![پورشه هیبریدی فوق اسپرت 911 را برای عرضه در اوایل تابستان تایید کرد]()
گزارش سالانه و پایداری پورشه برای سال 2023 منتشر شد که همه 239 صفحه آن هستند. تا کنون مهم ترین واقعیت ذکر شده در سند طولانی، اخبار مربوط به 911 هیبریدی است. ما متوجه می شویم که این خودروی اسپرت برقی در اوایل تابستان با موتور شش سیلندر پوشش خود را خواهد شکست.
این خودرو به عنوان یک "هیبرید فوق اسپرت" معرفی می شود که با ساختن خودروی نمادین "حتی سریعتر و کارآمدتر" بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهد. مدل نیمه برقی شده، عضو جدیدی از سری اصلاحشده 911 خواهد بود که احتمالاً در داخل با نام رمز «992.2» شناخته میشود. جالب توجه است، پورشه اشاره می کند که بیش از یک نسخه با تنظیمات هیبریدی وجود خواهد داشت و ادعا می کند که این سخت افزار در "مشتقات منتخب خط مدل 911" استفاده خواهد شد. عکس های جاسوسی هیبریدی پورشه 911 از نوربرگ رینگ و سوئد 12 عکس
پورشه به جزئیاتی در مورد 911 هیبریدی نمیپردازد، اگرچه میگوید این پیشرانه جدید توسعهیافته از بازوی مسابقهای شرکت استفاده میکند. احتمالاً درسهای آموختهشده از برنامههای 919 و 963 به مهندس بخش خودروهای جادهای کمک کرده است تا یک 911 برقی را برای رعایت مقررات سختگیرانهتر انتشار گازهای گلخانهای بسازد. حدود یک سال پیش، الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت گفت که خودروی جدید هیبریدی پلاگین نخواهد بود، بنابراین درگاه شارژ وجود ندارد.
به طور جداگانه، فرانک موزر، معاون خطوط مدل 911 و 718 سال گذشته اشاره کرد که مدل هیبریدی "نباید خیلی سنگین شود" که مسیر غیر PHEV را توضیح می دهد. یک پلاگین هیبریدی به بسته باتری بزرگتری نیاز دارد که وزن و پیچیدگی را اضافه می کند و در عین حال مشکلات بسته بندی را ایجاد می کند.
به گفته منابع نزدیک به Zuffenhausen، 911 Hybrid ظاهرا دارای یک موتور استارت 48 ولتی است که در جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه تعبیه شده است. گفته میشود که چندینمین نوع 911 دارای موتور الکتریکی است که چرخهای جلو را به حرکت در میآورد در حالی که موتور احتراقی محور عقب را به حرکت در میآورد. در نتیجه، AWD خواهد داشت.
انتظار می رود این موتور الکترونیکی آب خود را از یک بسته باتری کوچک و سبک وزن لیتیوم یونی که به طور خاص برای این برنامه توسعه یافته و در پشت صندلی های عقب نصب شده است، دریافت کند. بعید است که جریمه وزن در مقایسه با نسخه معادلی که بیت های هیبریدی اضافی ندارد از 220 پوند (100 کیلوگرم) فراتر رود.
جالب ترین شایعه در مورد 911 هیبریدی احتمال وجود GT2 RS برقی با تنظیمات هیبریدی ملایم است. پیش بینی می شود خروجی ترکیبی از موتور الکتریکی و یک توربو دوقلو 3.8 لیتری فلت 6 از 700 اسب بخار فراتر رود. رقم گشتاور ناشناخته است، اما شایعات حاکی از آن است که "افزایش قابل توجهی" نسبت به 590 پوند فوت (800 نیوتن متر) 911 توربو S در نظر گرفته شده است. توزیع وزن 39:61 جلو / عقب در نظر گرفته شده است.
ظاهراً قرار است تاج جواهر خانواده 992 در سال 2026 منتشر شود.
911 تمام برقی در این نسل اتفاق نمیافتد زیرا پورشه اعلام کرده است که خودروی برقی این دهه عرضه نخواهد شد. هدف این است که تا زمانی که ممکن است فروش 911 با موتورهای احتراقی ادامه یابد، حتی اگر این به معنای تغییر به سوخت مصنوعی برای رعایت مقررات سختگیرانه باشد. پورشه از اواخر سال 2022 در کارخانه خود در شیلی، سوخت الکترونیکی تقریباً بدون کربن را تولید می کند.
شایان ذکر است که اتحادیه اروپا قبلاً موافقت کرده است که سوخت های مصنوعی را از ممنوعیت سال 2035 برای خودروهای جدید که آلاینده های مضر تولید می کنند معاف کند. این می تواند به این معنی باشد که روزهای 911 با موتورهای احتراقی شمارش نشده است.