
در مقایسه بین ماشین آخرین نسخه استون مارتین با لاکپشت توسط مکس ورستاپن، راننده تیم ردبول و قهرمان فصل ۲۰۲۳ فرمول یک، به نتیجه رسیدند که استون مارتین نیاز به ارتقاءهای اساسی دارد. بنابراین، مهندسان استون مارتین تلاش فراوانی برای بهبودات و بهبودهای لازم در مدل جدید خود انجام دادند.
شرکت استون مارتین، مدل جدید خود را ماه گذشته معرفی کرد. بنابراین این مدل به مسابقات فرمول یک میرود و در فورمیشن لپ (دور آزمایشی) گرندپری عربستان حضور خواهد داشت. استون مارتین برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به عنوان سیفتیکار معرفی شد و جای مرسدس AMG GT را گرفت.
این ونتوری نتایج بهتری نسبت به قبل ارائه میدهد. این برای راننده مسابقه Bernd Maylander خبر خوبی است؛ زیرا او بیش از ۱۳۰۰ دور در مسابقه فرمول یک طی کرده و خودروهای ایمنی را هدایت کرده است.
امیدواریم که این تغییرات مورد پذیرش رانندگان فرمول یک قرار گیرد. همچنین، باید یادآوری کرد که رانندگان خطرناک این خودروهای جادهای باید به دمای تایرها و ترمزها دقت کنند.

استون مارتین ابتدا به دلیل عملکرد کند خود مورد انتقاد قرار گرفت. مکس ورستاپن، قهرمان فرمول یک سال 2023، اظهار کرد که خودروی مرسدس پیشرانه بسیار سریعتری داشته و بهترین آیرودینامیک را ارائه میدهد. همچنین، چارلز لکلرک، راننده تیم فراری، نظر مشابهی داشته و اشاره کرده است که استون مارتین در پیچها قابل لغزش بوده است. انتقادها در مورد عملکرد استون مارتین رو به افزایش است و FIA مجبور شده است از ونتیج مرحله قبلی دفاع کند. امیدواریم که با اصلاحاتی که در خودروی جدید اعمال میشود، این مشکلات رفع شوند.
شرکت در حال شکل گیری بهبود مسیر است و نتیجه جدید آن، ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به مدل پیشین است. زمان شتاب این مدل تا صد کیلومتر در ساعت به ۳.۴ ثانیه کاهش یافته است و حداکثر سرعت آن ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت میباشد. با این حال، قدرت خروجی آن کمتر از مدل سابقی است که مدل مرسدس AMG GT بلک سریز با ۷۳۰ اسب بخار قدرت داشت و حالا مدل جدید ۶۵۶ اسب بخار قدرت تولید میکند.
مشاهدات از رانندگان در سال ۲۰۲۲ نشان میدهد که قوت مستقیم خودرو در حفظ سرعت در پیچها نگرانکننده نیست. در این زمینه، استون مارتین بر آیرودینامیک تأکید دارد. سیفتی کار مدل ۲۰۲۴ استون مارتین، کف اصلاح شده، اسپلیتر و باله عقب جدید دارد. این باله با موقعیت سفارشی و تنظیم Gurney flap همراه است.
حتی نوار نورانی بالای خودرو به شکلی تغییر یافته است که ایرودینامیک آن بهبود یابد. این ویژگیها در نسخههای جادهای و رایج این خودرو مشاهده نمیشوند.

با اضافه شدن یک کنسول مرکزی ویژه که با تجهیزات FIA سازگار است، فضای داخلی این خودرو آماده و بهبود یافته برای کنترل وضعیت پیست است. نمایشگرهای متعددی نیز درج شدهاند که اطلاعاتی از جمله زمان دور زدن، موقعیت واقعی خودروها در پیست را نمایش میدهند. همچنین، صندلیهای استاندارد با صندلیهای Pole Position جایگزین شدهاند.
استون مارتین ونتیجه ی جدید، وارد پیست گرندپری عربستان میشود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.