![تماشای یک پورشه ساخت RWB شبیه هر چیزی است که تا به حال دیده اید]()
برای اولین بار در بیش از 20 سال، سیگار کشیدن در داخل خانه در کانکتیکات قانونی است. خوب، احتمالاً نه، اما هیچکس نمیتواند آکیرا ناکای را از روشن کردن یک وینستون در زمانی که او یک اره متقابل را به یک پورشه 911 دست نخورده است باز دارد.
Nakai بنیانگذار RAUH-Welt Begriff یا RWB است که شاید یکی از بدنام ترین تیونرهای پورشه روی زمین است. ناکای که در یک گاراژ کوچک در چیبا، ژاپن مستقر است، مدتهاست که نگاههای خاص خود را از پورشه 911 ساخته است. ناکای با الهام از اتومبیلهای مسابقهای 911 با هوا خنک، شعلههای گلگیر هیولا و سایر ضمایمها را با دست به G-bodies، 964 میسازد. 993 و گاه به گاه 997.
ساختههای او بازتابی از فرهنگ خودرویی ژاپنی است که همه چیز را سفارشیسازی میکند و مدتی است که صادراتی بزرگ است. Nakai به ساخت RWB در جهان سفر می کند. شما از او یک کیت بدنه میخرید - این کیت 993 با احتساب نصب از 28000 دلار شروع میشود - یک سال صبر کنید و او به سراغ شما میآید و ماشین را میسازد. ما او را در میانه یک تور ایالات متحده می بینیم، جایی که او تعدادی ماشین در سراسر کشور خواهد ساخت. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید
در یک آخر هفته گرم فوریه، Nakai از فروشگاه پورشه کانکتیکات Butzigear بازدید میکند تا با امضای خود از 993 استفاده کند. این یک تجربه خارقالعاده است.
در بدو ورود، عکاس DW Burnett آن را به یک "مراسم" تشبیه کرد. 993، تازه از رنگ آمیزی شیشه ای روی پایه های جک کاملاً روشن در وسط یک مغازه قرار دارد. جمعیتی سریع جمع می شوند. آنها از سراسر شمال شرق آمده بودند. خانواده ای از نیوجرسی، پسری از ورمونت.
دیوید اسپوزیتو، مالک Butzigear، به تماشاگران اجازه داد تا برای دو روز در جلسات صبح و بعد از ظهر ثبت نام کنند تا کار ناکای را تماشا کنند. تی شرت، برچسب و حتی تابلوها ساخته شد. ظاهراً همه دارندگان Mk7 GTI در کانکتیکات ظاهر می شوند. در یک نقطه، من هفت نفر را با دوربین در دست می شمارم، از جمله سه نفر به عنوان بخشی از یک گروه فیلمبرداری که توسط صاحب ماشین استخدام شده است. آنها از طریق هدست با یکدیگر صحبت می کنند. ناکای هنوز نیامده است.
من انتظار تشویق دارم، اما ناکای با دخترش و یک بیگل به نام باگل همراه می شود. ماشین با طناب به مردم منتقل می شود و پس از اولین سیگار، ناکای به کار خود می رسد.
RAUH-Welt Begriff تقریباً به "مفهوم جهان خشن" در انگلیسی ترجمه می شود.
ناکای در سال 2010 به مجله 0-60 گفت: «شما می توانید بگویید «راوه» واقعاً نشان دهنده سبک خالص، ناهموار و سبکی است که هر انسان به نمایش می گذارد. به سختی با تکنولوژی بالا. و در حالی که ممکن است او را ببینید که گهگاهی ماسک زده است، به طور کلی، هیچ PPE در اینجا وجود ندارد. اگر 10000 نخ سیگار او را نکشند، فایبرگلاس مطمئناً این کار را خواهد کرد.
اسپوزیتو میگوید: «این برای من چیست، و در مورد بدنهفروشی، ما در نحوه کار و ساخت وسایل دقیق هستیم، و چگونه سعی میکنیم از قطعات محافظت کنیم و مراقب باشیم.» اما پس از آن این است که ذهنیت و گردش کار «همه چیز مهم است» به ناکای سپرده میشود، که مفهوم «جهان خشن» است، نحوه کار او. این چیز بدی نیست، فقط نحوه انجامش است.
او می افزاید: «این یک محصول نهایی برای کسی است که به دنبال 993 بازیابی شده است. "و حالا او آن را قطع می کند."
ناکای زیاد با جمعیت ارتباط برقرار نمی کند. دخترش آنجا است و کمک میکند و وقتی برای سیگار استراحت میکنند، مینشینند و گوشیهایشان را میچرخانند. اما ناکای حدود دو روز برای ساخت هر ماشین رزرو می کند و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.
جاستین اشورث، مالک خودرو، از سرعت همه چیز در حال آشکار شدن شگفت زده شده است. او چهار سال پیش بادی کیت را از RWB خرید - کووید - برنامهریزی ساخت را پیچیده کرد - و در یک لحظه، Nakai Polar Silver 911 خود را به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل کرد.
او میگوید: «کل چیز کاملاً سورئال است. "قبل از اینکه بفهمم تمام می شود. من مدتهاست که این روشهای مختلف را تصور میکردم و اکنون اینجاست.»
بریدن گلگیرها، جمعیت را نزدیکتر میکند و آیفونها را بیرون میآورد. همه ساکت میشن ناکای قطعه فایبرگلاس جدید را روی بدنه نگه میدارد، لبه آن را با نوار مشخص میکند، سپس یک اره کوچک بادی به بدنه میبرد. او با دست آزاد، زیر طرح نوار، برش میدهد، و وقتی اولین قطعه بدنه از ماشین جدا میشود، اشورث آن را برای جمعیتی که تشویق میکنند، نگه میدارد.
شاید مهمترین بخش ساخت است. وقتی اره گاز گرفت، دیگر راه برگشتی وجود ندارد.
گری دالین جونیور از Dulin Collision Center، بدنه فروشی که ماشین را آماده کرد، میگوید: «فکر میکردم خیلی بد خواهد بود، اما کار خودم را انجام دادم، دیو کار خودش را کرد، این کار ناکای است. من 360 ساعت و 38 روز در این ماشین کار کردهام و اکنون در حال جدا شدن است.» اما او از این بابت ناراحت نیست. برعکس، وقتی وسیله نقلیه به هم نزدیک می شود، "بد" است.
کل مراسم یک قطعه هنر پرفورمنس است.
اشورث به Motor1 می گوید: «او فقط می خواهد آن را با همه به اشتراک بگذارد. او یک ماشین جلوی شما در گاراژ خودتان یا جلوی 1000 نفر خواهد ساخت. هر چیزی که مالک بخواهد، و تا زمانی که دیگران محترم باشند، عالی است.»
امروز حدود 50 نفر اینجا هستند، همه بسیار هیجان زده هستند، اما همه ناکای را به کارش رها می کنند.
چه محصول نهایی را دوست داشته باشید یا چه فلسفه ای که پشت آن وجود دارد، اعتماد به نفس ناکای قابل تحسین است. و نه فقط در جایی که بدن را برش دهد، جایی که تکهها را بریزد تا جا بیفتد، و غیره، بلکه در دید او. این همه به نظر بداهه است. بله، ناکای صدها ماشین را قبلاً انجام داده است، و یک فرآیند کاملاً مشخص وجود دارد، اما او همچنین در حین پیشبرد آن را کشف میکند. و همچنین به سرعت. زمانی برای استراحت سیگار وجود دارد، اما زمانی برای تفکر در آخرین تصمیم وجود ندارد.
تماشای فرآیند سوالات زیادی را ایجاد می کند که پاسخ آسان یا هیچ پاسخی ندارند. آیا این عالی است یا مضحک؟ آیا هنر است؟ هنر چیست؟
عکاس همیشگی برنت می گوید که این کمی سرگرم کننده است، و اگر از این متنفرید، احتمالاً از سرگرمی متنفر هستید. این احتمالاً بهترین نتیجه ای است که می توان در اینجا گرفت. در حالی که جمعیت با احترام ناکای را مشاهده می کنند، و او با تمرکز و تعهد کامل کار می کند، او فقط یک ماشین می گیرد و دیدگاه خود را روی آن قرار می دهد. و آیا تفریح در دنیای بسیار جدی پورشه سرگرم کننده نیست؟
در هر صورت، تماشای کار ناکای لذت بخش است. شما می توانید یک عمر با ماشین ها بگذرانید، روی آنها کار کنید، تماشا کنید که دیگران کار می کنند و هرگز چنین چیزی را نبینید. مراسم، رسیتال، خنده، ساخت RWB بی نظیر است.
عکس ها توسط DW Burnett
موارد بیشتر از RWB Sinister 993 Porsche 911 RWB Widebody در Autobahn RWB-Modified Porsche 911 ستاره سابق SEMA است، اکنون برای فروش گالری: عکس های RWB Porsche 911 Build 92