در دههی 2000 میلادی توسط گروهی علاقمند ایرانی در گاراژ 8Garage تغییر و بهروز شده است.
در دههی ۷۰، شورولت نوا نسل چهارم خود را با ۵ گزینهی مختلف پیشرانه، با موتورهای ۶ یا ۸ سیلندره به بازار عرضه کرد. این موتورها به دلیل رعایت قوانین آلایندگی در آمریکا، تا حد زیادی در توانایی اولیه خود محدودیت داشتند. ارزشیابی کنید که این خودرو بر اساس یک توافق بین جنرال موتورز و پارس خودرو تا چند سال پس از انقلاب ایران نیز در این کشور مونتاژ میشد.
خودرو مورد اشاره در این مطلب، با موتور شش سیلندر 3 لیتری VQ30DE از نیسان تجهیز شده است، که در دهه 2000 میلادی در مدل ماکسیما استفاده میشد. این موتور با توان خروجی بین 190 تا 227 اسببخار بسته به بازار مقصد تولید میکند. با بازده نسبتاً مناسب و ویژگیهایی از جمله منیفولد دوگانه مسیره، این موتور یک گزینه مناسب برای استفاده در خودروهای بازسازی شده به شمار میرود.
توانایی انتقال قدرت از موتور به چرخها از طریق گیربکس دستی 5 سرعته W57 تویوتا صورت میگیرد. علاوه بر این، این خودرو دارای سیستم تعلیق جدید و ترمز دیسکی در هر چهار چرخ است.
بدنه ی سفید با نوار خاکستری تزئین شده است و عرض گلگیرها برای هماهنگی با ابعاد رینگهای جدید افزایش یافته است.
با افزایش تعداد خودروهای برقی با طراحی مشابه یکدیگر، مشاهده یک خودرو قدیمی که بازسازی شده باشد، برای طرفداران خودروها ممکن است جالب و جذاب باشد. این خودرو نهتنها به تاریخ صنعت خودروسازی ایران بلکه به روابط بینالمللی نیز اشاره میکند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.