![نیسان در حال برنامه ریزی 30 خودروی جدید تا سال 2027 است]()
نیسان به دنبال تجدید خط تولید خود در سه سال آینده با عرضه 30 مدل تحت طرح تجاری "The Arc" است. تنها 16 مورد از آنها خودروهای هیبریدی و الکتریکی خواهند بود، زیرا 14 مورد دیگر صرفاً از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند. ویدیوی تیزری که در زیر ضمیمه شده است، سایه های سایه بیشتر خودروهای آینده را نشان می دهد. ما 25 عدد را شمردیم، بنابراین به نظر می رسد نیسان پنج محصول آینده خود را پنهان کرده است.
Arc شامل چندین استراتژی منطقه ای است، از جمله برای ایالات متحده و کانادا که نیسان قصد دارد هفت مدل کاملاً جدید را معرفی کند. تنها در ایالات متحده، هدف احیای 78 درصد از خط تولید خودروهای سواری و معرفی خودروهای هیبریدی پلاگین همراه با مدلهای e-Power است. مورد دوم به یک پیشرانه با موتور احتراقی اشاره دارد که به عنوان ژنراتور برای تولید انرژی برای باتری که یک موتور الکتریکی را تغذیه می کند، عمل می کند. در مدل هایی مانند قشقایی، ICE به چرخ ها متصل نیست، بنابراین مانند کاری است که مزدا با موتور چرخشی MX-30 انجام می دهد. تیزر خط تولید آینده نیسان 28 عکس
نیسان همچنان در مورد خط تولید 30 مدل خود صحبت می کند، اما به نظر می رسد که به شدت به کراس اوورها و SUV ها متکی است. شوکر، درست است؟ از هر کدام اسکرین شات گرفتیم. میتوانیم رنو 5 را به همراه یک پیکاپ ببینیم که احتمالاً کامیون یک تنی اقیانوسیه است که در بیانیه مطبوعاتی ذکر شده است. پنج SUV جدید به خاورمیانه می آیند، به علاوه دو خودروی دیگر در آفریقا، جایی که قرار است یک خودروی بنزینی سگمنت A نیز وجود داشته باشد. برای اروپا، برنامه معرفی شش مدل جدید و افزایش ترکیب فروش خودروهای برقی به 40 درصد است.
در ژاپن، نیسان میخواهد 80 درصد از مجموعه خود را بهروزرسانی کند و پنج مدل کاملاً جدید را روانه بازار کند تا هیبریدیها و خودروهای برقی 70 درصد از خط تولید را به خود اختصاص دهند. در چین، هشت خودروی هیبریدی و برقی وجود خواهد داشت، اما تنها نیمی از آنها نشان نیسان را دارند. در سطح جهانی، پیشبینی میشود که خودروهای برقی تا سالهای 2026-2027 40 درصد از ترکیب مدل را تشکیل دهند و تا پایان این دهه به 60 درصد افزایش یابد.
در جاهای دیگر، نیسان میخواهد هزینههای تولید خودروهای برقی را 30 درصد در مقایسه با آریا فعلی کاهش دهد و امیدوار است تا سال 2030 به برابری هزینه ICE-EV برسد. همچنین در حال کار بر روی باتریهای لیتیوم نیکل منگنز کبالت (NCM) ارتقا یافته با 50 درصد سرعت شارژ بیشتر و 50 درصد است. درصد چگالی انرژی بهتر از آنچه آریا استفاده می کند. علاوه بر این، باتریهای لیتیوم آهن فسفات (LFP) برای کاهش 30 درصدی هزینهها در مقایسه با خودروی Sakura EV kei در حال توسعه هستند. همزمان، مهندسان در حال کار روی چیزی هستند که بسیاری آن را جام مقدس باتریها میدانند: باتریهای حالت جامد که قرار است در سال 2028 یا 2029 وارد بازار شوند.
طرح کسب و کار Arc شامل هیچ جزئیاتی در مورد همکاری احتمالی نیسان و شرکت نوپا فیسکر نیست. در آغاز ماه، رویترز گزارش داد که این دو در حال "مذاکرات پیشرفته" برای یک پیوند هستند و نیسان احتمالاً 400 میلیون دلار در پلت فرم کامیون فیسکر
سرمایه گذاری می کند. طبق این خبرگزاری، نیسان میتواند پیکاپ آلاسکا را از سال 2026 در ایالات متحده مونتاژ کند. ما میدانیم که نیسان در حال مذاکره با هوندا در مورد همکاری احتمالی خودروهای برقی است.
جانشین مورد انتظار GT-R در حال حاضر ذکر نشده است. گزارش ها حاکی از آن است که GT-R 2025 که اخیراً در ژاپن عرضه شده است، آخرین مدل سال R35 خواهد بود. نیسان اشاره کرده است که کانسپت Hyper Force صرفاً الکتریکی میتواند تا پایان دهه تولید شود.
با نیسان سرعت خود را افزایش دهید: نیسان 2025 بالاخره تمام چرخ محرک می شود نیسان آریا برای سال 2024 بسیار ارزان تر است