ماکس ورستاپن، راننده تیم رد بول و قهرمان فصل 2023 فرمول یک، مدل جدید آستون مارتین را با یک لاک پشت مقایسه کرد. به همین دلیل، مهندسان آستون مارتین تمام تلاش خود را برای ارتقاء این مدل انجام دادند.
شرکت استون مارتین مدل جدید خود را ماه گذشته معرفی کرد که در مسابقات فرمول یک شرکت خواهد کرد و در دور آزمایشی گرندپری عربستان حضور خواهد داشت. این مدل با نام استون مارتین والتی انتخاب شد و در سال 2021 برای اولین بار به عنوان خودروی سیفتیکار معرفی شد و جای مدل مرسدس AMG GT را به دست آورد.
وضعیت جدید با بهبود کارایی نسبت به وضعیت پیشین همراه است، که بطور قطع برای راننده مسابقات برند مایلندر خبر خوبی است؛ او بیش از ۱۳۰۰ دور در مسابقات فرمول یک انجام داده و خودروهای ایمنی را رانندگی کرده است.
با امید به اینکه این تغییرات برای رانندگان فرمول یک نیز مفید باشد. باید توجه داشت که سیستم تایر و ترمز خودرو جادهای بسیار حساس است و رانندگان باید به دمای تایر و ترمزها توجه ویژه داشته باشند.
استون مارتین در ابتدا به دلیل عدم عملکرد قویترش شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت. مکس ورستاپن، قهرمان ۲۰۲۳ فرمول وان، اظهار کرد که ماشین اوبتین مرسدس بنز مقرون به صرفهتر و با عملکرد بالاتری همراه بوده و از نظر آیرودینامیکی بهتر عمل میکند. همچنین چارلز لکلرک، راننده تیم فراری، با ورستاپن همعقیده بوده و اعلام کرده که استون مارتین در پیچها به تردید مبتلا است. انتقادها در مورد عملکرد استون مارتین به شدت افزایش یافته و در نهایت فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی (FIA) مجبور شد تا دفاعی از سیستم قدیمی ونتیج ارائه دهد. امیدواریم با اصلاحاتی در خودرو جدید، عملکرد استون مارتین بهبود یابد.
با بهبوداتی که اعمال شده است، اکنون خودرو دارای ۱۵۳ اسببخار قدرت و ۱۱۵ نیوتنمتر گشتاور بیشتر از نسخه قبلی است. زمان شتابزدن از صفر تا صد هم به ۳.۴ ثانیه کاهش یافته و حداکثر سرعت آن به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. با این حال، خروجی آن همچنان کمتر از سری Black Series از مرسدس AMG GT است که دارای ۷۳۰ اسببخار قدرت بود، در حالی که خودرو جدید ۶۵۶ اسببخار تولید میکند.
در سال 2022، نظرات رانندگان نشان میدهد که قدرت مستقیم موتور در حفظ سرعت در پیچها مهم نیست، در عوض، آیرودینامیک در این مورد اهمیت دارد. استون مارتین به طراحی خودروی خود توجه ویژهای به آیرودینامیک داده است. مدل سیفتی کار 2024 این شرکت، دارای تغییرات در کفی، اسپلیتر و بال عقب است که به صورت سفارشی طراحی شدهاند. این بال با Gurney flap قابل تنظیم همراه است.
تا حدی که حتی نور LED بالای خودرو بهطور کامل بازطراحی شده است تا به بهبود ایرودینامیک کمک کند. ارزش ابراز این ویژگیها تنها در مدلهای ویژه و عمدتا در مسیرهای محدود قابل مشاهده است.
در همسان با دیگر سیستمهای ایمنی مدرن، فضای داخلی این خودرو با امکانات کنترل وضعیت پیست بهبود یافته است. یک کنسول مرکزی ویژه با تجهیزات FIA نصب شده است و نمایشگرهای مختلف نیز مشخصات مهمی از جمله زمان دورها، موقعیت واقعی خودروها در پیست و غیره را نمایش میدهند. همچنین، صندلیهای استاندارد با صندلیهای Pole Position جایگزین شدهاند.
استون مارتین ونتیج جدید، در مسابقات گرندپری عربستان وارد پیست خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.