![هیوندای کونا 2024 فضای بیشتری برای فعالیت دارد]()
SUV های کوچک بزرگتر می شوند. هیوندای کونا 2024 - که زمانی کاملاً یک ساب کامپکت بود - اکنون طولانی تر، عریض تر و بلندتر از SUV کوچکی است که جایگزین آن شده است. اما این لزوما چیز بدی نیست. ابعاد بیرونی بزرگتر فضای مسافر و بار بیشتری را ارائه می دهد و کونا جدید به فضای کافی مجهز است.
کونا با 171.3 اینچ طول و با فاصله بین دو محور 104.7 اینچ به ترتیب 5.7 و 2.3 اینچ رشد کرده است. این اندازه اضافه شده به کونا فضای قوی 25.2 فوت مکعبی در پشت صندلی عقب می دهد. این 6.3 مکعب بیشتر از سال گذشته و بهتر از رقبایی مانند هوندا HR-V و سوبارو کراسترک است. فضای پای صندلیهای عقب نیز حدود سه اینچ بهبود مییابد و صندلی عقب را به مکانی واقعاً خوب تبدیل میکند.
کابین تمیز و ساده است. پلاستیک نرم، چرم مصنوعی ممتاز، و لهجههای آلومینیومی روی داشبورد، پانلهای درها و کنسول میانی دیده میشود. هر سطحی نسبت به Kona قبلی شبیه ارتقاء شده است. و حتی صندلیهای جلوی گرمکن و تهویهشونده را در این مدل Limited دریافت میکنید که برای این بخش نادر است. مشخصات سریع هیوندای کونا 2024 موتور AWD محدود 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با خروجی 190 اسب بخار / 195 پوند فوت مصرف سوخت 29 شهر / 24 بزرگراه / 26 ترکیبی قیمت پایه 25,669 $ به عنوان - T $
یک صفحه نمایش لمسی قابل توجه 12.3 اینچی داشبورد را زیبا می کند که با یک خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی مطابقت دارد. خودروی آزمایشی ما هنوز اپل کارپلی بیسیم یا اندروید اتو نداشت، اما از طریق بهروزرسانی هوایی به مدلهای Kona 2024 میآید.
این شاسیبلند با ظاهری بدبو اکنون آیندهنگرتر به نظر میرسد، با نوار نور بسیار باریکی که پهنای کاپوت را پوشانده است و روکشهای پلاستیکی مشکی درشت در اطراف سپر جلو و چاه چرخها برای ظاهری مستحکمتر. با رنگ زرد نئوتریک حتی بهتر است - یک گزینه بدون هزینه. مزایا: فضای بیشتر، طراحی آینده نگر، رانندگی خوب
در جاده، کونا یک رزمناو عالی است. موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو ارتقا یافته در این مدل لیمیتد 190 اسب بخار قدرت و 195 پوند فوت گشتاور تولید می کند. تحویل نیرو سریع است و مقدار کافی از آن در دورهای بالا برای آسان کردن مسیرهای بزرگراهی موجود است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نسبت به CVT مدل پایه ارتقا یافته است و یک شیفتر سریع است.
سیستم چهارچرخ متحرک در سراسر جهان در دسترس است، اما یک گزینه 1500 دلاری در تمام تریم ها است. بله، حتی لیمیتد رده بالا با دیفرانسیل جلو استاندارد عرضه می شود. اما با آن شما یک سیستم تعلیق منحصر به فرد را دریافت می کنید. مدلهای FWD دارای پرتو پیچشی هستند در حالی که مدلهای AWD دارای تنظیمات چند پیوندی مستقل در عقب هستند.
بنابراین نه تنها اضافه کردن AWD به رانندگان اطمینان بیشتری در آب و هوای بد می دهد، بلکه Kona را به عملکرد بهتری تبدیل می کند. آن را در گوشه ای بیاندازید و کونا مرتب و متعادل به نظر می رسد. آنقدری که انتظار دارید رول بدنه وجود ندارد و شاسی به خوبی به مواج و روسازی شکسته خیس می شود. حتی با چرخ های 19 اینچی بسیار بزرگ، کونا سواری راحت دارد. فرمان بیش از حد تقویت شده و مبهم است، اما این برای این بخش غیرمنتظره نیست.
ترکیب چهار چرخ محرک با موتور 1.6 لیتری نیز کم کارآمدترین گزینه گروه است. به ازای هر گالن شهر، 24 بزرگراه و 26 مجموع 29 مایل برمی گردد—مدل پایه در مجموع تا 31 مایل بر گالن می رسد. HR-V، Crosstrek و Toyota Corolla Cross همگی با سیستم چهارچرخ محرک کارآمدتر هستند. معایب: ناکارآمد با تمام چرخ محرک، گران قیمت با توربو
در مورد قیمت؛ اگر ستون اخیر من "ماشین های ارزان قیمت مرده اند" را بخوانید، احتمالاً می دانید که من در اینجا به کجا می روم. زمانی که Kona قبلی در سال 2017 جدید بود، فقط 18000 دلار قیمت داشت و با این قیمت بسیار خوب بود. اکنون به قیمت پایه 25625 دلاری با درج مقصد خیره شدهاید. بیش از 7000 دلار افزایش یافته است. مدل AWD Limited که در اینجا تست شده است با قیمت 34695 دلار و بدون هیچ گزینه ای (به جز لوازم جانبی تشک کف فرش شده) عرضه می شود. دقیقا مقرون به صرفه نیست
اما، کونا جدید چیزهای زیادی را روی میز به ارمغان می آورد. بزرگتر است، به این معنی که فضای مسافر و بار بیشتر است، و یک ظاهر منحصر به فرد است. مطمئناً این ماشین را در یک پارکینگ شلوغ از دست نخواهید داد - به خصوص با آن کار رنگ آمیزی. و رانندگی خوب است. با فرض اینکه مایل به افزایش قیمت جدی هستید، Kona بسیاری از جعبههای بزرگ را برای خریداران در این بخش انتخاب میکند. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید
بررسی هیوندای کونا 2022 هیوندای کونا الکتریکی: اردک لنگ هنوز هم حرکاتی دارد.