
با افزایش سختی استانداردهای آلایندگی، تولید خودروهای سوپراسپرت نیز با چالشهایی مواجه هستند. حتی شرکتهایی با محدودیت تولید، به راه کارهایی جز نصب پیشرانه برقی در محصولات خود نمیتوانند روی بیاورند. در این زمینه، سامانه هیبرید به خودروهای این دسته کمک میکند. به عنوان مثال، فراری مدل 296GTB و رقیب بازار آن یعنی 296GTS نیز از سامانه هیبرید استفاده میکنند.
اما نسخه مسابقهای این خودرو به نام 296 چلنج، نیازی به پیشرانه هیبرید ندارد. چرا که هرگز اجازه شمارهگذاری و تردد در معابر عمومی را نخواهد گرفت. واقعاً فراری 296 چلنج برای حضور در مسابقه Ferrari Challenge Trofeo Pirelli آماده میشود. این خودرو به عنوان جانشین نهمین نمایندهٔ محصولات فراری و جانشین 488 چلنج ایوو در این رویداد شرکت میکند.
پاراگراف ارسالی: فراری 296 چلنج به پیشرانه 3 لیتری توئین توربوشارژ مجهز شده است، که در مسابقات سال 2023 نیز استفاده خواهد شد. بازنویسی پاراگراف: مدل 296 چلنج فراری از یک موتور 3 لیتری توئینتوربوشارژ برخوردار است و به منظور مشارکت در رقابتهای سال 2023 نیز آماده شده است.

این پیشرانه شش سیلندر دارای قدرت 700 اسببخار و گشتاور 740 نیوتنمتر است، و از هیچگونه محدودیتی درباره استانداردهای آلایندگی رنج نمیبرد. نسخه هیبرید این پیشرانه حتی توانایی تولید قدرتی 830 اسببخار را دارد.
فراری با معرفی این مدل، توانسته است به نسبت 234 اسب بخار قدرت را در هر لیتر حجم پیشرانه به دست آورد که یک رکورد جدید در این زمینه به شمار میرود.
فراری ۲۹۶ چلنج، اولین خودروی مسابقهای در رقابتهای تروفئو پیرلی است. این خودرو از موتور شش سیلندره با زاویه ۱۲۰ درجه استفاده میکند.

برای این خودرو، ترمزهای کربن-سرامیک به همراه سامانه ABS بهبود یافته و تایرهای 19 اینچی پیرلی با طراحی سفارشی در نظر گرفته شده است. با اصلاحاتی که در آیرودینامیک انجام شده است، این خودرو می تواند تا سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، نیرویی بیش از 870 کیلوگرم را در بدنه خود تحمل کند.
در ماه اکتبر، رویداد فراری 296 چلنج در پیست Mugello برگزار خواهد شد. این رقابت از تاریخ 24 تا 30 اکتبر برگزار میشود. اگر به دنبال یک کارشناسی خودرو حرفه ای هستید ما خودروشاپ را پیشنهاد می کنیم.