![تویوتا پریوس پرایم اکثر خودروهای الکتریکی را منسوخ می کند]()
بدون نشان تویوتا روی دماغه، ممکن است دوستان خود را فریب دهید تا فکر کنند این پنج در شیک چیزی عجیبتر است. اما این در واقع جدیدترین پریوس، یکی از زیباترین خودروهایی است که تویوتا تا به حال تولید کرده است.
یک خط قوس منفرد نمای جلو و سپر را به هم متصل می کند و به پریوس مشخصات موس کامپیوتری شیک خود را می دهد. چراغهای جلوی قلابمانند نمای جلو را تزئین میکنند و یک نوار نور باریک انتهای عقب را در آغوش میگیرد. و اگر پریوس را با سقف مشکی مشخص کنید، شیشه جلو و شیشه عقب آن چنان تهاجمی زاویه دارند که به نظر می رسد یک قطعه بدون شکستگی را تشکیل می دهند.
این شکل به پریوس جدید با ضریب درگ 0.27 cD کمک می کند. از نظر فنی، مدل قبلی بهتر بود - 0.24 cD - اما هنوز هم در رده بالایی بازده آیرودینامیکی قرار دارد. صحبت از کارایی؛ پریوس پرایم دارای رتبه مصرف سوخت ترکیبی 127 مایل در ثانیه با برد 44 مایل تنها با قدرت باتری در مدل پایه SE است. XSE و XSE Premium (مانند خودرویی که ما آزمایش کردیم) برد الکتریکی 39 مایلی دارند. و قبل از اینکه دوباره پر کنید، میتوانید مجموعاً 600 مایل رانندگی کنید. مشخصات سریع 2024 تویوتا پریوس پرایم موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر هیبریدی با خروجی 220 اسب بخار / 139 پوند فوت محدوده EV 44 مایل قیمت پایه 34,495 دلار قیمت آزمایشی 42,400 دلار
اما این استایل شیک نیاز به فداکاری دارد. شیشه جلو تقریباً به سطح کامارو می رسد، ستون A جلوی دید جانبی زیادی را می گیرد و قابلیت تنظیم فرمان به طرز عجیبی محدود است. راحت شدن برایم سخت بود. و کابین دقیقاً ساکت نیست. صدای باد و لاستیک بیش از حد است، به خصوص در حالت EV، و وقتی بیش از نیمی از راه را روی دریچه گاز قرار می گیرید، موتور ناله می کند.
نیروبخش Prime یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر گازی و یک بسته باتری لیتیوم یونی 13.6 کیلووات ساعتی با دو موتور الکتریکی است. بسته جدید 55 درصد بزرگتر از باتری 8.8 کیلووات ساعتی در پرایم خروجی است و همراه با موتور، خروجی ترکیبی 220 اسب بخار و 139 پوند فوت گشتاور را تولید می کند. این تقریباً 100 اسب بخار بیشتر از Prius Prime قبلی و 40 پوند فوت اضافی است.
پریوس پرایم که آن را به یک پریز معمولی خانه وصل کرده است، 11 ساعت طول می کشد تا باتری خود را دوباره پر کند. با پریز 240 ولتی سطح 2، پرایم در چهار ساعت شارژ می شود. مانند بسیاری از مدل های مدرن پلاگین هیبریدی، پریوس از شارژ سریع DC پشتیبانی نمی کند. مزایا: استایل زیبا، بسیار سریع، محدوده الکتریکی زیاد
مانند RAV4 پرایم یواشکی پرسرعت، پریوس با گشتاور فوری موتورهای الکتریکی که آن را در 6.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت میرساند - سریعتر و هیجانانگیزتر از یک GR86، کمی ناراحت است. این باتری در سرعت های بزرگراه نیز با تکان های گشتاور برای سبقت های آسان و عبور سریع آماده می ماند. و اگر منحصراً در حالت EV رانندگی می کنید، می توانید این کار را تا 84 مایل در ساعت انجام دهید.
فرمان سبک و سریع به نظر می رسد، اما در حالت اسپرت به خوبی وزن می کند. قدرت توقف به طور قابل پیش بینی ارائه می شود. و سیستم تعلیق با اطمینان برای پیچیدن تنظیم شده است. حتی با باتری ها و موتورهای داخل هواپیما به سختی رول بدنه وجود دارد. با این اوصاف، سیستم تعلیق اسپرت نسبت به سنگفرش شکسته کمی سفت بود. اما هرگز خیلی خشن هم احساس نمی شد.
جدای از ارگونومی، کابین و تمام متریال های داخلی دوست داشتنی هستند. در این XSE Premium - شیکترین Prius Prime - چرم مصنوعی SofTex اکثر سطوح، از داشبورد و پانل درها تا صندلیها را میپوشاند. و این چیزهای باکیفیت است. صندلی ها به درستی نرم هستند. همچنین در این تریم صندلیهای گرمکن و تهویهشونده استاندارد و صفحه نمایش لمسی بزرگتر 12.3 اینچی در مقایسه با صفحه نمایش استاندارد 8.0 اینچی وجود دارد. معایب: ارگونومی ضعیف، دید محدود، صدای بلند در سرعت
اگر میتوانید بدون صفحهنمایش بزرگتر و برخی دیگر از ویژگیهای ممتاز ذکر شده کار کنید، Prius Prime قیمت خوبی دارد. مدل پایه SE از 34495 دلار با مقصد شروع می شود، XSE میان رده 37745 دلار است و XSE Premium تست شده در اینجا از 40765 دلار شروع می شود. حتی با وجود چند گزینه - مانند آینه دید عقب دیجیتال و دوربین پارکینگ 360 بالای سر - این تستر همچنان با قیمت معقول 42400 دلار عرضه می شود.
حتی با وجود اینکه تویوتا سرعت الکتریکی شدن را با سرعت کمتری نسبت به بسیاری دیگر اتخاذ کرده است، این شرکت پادشاه هیبریدی ها است. پریوس با طراحی فوقالعاده خوب و تجربه رانندگی دلپذیر همراه با یکی از بهترین پیشرانهها به نسل جدیدی تبدیل میشود. درک اینکه چرا وقتی پریوس پرایم وجود دارد، کسی bZ4X یا بیشتر خودروهای برقی مدرن را میخرد، سخت است.
بررسی بیشتر در مورد Prius 2023 Toyota Prius Prime First Drive: در نهایت، Prius With Pizazz 2023 Toyota Prius First Drive نقد: Reborn، در واقع دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید نظرات رقبا کیا نیرو