![سری جدید مسابقهای خودمختار ابوظبی به حفظ امنیت رانندگان آینده در پشت فرمان کمک میکند]()
از همان روزهای اولیه تولید اتومبیل، مسابقات اتومبیل رانی کاتالیزور نوآوری در این صنعت بوده است. این هدف لیگ اتومبیلرانی خودمختار ابوظبی (A2RL) است - ایجاد نوآوری در فن آوری از طریق اقدامات مسابقه ای هیجان انگیز و در عین حال سرگرمی در این فرآیند. هشت تیم از سراسر جهان در یاس مارینا در ابوظبی در تاریخ 27 آوریل برای اولین مسابقه این سری گرد هم می آیند. جدای از شکوه و پیشرفت تکنولوژی، تیم ها برای جایزه نقدی 2.25 میلیون دلاری رقابت خواهند کرد. و همه ما برای سواری دعوت شده ایم.
A2RL زاییده فکر گروه ASPIRE، بازوی مدیریت برنامه شورای تحقیقات فناوری پیشرفته است. ماموریت این گروه جستجوی راه حل برای مشکلات دشوار از طریق بسیج روشنفکران جهان، گرد هم آوردن آنها و تقویت توسعه از طریق رقابت دوستانه است. در این مثال، مشکل ایمنی خودرو است. چگونه خودروهای سواری را برای سرنشینان در هنگام برخورد ایمنتر کنیم؟ بهترین پاسخ واضح است: از برخورد اجتناب کنید.
تام مک کارتی، مدیر اجرایی ASPIRE، گفت: «در سازماندهی یک رویداد اتومبیلرانی، چالش بزرگی که ما سعی داریم به آن بپردازیم، در واقع ایمنی جادهها است. "ما شاهد پیشرفتهای عظیمی در فناوری خودروهایی بودهایم که همه رانندگی میکنند، اما چیزی که ندیدهایم کاهش قابلتوجه در تصادفات جادهای و تلفات است، آنها سرسختانه بالا میمانند. ما معتقدیم که دلیل بزرگ آن شکاف بزرگ بین آنچه ماشین میتواند انجام دهد و رانندههای معمولی میتوانند انجام دهند. ماشینها هنگام تصادف ایمنتر هستند و عواقب آن را با مناطق مچاله و کیسههای هوای وسیع به حداقل میرسانند، اما چیزی که ما روی آن تمرکز خواهیم کرد در وهله اول اجتناب از تصادف است. رباتیک خودکار و هوش مصنوعی میتواند این شکاف را بین خودرو و راننده پر کند تا نتایج ایمنتری در جادهها به ارمغان بیاورد."
اینجاست که A2RL وارد میشود. هشت خودروی مسابقهای مبتنی بر خودروهای مورد استفاده در سری Super Formula ژاپن، در حرکات چرخبهچرخ محدود در برابر زمان و یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. هر خودرویی که توسط دالارا ساخته شده است دارای یک موتور مسابقه ای 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بر پایه آسیاب هوندا است که به یک جعبه دنده شش سرعته متصل است. به جای راننده مجموعه بزرگی از تجهیزات شامل دوربین ها، حسگرها، GPS، محرک ها و سیستم درایو با سیم قرار دارد. در وسط یک کامپیوتر قرار دارد که همه آن را کنترل می کند. و هنگامی که ماشین در پیست قرار گرفت، این "پشته هوش مصنوعی" است که یک برد را به خانه بیاورد.
مک کارتی میگوید: «پشته مستقل محیط را درک میکند، سیگنالها را به رایانه ارسال میکند، و سپس چالش واقعی برای تیمها برنامهریزی آن است تا بر روی همه آن سیگنالها عمل کند و به محرکها دستور دهد ماشین را کنترل کنند». "چالش برای کدنویس ها این است که تمام داده های موجود را ترکیب کرده و آنها را برای راه اندازی ماشین به طور مستقل استفاده کنند. هنگامی که ماشین روشن می شود، خود به خود کار می کند - هیچ کس نمی تواند در آن دخالت کند. تنها کنترل بیرونی، چه توسط تیم یا مسابقه. کنترل، دستورالعمل ایست برای دلایل ایمنی است. خودرو باید وظایف خود را در مسیر، مانند سبقت گرفتن از خودروی دیگر، به تنهایی انجام دهد."
در حالی که خودروها بدون راننده هستند، آشکارا توسط تیم هایی که مک کارتی نام برد، پشتیبانی می شوند. این یک تلاش واقعاً جهانی است، با تیمهایی که از اعضایی از طیف گستردهای از زمینههای فنی و موتوراسپرت تشکیل شدهاند. آلمان، ایتالیا، سنگاپور، سوئیس، چین، مجارستان، ایالات متحده و امارات متحده عربی نمایندگی دارند. و در حالی که تیم ها در این رقابت حضور دارند، یک جایزه بسیار زیبا برای مقام اول نیز وجود دارد: پرداخت 2.25 میلیون دلاری.
این فقط یک فلاش در ظرف نیست. A2RL در حال حاضر به مدت چهار سال در Yas Marina در ابوظبی متعهد شده است، و با شروع این روند، A2RL امیدوار است به مسیرهای دیگر در اروپا و آسیا گسترش یابد. از منظر تماشاگر، یک دوربین واقعیت مجازی میتواند از طریق تجربه واقعیت مجازی که اغلب در ورزشهای موتوری دیده نمیشود، طعم فوقالعاده خاصی را به طرفداران مسابقه بدهد. این همچنین می تواند منجر به تجربه بازی در ادامه راه شود، که مکمل عمل واقعی در یک محیط مسابقه مجازی است.
با این حال، برای آینده نزدیک، اقدام مسابقه بسیار واقعی است.
مک کارتی گفت: «ما بر این باوریم که ماشینهای آینده توسط انسانها هدایت خواهند شد، و ماشینهای بدون راننده یا تاکسیها اقلیت خواهند بود، احتمالاً در مناطق شهری بسیار کند پیش میروند، حداقل در یکی دو دهه آینده. تمرکز بر رانندگی فعال. بنابراین، در دنیای واقعی، ما نمیخواهیم راننده را از ماشین بیرون بیاوریم. این فناوری [خود مختار] را در عمل ببینید تا آن را بپذیرید."
برای اطلاعات بیشتر به A2RL.io مراجعه کنید.