
بازگشت کوراندو به ایران با نسل چهارم
چهارمین نسل کوراندو، کد اتاق C300، ابتدا در سال 2019 معرفی شد و پس از گذشت چندین سال، به کشور ما وارد شده است. این خودرو ابتدا توسط شرکت «رامک خودرو» عرضه میشد، اما از این به بعد توسط شرکت «نورا موتور پارس» در ایران به فروش میرسد.

در زمستان 1402، نخستین دسته از این خودرو به مشتریان تحویل داده شد و جالب اینجاست که مدیران شرکت نورا موتور هنوز هیچ اعلان یا تبلیغی در این زمینه ندادهاند. شرکت نورا موتور کوراندوی جدید را به صورت مونتاژی (CKD) به ایران وارد کرده، در حالیکه شرکت بهمن موتور نیز قصد دارد که این خودرو جذاب را به صورت کاملا وارداتی (CBU) و توسط شرکت واردکننده خود، یعنی بیام کارز در ایران عرضه کند.
طراحی سانگ یانگ کوراندو توربو
طرح نسل جدید سانگ یانگ کوراندو براساس خودروی مفهومی SIV-2 ارائه شده در سال 2016 طراحی شده است. یک ویژگی مهم این خودرو، ابعاد بزرگتر آن در تمام جهات نسبت به نسل قبلی کوراندو است. افزایش ابعاد و اضافه شدن فاصله محوری از نظر راحتی سرنشینان، خصوصاً در صندلیهای عقب، تجربه ارضایی برای مصرفکنندگان ایجاد میکند.

بخشهای جلو و عقب خودرو، فرم عضلانی و شکل چراغهای جلو و عقب به طور واضح، الهام گرفته از عناصر طراحی نسل جدید رکستون هستند که در این خودرو نیز به تداوم این سبک اشاره دارند.
کابین و امکانات سانگ یانگ کوراندو توربو
در داخل کابین خودرو نسل جدید کوراندو، طراحی داخلی از زبان جدید طراحی محصولات سانگ یانگ (که از فناوریهای دیجیتال برای بهبود تجربه کاربری استفاده میکند) الهام گرفته شده است. داشبورد این خودرو دارای یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی برای سامانه اطلاعات و سرگرمی است که بیانگر پیشرفت فناوری درون خودرو است. همچنین، خودرو دارای یک صفحه آمپر 9 اینچی نیز میباشد.

نسل جدید سانگ یانگ کوراندو برخلافیهای جدید از جمله 7 ایربگ، ترمز اضطراری خودکار، دستیار تعویض خطوط، هشدار حرکت خودروی مقابل و دستیار حفظ فاصله ایمنی بهره میبرد. شرکت سازنده این خودرو ادعا کرده است که نسل جدید کوراندو در بین همتایان خود یکی از خودروهای ایمنتر است.
مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو
بهموقع عرضه شدن این خودرو به بازار جهانی، دارای دو گزینه پیشرانه میباشد که هر دو با استانداردهای آلایندگی یورو 6 مطابقت دارند. اولین گزینه یک پیشرانه بنزینی بسیار مدرن با ظرفیت 1.5 لیتری و توربو، که دارای 163 اسببخار قدرت است. حداکثر قدرت این پیشرانه در دورهای 5550 دور در دقیقه و گشتاور 280 نیوتنمتر در بازه 1500 تا 4500 دور در دقیقه برای راننده فراهم میآید.
موتور دیزلی 1.6 لیتری توربوشارژ با 136 اسببخار قدرت و 324 نیوتنمتر گشتاور در دورشمار 1500 دور در دقیقه ارائه شده است. این پیشرانه برای بازارهایی خارج از ایران مانند استرالیا و اروپا به کار میرود و برای بازار ایران انتخاب نشده است.
گیربکس کوراندو توربو از نوع شش سرعته خودکار بوده و ساخت آیسین است. این گیربکس به همراه سیستم چهارچرخ محرک، قدرت رانندگی را به تمام چرخها منتقل میکند.