
جام مسابقات خودروی خودران ابوظبی (A2RL) به منظور ترویج نوآوری و خلاقیت در صنعت خودرو سازی برگزار میشود. در این رقابتها، هشت تیم برتر از سراسر جهان در تاریخ ۲۷ آوریل در پیست یاسمارینا ابوظبی به یکدیگر رقابت میکنند. تیم برنده این مسابقات، جایزه نقدی ۲.۲۵ میلیون دلاری را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.
رویداد A2RL، نتیجه تفکرات و ایدههای گروه ASPIRE است که یک بازوی مدیریتی شورای تحقیقات تکنولوژی پیشرفته محسوب میشود. مأموریت این گروه جستجوی راهحلهای نوین برای چالشهای امروز جامعه است و این کار از طریق رقابتهای دوستانه به انجام میرسد.
هدف این رویداد در ابوظبی، حل مشکل ایمنی وسایل نقلیه است، تا بتوان به سوال "چگونه میتوان خودروهای ایمنتری برای تصادفات طراحی کرد؟" پاسخ داد. بهترین راه حل نیز "پیشگیری از تصادفات" است.

تام مککارتی، مدیر اجرایی گروه ASPIRE، درباره اهمیت ایمنی جادهها و چالشهای موجود در صنعت موتوراسپرت صحبت میکند. او تاکید دارد که افزایش تکنولوژی در خودروها، متأسفانه منجر به کاهش قابل توجهی در تعداد تصادفات جادهای نشده است. به عقیده او، یکی از دلایل این امر، اختلاف بین تواناییهای خودرو و تواناییهای رانندههای متوسط است. او معتقد است که حتی با وجود فناوریهای پیشرفته و ایربگهای فراوان، باید تا ابتداییترین مراحل تصادفات جلوگیری کرد. با استفاده از رباتهای خودران و هوش مصنوعی، میتوان فاصله بین راننده و خودرو را بهبود بخشید و رانندگی را ایمنتر کرد.
مسابقات A2RL با هدف رشد و توسعه در نظر گرفته شدهاند. در این مسابقات، هشت خودرو مسابقهای شرکت میکنند که طراحی و ساخت آنها توسط شرکت دالارا انجام شده است. این خودروها با پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژ با حجم ۲ لیتر که شبیه به پیشرانه خودروهای موجود در سری مسابقات سوپر فرمولا ژاپن میباشد، مسابقه میدهند. هریک از این خودروها مجهز به یک گیربکس شش سرعته هستند و از تجهیزاتی از قبیل دوربینها، سنسورها، GPS، فعالکنندهها و سیستم رانندگی با سیم بهره میبرند. علاوه بر این، یک کامپیوتر قدرتمند نیز برای کنترل تمامی این تجهیزات در هر خودرو طراحی شده است.
آقای مککارتی بیان کرد: سیستم خودران این وسایل نقلیه، قابلیت درک محیط و ارسال سیگنالها به کامپیوتر را دارد. این اظهارات منجر به شروع چالش اصلی برای تیمها شد که بیانگر ضرورت برنامهریزی مناسب کامپیوتر برای پاسخ به سیگنالها و پیامها بود.
در چالش کدنویسها، یکی از مهمترین مسائل این است که تمام دادههای مورد نیاز برای راهاندازی ماشین را به درستی در نظر بگیرند. زمانی که خودرو روشن میشود، هیچ کس نباید بتواند آن را ویرایش یا کنترل کند؛ زیرا این خودرو کاملا خودران است و تنها با دستورات خارجی میتوان آن را هدایت کرد. خودرو باید تمام وظایف خود را بهخوبی، از جمله سبقت زدن، بهتنهایی در پیست انجام دهد.

این وسایل نقلیه بدون راننده هستند، اما در خارج از مسیرهای مخصوص توسط تیمها مورد حمایت و کنترل قرار میگیرند. این رویداد یک مسابقه جهانی است و تیمها از اعضای ماهر در زمینههای فنی و موتوراسپرت تشکیل شدهاند.
تیمهای شرکتکننده از کشورهای مختلفی اعم از آلمان، ایتالیا، سنگاپور، سوئیس، چین، مجارستان، آمریکا و امارات شرکت میکنند. جایزه این مسابقه به ارزش ۲.۲۵ میلیون دلار اهدا میشود.
مککارتی همچنین اعلام کرد که باور دارند خودروهای آینده همچنان به وسیله انسانها کنترل خواهند شد. اتومبیلهای بدون راننده و تاکسیها تنها یک بخش کوچک از آینده را تشکیل میدهند.
کاربر گرامی، پاراگراف شما را به این شکل بازنویسی کردم: "ما به تمرکز بر رانندگی فعال با هدف اصلی ایمنی راننده متمرکز هستیم. این بعنوان یک پیشرفت بزرگ در حوزه رانندگی محسوب میشود و رانندگان باید عملکرد خودران را با دقت بررسی و پذیرش کنند."
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.