سیستم تعلیق فعال پورشه پانامرا 2024 یک تغییر دهنده بازی است

مقالات خودرویی
سیستم تعلیق فعال پورشه پانامرا 2024 یک تغییر دهنده بازی استزندگی در پورشه پانامرا بسیار خوب است. این یک سدان لوکس بی شرمانه است، اما همچنین یک ماشین راننده است - بیش از هر چیز دیگری یک گرند تور مدرن است. این خودرو جایی در طیف بین BMW سری 8 و مرسدس بنز کلاس S وجود دارد و شما هیچ چیز دیگری مانند ترکیب استعدادهای آن را نخواهید یافت. پانامرا برای سال 2024 جدید است، اما کاملاً جدید نیست. این یک بازبینی سنگین از پانامرا قبلی با تغییرات فراوان برای پر کردن شکاف بین ورزش و لوکس است. نقطه برجسته این تلاش‌ها Porsche Active Ride است، یک سیستم تعلیق فعال که واقعاً شگفت‌انگیز است، اما کمی بعد به آن باز خواهیم گشت. در جاده‌های کوهستانی خارج از سویا، اسپانیا، پانامرا پایه را راندیم، سپس توربو E-Hybrid جدید - با سیستم تعلیق فعال آن - را در Circuito Monteblanco آزمایش کردیم. پانامرا در جاده مشخصات سریع 2024 پورشه پانامرا موتور توئین توربو 2.9 لیتری V-6 خروجی 348 اسب بخار / 361 پوند فوت 0-60 مایل در ساعت 5.0 ثانیه قیمت پایه 101500 دلار پورشه انواع به ظاهر بی پایانی از خودروهای خود را می سازد و خریداران را با مدل هایی که به طور تدریجی قدرتمندتر و لوکس تر از مدل کمی ارزان تر زیر است، به سمت بالا می کشاند. اما در دنیای پورشه، مدل های پایه را نباید نادیده گرفت. آنها ماهیت مدل های با مشخصات بالا را با هزینه کمتر ارائه می دهند. نمی‌توانم بگویم که آنها ارزش بالایی دارند، زیرا مدل پانامرای پایه آمریکا با قیمت 133310 دلار به صورت آپشن است و برای این کار شما فقط یک موتور 2.9 لیتری V-6 توئین توربو با 348 اسب بخار قدرت و 361 می‌خرید. پوند فوت گشتاور هنوز ماشین زیاد است در نهایت، این پانامرای جدید (شکل) به نظر یک انحراف رادیکال از قبلی نیست، اما این چیز بدی نیست. استاندارد برای نسل سوم یک سیستم تعلیق متشکل از فنرهای هوای دو محفظه و دمپرهای تطبیقی ​​با سوپاپ های مستقل برای تنظیمات فشرده سازی و برگشتی است. پورشه ادعا می کند که هم در کیفیت سواری و هم در هندلینگ پیشرفت چشمگیری داشته است. این جاده های کوهستانی اسپانیایی صاف و آرام هستند. عالی برای یک زمان خوب، واقعا برای ارزیابی کیفیت سواری نیست. اما در موارد خشن تر، پانامرا احساس خوبی داشت. ضربات گوشه وسط و تغییرات سطحی هرگز باعث ناراحتی خودرو نمی شود. پانامرا یکی از اولین خودروهایی است که تایرهای جدید Pilot Sport 5 S میشلن را در خود جای داده است، مجموعه ای از لاستیک فوق العاده عالی. چسبندگی بسیار زیاد است و اطلاعاتی که در مورد سطح جاده به راننده منتقل می شود بسیار دوست داشتنی است. پورشه در تنظیم سیستم‌های فرمان برقی یکی از بهترین‌ها است و پانامرا بسیار دقیق است و وزن کاملاً کالیبره شده در مرکز آن جمع‌آوری شده است. نمی‌توانم فکر کنم که آیا این یک مدل پایه دیفرانسیل عقب بودن، احساس فرمان را بهبود می‌بخشد، زیرا من نتوانستم پانامرا 4 چهار چرخ متحرک را در همان جاده‌های کوهستانی نمونه‌برداری کنم. مزایا: سواری و هندلینگ عالی، فرمان عالی، فضای داخلی زیبا پانامرا به دلیل اندازه قابل توجه خود بسیار کوچک است. با توجه به اینکه این تستر دارای سیستم فرمان اختیاری چرخ عقب نبود که به طور موثر فاصله بین دو محور خودرو را در سرعت های پایین تر کوتاه می کند، چشمگیرتر است. از نظر پویایی، شایسته نشان پورشه است. پانامرا V-6 چندان الهام بخش نیست. به اندازه کافی قوی است، و به نظر خوشایند می رسد، با این حال شخصیت زیادی در اینجا وجود ندارد. حداقل صاف است و واکنش دریچه گاز خوب است. در مقایسه با مدل پایه قبلی، قدرت از 325 به 348 اسب بخار و گشتاور 37 پوند فوت افزایش می یابد. این پانامرا پایه را برای همه موقعیت‌ها به اندازه کافی سریع می‌کند، اما خریداران تقریباً مطمئناً برای این نوع پول بیشتر می‌خواهند. بی ام و با قیمتی چند برابر بیشتر از قیمت پایه 101500 دلاری پانامرا، M850i ​​گرن کوپه 523 اسب بخاری را به شما می فروشد. و این قبل از اینکه گزینه های گران قیمت پورشه را در نظر بگیرید. تاثیرگذارتر PDK هشت سرعته است که معمولاً عالی است. پورشه در گیربکس اصلاحاتی انجام داده است که در تمام انواع فعلی و آینده به اشتراک گذاشته شده است، اما این موارد بیشتر در مورد مدل های هیبریدی اعمال می شود. چیزی که شما در هر صورت به دست می آورید گیربکسی است که تقریباً به نرمی یک مبدل گشتاور خودکار برای چرخیدن در شهر است و در عین حال به تیز بودن هر چیزی در بازار است. معایب: قیمت، اسب بخار کمتر در مقایسه با رقبای ارزان‌تر، V-6 فاقد کاراکتر و در مورد اعتبار لوکس پانامرا جای سوال زیادی وجود ندارد. فضای داخلی با ترکیبی خوب از کنترل‌های فیزیکی و صفحه لمسی زیبا است و گلگیرهای برجسته نمای بهتری نسبت به مدل قبلی به کاپوت ارائه می‌کنند. تنها نقطه ضعف واقعی صدای لاستیک ها است، اما چه انتظاری از خودروی اسپورت 325s روی چرخ های 21 اینچی پشتی دارید؟ برای بیان این موضوع به زبان پورشه، به تفاوت بین 996 و 997 فکر کنید. همان خودروی اصلی، تغییراتی در طراحی، فضای داخلی تازه، و غیره. پیشرفت‌های کوچکی که چیز بزرگی را رقم می‌زند. این یک تجربه رانندگی شگفت انگیز نیست، اما پانامرای پایه به قول خود عمل می کند. اما، سیستم تعلیق فعال را به معادله اضافه کنید و پانامرا به چیزی بسیار متفاوت تبدیل می شود. پانامرا توربو E-Hybrid در مسیر مشخصات سریع پورشه پانامرا توربو E-Hybrid 2024  موتور دوقلو توربو 4.0 لیتری V-8 خروجی 670 اسب بخار / وزن 685 پوند فوت وزن 5200 پوند قیمت پایه TBA پورشه پانامرا توربو E-Hybrid یک خودروی پیست نیست. اگرچه منصفانه بگوییم، هیچ چیزی با وزن 5200 پوند در پیست مسابقه تعلق ندارد، اما این بهترین مکان برای تجربه قابلیت‌های پورشه اکتیو راید است. ما به زودی یک پست عمیق تر در سیستم خواهیم داشت، بنابراین در اینجا فقط به اصول اولیه می پردازیم. پورشه اکتیو راید همانطور که از نامش پیداست یک سیستم تعلیق کاملا فعال است. سیستم های تعلیق معمولی خودرو واکنشی هستند و برخی می توانند فعال باشند و خودرو را برای شرایط خاصی آماده کنند. سیستم تعلیق فعال واقعی می تواند نیرویی را به بدن وارد کند که این نمونه اولیه جهشی که به طور ویژه آماده شده است به خوبی نشان داده شده است. به هر دمپر یک موتور پمپ الکتروهیدرولیک متصل است. از این پمپ ها برای تغییر سطح سیال در دمپر استفاده می شود و تا 2248 پوند نیروی اضافی در هر دمپر اعمال می شود. پمپ ها از سیستم الکتریکی 400 ولتی هیبریدی تغذیه می شوند - پانامراهای غیرهیبریدی گزینه Active Ride را دریافت نمی کنند - و سیستم با سرعت 15 هرتز کار می کند. چشمه های هوا وجود دارد، اما وظیفه آنها صرفاً بالا نگه داشتن بدن است. این یک آپشن در تمام مدل‌های هیبریدی پانامرا است، و در حالی که قیمت آن‌ها هنوز مشخص نشده است، همین سیستم در تایکان که به تازگی فیس لیفت شده است، ۷۱۴۰ دلار قیمت دارد. همین شکل را برای پانامرا در نظر بگیرید. نتیجه کنترل فوق العاده بر حرکات بدن پانامرا است. مهندسان می توانند ماشین را طوری کالیبره کنند تا تقریباً هر کاری را که می خواهند انجام دهند. پانامرا حتی دارای تنظیمات قابل دسترسی در حالت Comfort است که بدن را برخلاف تغییر جهت حرکت می دهد. مثل یک موتورسوار به گوشه ها خم می شود. زیر ترمز به سمت عقب می رود. با شتاب به جلو شیرجه می زند. این عجیب است و شاید بیش از هر چیز دیگری یک ترفند مهمانی باشد. در تمام حالت‌های دیگر، Active Ride با تمام چرخش‌های بدن، زمین و شیرجه مقابله می‌کند تا بدنه را همیشه در یک سطح کامل نگه دارد، اگرچه این سیستم انحراف لاستیک را جبران نمی‌کند. تجربه اکتیو راید، در یک کلام، وحشیانه است. در Monteblanco، خودرو به طرز تکان دهنده ای ترکیب و تیز احساس می کند. در حالت اسپرت و اسپرت پلاس، Active Ride به طور خودکار ارتفاع سواری را کاهش می دهد و چسبندگی لاستیک را در هر پیچ به طور مداوم به حداکثر می رساند. عجیب است پانامرا در هنگام ترمزگیری و هنگام چرخش، بسیار واضح است، حتی اگر ورودی‌های شما نامرتب باشد، و چیزی به سختی متوجه کاهش مسیر مسابقه می‌شود. مزایا: تعلیق فعال یک تغییر دهنده بازی است، قدرت و گشتاور بسیار زیاد، گیربکس عالی آنچه که بسیار قابل توجه است این است که سیستم احساس طبیعی می کند. مهندسان پورشه سخت تلاش کردند تا مطمئن شوند که Active Ride، در حالی که بسیاری از حرکات بدن را کاملاً حذف می کند، همچنان امکان برقراری ارتباط با راننده را فراهم می کند. و این کار را می کند. گوش درونی شما شاد خواهد شد. شما تمام اطلاعات مورد نیاز برای رانندگی سریع را از طریق صندلی، از طریق فرمان، از طریق دید خود دریافت می کنید. اعتماد به نفسی که القا می کند شگفت انگیز است. در مسیر، پیچ و تاب سریع سربالایی سمت راست وجود دارد. شما مقدار زیادی بار در ماشین می‌گذارید، با این حال همه اینها کاملاً مدیریت می‌شود. طولی نمی کشد که فقط به Active Ride اعتماد کنید تا کار خود را انجام دهد. البته محدودیت هایی وجود دارد. Active Ride کشش را به شدت افزایش می دهد، اما نمی تواند آن را بی نهایت کند. با سرعت ورودی و میانه ها حریص شوید و به ناچار به کم فرمانی فشار خواهید آورد. این لحظات به شما یادآوری می کند که توربو E-Hybrid چقدر سنگین است. گالری: پورشه پانامرا توربو E-Hybrid First Drive 33 عکس 2024 البته، ما باید در مورد جنبه "توربو" چیزها صحبت کنیم. پورشه 8 سیلندر 4.0 لیتری توئین توربوی خود را برای پانامرا جدید بازسازی کرد. موتور بازسازی شده با یک موتور الکتریکی ادغام شده در جعبه ناقوس گیربکس ترکیب می شود و مجموع قدرتی معادل 670 اسب بخار و 685 پوند فوت دارد. این مقدار کمی کمتر از 690 اسب بخار توربو S E-Hybrid قدیمی است که با افزایش گشتاور 45 پوند فوت جبران می شود. در مقایسه با مدل قدیمی، توربو E-Hybrid جدید قدرت بیشتری از موتور الکتریکی خود دریافت می کند، 187 اسب بخار در مقابل 134، و ظرفیت باتری از 17.9 کیلووات ساعت به 25.9 کیلووات ساعت افزایش می یابد. در مسیر، قدرت بسیار زیاد است. با کمی تلاش، 140 مایل در ساعت را در قسمتی از قسمت سربالایی مستقیم خواهید دید و گشتاور الکتریکی شما را به راحتی از شیکین های کم سرعت بیرون می کشد. سیستم هیبریدی به طور یکپارچه ادغام می شود و احساس پدال ترمز پیشرفت بزرگی نسبت به خودروهای قدیمی است. (خود ترمزها هم عالی هستند.) با این حال، بهتر است گیربکس را در حالت خودکار رها کنید. یک نقطه در مسیر وجود دارد که در یک گوشه وسیع از دوم به سوم جابه‌جا می‌شوید، و گاهی اوقات، انجام این کار به صورت دستی سیستم را گیج می‌کند و مداخله کنترل پایداری را تحریک می‌کند. لارس کرن، راننده تست آس پورشه معمولاً استفاده از پاروها را دوست دارد، اما او می‌گوید بهتر است هیبریدی مانند این را به صورت خودکار رها کنیم تا خودرو بتواند تعامل بین موتور و موتور را بهتر مدیریت کند. کل ماشین با خودش حرف می زند. یک مغز مرکزی از همه سیستم‌ها - تعلیق، موتور، موتور، گیربکس، ترمز، کنترل کشش/پایداری، دیفرانسیل عقب، چهار چرخ محرک - برای تعریف دینامیک خودرو استفاده می‌کند. دارای انواع اهرم هایی است که می تواند برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه بکشد. پورشه تنها خودروسازی نیست که این کار را انجام می دهد، اما بسیاری دیگر وجود ندارند که این سیستم ها را تا این حد عمیق یکپارچه کرده باشند. فقط فراری سیستم تعلیق فعال دارد. معایب: جبران بیش از حد حرکات بدن باعث سردرگمی، وزن می شود Active Ride مزایای بزرگی را در راحتی سواری و همچنین عملکرد نوید می دهد، اما بدون رانندگی در جاده، ارزیابی آن دشوار است. تجربه قبلی من در یک نمونه اولیه در سال گذشته، و محدودیت در Monteblanco نشان می دهد که باید عالی باشد. پانامرا اولین یا تنها خودرویی نیست که سیستم تعلیق فعال دارد، اما این نباید از موفقیت پورشه بکاهد. این یک سیستم قابل توجه است، سیستمی که اساساً نحوه رانندگی خودرویی مانند این را تغییر می دهد و نویدهای زیادی برای آینده می دهد. تکامل، نه انقلاب، شیوه کاری معمولی پورشه است. و در بیشتر موارد، این در مورد پانامرا صادق است. اما، Active Ride یک انقلاب است و بدون شک بهترین چیز در مورد پانامرای جدید است. اطلاعات بیشتر در مورد پورشه پانامرا تعلیق ترفند پورشه پانامرا با هر چیزی که ما رانندگی کرده ایم متفاوت است بررسی اولین درایو نمونه اولیه پورشه پانامرا 2024: لوکس و پر جنب و جوش

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم