
یانگ وانگ، به عنوان زیرمجموعه از برند پرمیوم بی وای دی، معرفی شد. او در آوریل 2023 در نمایشگاه شانگهای حضور یافت و مسئولیت تولید خودروهایی با قیمتی بالاتر از صد هزار دلار را بر عهده دارد. این برند به معنای "نگاه به بالا" است. پس از معرفی خودروی شاسیبلندی که دارای ویژگیهایی مانند دور درجا و عملکرد شناوری در آب است، حالا محصول دوم این برند به نام U9 معرفی شده است.
طراحی یانگ وانگ U9
این خودروی اسپرت الکتریکی با درهای پروانهای و چراغهای سرتاسری عقب، مطابق اظهارات تولید کننده، بر اساس طراحی منحصر به فرد دروازههای زمان و فضا طراحی شده است و اصلاحاً به خودرویی دیگر مانند یانگ وانگ U8 شباهت چندانی ندارد.

ابعاد بدنه خودرو یانگ وانگ U9 به صورت زیر است: طول 4.966 متر، عرض 2.029 متر، ارتفاع 1.295 متر و فاصله بین محورها 2.9 متر. این خودرو دارای چرخهای 21 اینچی با تایرهای P-Zero ساخت پیرلی با ابعاد 275/35 در جلو و 325/30 در عقب میباشد. فاصله بین چرخهای جلو و عقب به ترتیب 1.719 و 1.676 متر است.
کابین و امکانات یانگ وانگ U9
در تصاویر اخیر کابین یانگ وانگ U9 میتوان دو نمایشگر 10.25 اینچی برای راننده و سرنشین، یک صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی، روکشهای چرم و جیر، فرمان سه شاخه، سیستم صوتی Dynaudio با 12 بلندگو و نورپردازی داخلی با 127 رنگ را مشاهده کرد. با این حال، باید توجه داشت که ظاهر این فضا به اندازه یک خودرو سوپر اسپرت و پر قیمت مدل 2024 جذاب نبوده و مورد قبول قرار نمیگیرد.

مشخصات فنی یانگ وانگ U9
با استناد به پلتفرم e4 بی وای دی، مدل U9 از یانگ وانگ با چهار موتور برقی به کار انداخته شده و دارای جمع قدرت 1287 اسببخار و 1680 نیوتنمتر گشتاور است. طبق ادعای تولیدکننده، این پیشرانه قادر به دوران با سرعت تا 21 هزار دور در دقیقه است.
در این مدل جدید از خودرو، شتاب از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۲.۳۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۹.۱۹ کیلومتر در ساعت است. همچنین، این خودرو مسافت ۴۰۰ متری را در زمان ۹.۷۸ ثانیه طی میکند.
یانگ وانگ U9 دارای سیستم تعلیق دوبل جناغی در هر دو محور با قابلیت DiSus-X است. این خودرو قادر است بر روی سه چرخ حرکت کند و حرکات موزونی برای بدنه ایجاد کند. از دیگر ویژگیهای آن میتوان به امکان دور در جا کردن، سامانه دستیار راننده پیشرفته DiPilot و مقاومت پیچشی بدنه به میزان 54.425 نیوتن اشاره کرد. این خودرو توانایی مقابله با نیروی معادل 280 کیلوگرم را در سرعتهای بالا دارد. همچنین، نیروی توقف یانگ وانگ U9 از ترمزهای کربن سرامیک با کالیپرهای شش و چهار پیستون در محورهای جلو و عقب تأمین میشود.

بر اساس گزارش رسانههای چین، یانگ وانگ U9 به مدت 2 دقیقه و 17.65 ثانیه برای راندن در پیست بینالمللی شانگهای نیاز داشته است. از سوی دیگر، نیو EP9 این مسیر را با زمان 2 دقیقه و 1.11 ثانیه طی کرده است. به طور جالب، بامو M5 F90 و پورشه پانامرا توربو هم به ترتیب با تفاوت کمی پشت سر یانگ وانگ U9 قرار دارند.
باتری LFP با ظرفیت 80 کیلوواتساعت و وزن 633 کیلوگرم، برد حرکتی 465 کیلومتر (بر اساس CLTC) برای این خودرو فراهم میکند. با ساختار 800 ولتی، باتری این خودرو میتواند در 10 دقیقه از 30 به 80 درصد شارژ شود. همچنین، این خودرو قادر به استفاده از دو شارژر با حداکثر جریان 500 کیلووات به صورت همزمان است. وزن خالص 2.475 کیلوگرمی یانگ وانگ U9 نیز باید به عنوان مقایسه، دو برابر سنگینتر از نسل 992 پورشه 911 باشد.
قیمت یانگ وانگ U9
پیشفروش یانگ وانگ U9 با قیمت 300 هزار یوان (42 هزار دلار) آغاز شده و در نهایت قیمت نهایی آن برابر با 1.68 میلیون ین (236 هزار دلار) تایید شده است. این خودرو با ضمانت 6 سال یا 150 هزار کیلومتر به مشتریان ارائه میشود. هنوز زمان دقیق تحویل خودرو یانگ وانگ U9 مشخص نیست، اما طبق اعلام کارنیوز چینا، انتظار میرود این اتفاق از میانهٔ سال 2024 روی دهد.
ایون هایپر SSR و بی وای دی، دو رقیب اصلی یانگ وانگ U9 هستند. این درحالی است که ایون هایپر SSR با قدرت کمتر، شتاب بیشتر و قیمت مناسبتری به بازار عرضه میشود. از سوی دیگر، بی وای دی امیدوار است که یانگ وانگ U9 بتواند توانایی جلب توجه مالکان مدلهای قدیمیتر فراری و لامبورگینی را داشته باشد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.