
شرکت لوناز (Lunaz) فعالیت خود را در زمینه احیای خودروهای قدیمی و کلاسیک انجام میدهد. این شرکت خودروهای قدیمی را با استفاده از پیشرانه الکتریکی تجدید حیات بخشیده و آنها را به صورت بیآلاینده به بازار عرضه میکند.
طراحی رنجرور سافاری نسخه لوناز
این شرکت، الهام گرفته از خودروی رنجر مور در فیلم جیمز باند، مدلی از رنجرور سافاری طراحی کرده است که با دو در و ویژگیهای کانورتیبل برخوردار است. فضای داخل این خودرو نیز بازسازی شده و از پیشرانه الکتریکی استفاده میکند.
تغییرات اخیری که اعمال شدهاند، برگرفته از دو سال گذشته هستند. با انجام ۵۰۰۰ ساعت توسعه، این رنجروور کانورتیبل حالا آماده تحویل به مالک نهایی میباشد. طراحی این خودرو به رنجروور راجر مور در فیلمهای اختاپوسی جیمز باند از سال ۱۹۸۳ الهام گرفته شده است.

شرکت لوناز تصمیم گرفته است یک مدل دو دره رنجرور ۱۹۸۳ را برای این تغییرات بهبود بخشیده است. در این بهبودات، سقف و ستونهای خودرو حذف شده اند و برای تضمین استحکام خودرو، بدنه و شاسیها تقویت شده اند. این نسخه از رنجرور با رنگ آبی مایا پوشیده شده و سقف پارچهای آن نیز طراحی شده است به رنگ آبی تیره.
کابین و امکانات رنجرور سافاری نسخه لوناز
روند بازسازی فضای داخلی رنج روور سافاری بینظیری راجع به جزئیات و ظاهر خیرابی ارائه کرده است. این پروژه حدود ۱۰۰۰ ساعت کار را در بر گرفته است.
درباره ویژگیهای کابین باید گفت این که کنسول میانی آن به صورت سه بعدی طراحی و ساخته شده و با روکش چوب گردو موکا که ضد آب شده است، زیبایی خاصی به آن اضافه کرده است. همچنین این کابین دارای سیستم صوتی مدرن با اپل کار پلی و اندروید اتو، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک و ... میباشد.

به علاوه، صندلیها در این مدل ارتقا یافتهاند. طراحی آنها به شکل ۲+۲ است و متفاوت از نسخه قبلی میباشد. روکش صندلیها از چرم آبی روشن ساخته شده و با رنگ بدنه خودرو هماهنگ است. نوارهای بافتنی در وسط صندلیها نیز قرار دارند. جنس روکشها شبیه به روکشهای استفاده شده در خودروهای لوناز رولزرویس و بنتلی است. همچنین، صندلیهای جلو دارای سیستم گرمایشی نیز هستند.
مشخصات فنی رنجرور سافاری نسخه لوناز
موتور اصلی این خودرو یک پیشرانه V8 است که با دو موتور الکتریکی جایگزین شده است. این سیستم ترکیبی قدرتمند به خروجی ۳۷۵ اسببخار دست مییابد و قدرت را به تمام چهار چرخ انتقال میدهد.
علاوه بر این، تغییراتی در بخش سیستم تعلیق ایجاد شده است که دارای دمپرهای قابل تنظیم و فنرهای سفارشی میباشد. همچنین اندازه دیسک ترمزها افزایش یافته و با کالیپرهای شش و چهار پیستونه بهبود یافته است.

لوناز با اعلام این تغییرات، بیان کرد که قابلیتهای آفرودی خودروی رنجرور حفظ شده است، به خصوص قابلیت عبور از آب با عمق تا ۵۰۰ میلیمتر.
شرکت لوناز هنوز هزینهها و هزینههای مربوط به تغییرات و اصلاحات برند رنجرور سافاری را اعلام نکرده است، اما بدون شک این هزینهها ارزان نخواهد بود. این شرکت اعلام کرده است که در طی سه سال گذشته، تعداد زیادی کارآفرین جوان و پویا به آنها مراجعه کردهاند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.