![جنرال موتورز فکر میکند باتریهای تتریسشکل میتوانند کلید خنکسازی بهتر باشند]()
جنرال موتورز قصد دارد چهار کارخانه باتری را راه اندازی کند که یکی از آنها در لردستون، اوهایو در حال حاضر سلول ها را پمپاژ می کند. با توانایی ساخت باتری های خود پتانسیل پیکربندی های سفارشی و فاکتورهای شکلی را به همراه دارد، چیزی که این شرکت در نظر دارد تا حد زیادی انجام دهد. ثبت اختراع اخیر GM نشان میدهد باتریها به شکل مستطیل یا استوانه نیستند، اما بلوکهای تتریس مانند برای قرار دادن کانالهای خنککننده کارآمدتر هستند.
این سند در حال حاضر فقط یک برنامه کاربردی است، اما اخیراً در اواخر فوریه منتشر شد، با تاریخ پرونده اخیر نیز. به نظر می رسد همه اینها نشان می دهد که این یک ایده جدید از خودروساز است که احتمالاً می خواست به سرعت از آن محافظت کند. با گفتن اینکه سلول های باتری در حال حاضر چگونه خنک می شوند، حداقل در مورد جنرال موتورز شروع می شود. در خودروهایی مانند هامر EV، ما می دانیم که این امر بر اساس ماژول به ماژول با صفحه خنک کننده در پایین سلول ها به دست می آید. در این پتنت، جنرال موتورز ادعا میکند که این روش میتواند منجر به خنکسازی ناهموار شود که منجر به تخریب زودرس باتری میشود. به عنوان یک نکته، شرکت های دیگر از روش های خنک کننده دیگری برای مبارزه با این پدیده استفاده می کنند.
ایده GM این است که سلول ها را به شکل خشن "L" یا "C" بسازد به طوری که دو سلول با هم ترکیب شوند، یک یا چند تونل بین سلول ها ایجاد کنند که در آن کانال خنک کننده می تواند اضافه شود. جنرال موتورز حتی برخی از اشکال مورب غیرمعمول در آن وجود دارد. گالری: GM Tetris Battery Cels Patent 5 Photos
من از هیچ سلول باتری دیگری، حداقل در مصارف خودرویی، اطلاعی ندارم که به این شکل باشد. من شخصاً فقط منشورها یا استوانه های مستطیلی را دیده ام. ممکن است چالشهای تولیدی قابلتوجهی در ارتباط با ساخت این سلولهای عجیب و غریب وجود داشته باشد، اگرچه تشخیص آن تنها با این برنامه دشوار است.
برای این منظور، این شرکت تنظیمات احتمالی دیگری را با استفاده از سلولهای منشوری مستطیلی پیشنهاد میکند، اما به اثر مشابهی دست مییابد. دو سلول در یک گروه چهار سلولی پیشنهادی کوتاهتر و چاقتر خواهند بود، در حالی که جفت دیگر بلندتر و لاغرتر خواهند بود. این به یک کانال خنک کننده مستطیلی یا H شکل اجازه می دهد. سلولهای بلندتر و لاغرتر مانند آن کمتر رایج هستند، اما یک شرکت چینی به نام Topband وجود دارد که سلولهای باریک و بلند لیتیوم آهن فسفات مشابه را میسازد.
در هر صورت، ایده جنرال موتورز ایدهای غیرعادی است که ممکن است شایستگی داشته باشد، اما مشخص نیست که آیا توسعه یک قالب سلولی کاملاً جدید به نام خنککننده، رویکردی موثر برای بهبود خودروهای الکتریکی باشد یا خیر. اگر شرکت آن را ثبت کرده باشد، احتمالاً ارزش کاوش را دارد، حداقل از نظر مفهومی. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید
میدانید که عاشق باتریها هستید سریعترین خودروی جهان و ویپینگ مشترکات زیادی دارد سلول باتری جدید ریوین میتواند حتی بهتر از تسلا باشد.