
نسخه R Evo از خودروی مسابقهای پاگانی هوایرا R پس از سه سال از معرفی آن، به بازار عرضه میشود. این مدل با به روز رسانیهای مختلف، از جمله لوگوی جدید و سقف جداشونده، به مشتریان ارائه میشود.
مشخصات فنی پاگانی هوایرا R evo
پاگانی هوایرا R Evo با یک موتور V12 با حجم 6 لیتری که از مدل هوایرا R بهره میبرد، تجهیز شده است. این موتور پس از ارتقا به توان 900 اسب بخار و 770 نیوتن متر گشتاور، بهرهبرداری میشود. این بهبود توان و گشتاور به ترتیب 50 و 20 واحد افزایش یافته است، که از طریق بازطراحی منیفولد ورودی، نصب میل بادامک جدید و سیستم اگزوز متفاوت حاصل شده است.
این خودرو قدرتمند قادر است تا سرعت حداکثر 350 کیلومتر در ساعت را داشته باشد و به شتاب زده شود.

با همکاری پاگانی و HWA AG، گیربکس شش سرعته سکوئنشال برای نسخههای مسابقهای هوایرا طراحی شده است، که در فاصله پیشرانه و چرخهای عقب قرار دارد. وزن این گیربکس به 80 کیلوگرم محدود شده است.
با استفاده از آلیاژ آلومینیم، سیستم تعلیق دوبل-جناغی با فنرهای مارپیچ و کمکفنرهای با کنترل الکترونیکی ساخته شده است.
وزن خودروی پاگانی هوایرا R Evo به 1060 کیلوگرم محدود شده است که 68 کیلوگرم سبکتر از نسل جدید مزدا میاتا است. در سرعت 320 کیلومتر بر ساعت، نیروی وارد بر بدنه خودرو به دو برابر وزن کلی یعنی 2120 کیلوگرم خواهد رسید.
طراحی پاگانی هوایرا R evo
هوایرا R Evo با بدنهای بر رینگهای 19 و 20 اینچی در محور جلو و عقب، به همراه تایرهای P Zero از پیرلی، مجهز به سیستم ترمزی با دیسکهای کربن سرامیک CCM-R قابل تهویه است.
برای افزایش طول لبه زیرسپری جلو 10 سانتیمتر و افزایش طول بدنه در بخش انتهایی به اندازه 19 سانتیمتر باید توجه داشت که این افزایش به دلیل نصب باله بزرگ و پایه زیر آن اتفاق افتاده است.
طی تغییراتی در آیرودینامیک بدنه، نیروی رانندگی بهبود یافته و به نسبت 45 درصد افزایش یافته است. با حذف پنل های سقف نیز این افزایش به 5 درصد بیشتر از مدل قبلی میرسد.

در کابین محصول هوایرا R Evo از پاگانی، صندلیها با روکش ضد حریق، کمربند ایمنی شش نقطهای و پشتسری فیبرکربنی با حفاظت از سر استفاده شده است. پاگانی قصد دارد هر دو نسخه فرمان-راست و فرمان-چپ از هوایرا R Evo را تولید کند.
با توجه به تأکید پاگانی، خودرو هوایرا R Evo در حالت توسعه بر اساس خودروهای ایندی Nashville طراحی شده و طول کشیدن حدود 2 سال زمان برده است. این خودروساز ایتالیایی ادعا می کند که عملکرد هوایرا R Evo با خودروهای مسابقه Prototype 2 در مسابقات لمان تقریباً یکسان است. با این حال، به دلیل قیمت بالای این خودرو، استفاده از توانایی هوایرا R Evo توسط مالکین آن به ندرت انتظار می رود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.