![مرسدس-AMG E53 جدید یک هیبریدی شش سیلندر با 603 اسب بخار است]()
AMG بعدی که پورت شارژ دریافت میکند، مرسدس کلاس E جدید با طعم «53» است که برای هر دو سبک بدنه سدان و واگن در دسترس است. در حالی که برقرسانی معمولاً همراه با یک موتور احتراقی کوچک است، در اینجا اینطور نیست. نه تنها این نسخه AMG Lite هنوز دارای شش خطی است، بلکه آسیاب بنزینی 3.0 لیتری حتی قدرت بیشتری نسبت به قبل دارد.
AMG E53 قدیمی 429 اسب بخار قدرت داشت، در حالی که جایگزین آن موتور 3.0 لیتری توربوشارژ ماساژ داده شد تا 443 اسب بخار قدرت تولید کند. موتور احتراقی در حال حاضر همراه با یک موتور الکتریکی با قدرت 161 اسب بخار کار می کند و مجموع خروجی سیستم را 577 اسب بخار می کند. با فعال کردن Race Start که اصطلاح بازاریابی برای کنترل پرتاب است، خروجی ترکیبی به 603 اسب بخار موقت افزایش می یابد. با 553 پوند فوت (750 نیوتن متر) در حال حرکت، می توانید گشتاور زیادی را افزایش دهید زیرا مدل قبلی باید به 384 پوند فوت (520 نیوتن متر) بسنده می کرد. مرسدس AMG E53 سدان و واگن 2025 51 عکس
این به اندازه کافی عضله برقی برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 3.8 ثانیه برای سدان است، در حالی که واگن کمی سنگین تر 0.1 ثانیه اضافی طول می کشد. هر دو به صورت الکترونیکی روی 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر در ساعت) محدود شده اند، اما بسته اختیاری راننده AMG محدودیت را به 174 مایل در ساعت (280 کیلومتر در ساعت) برای سالن و 171 مایل در ساعت (275 کیلومتر در ساعت) برای مدل سقف بلند کاهش می دهد. . مدلهای جدید E53 وقتی فقط با آبمیوه برقی کار میکنند، سرعت 87 مایل در ساعت (140 کیلومتر در ساعت) دارند.
این دو سدان و شاسیبلند از آخرین GLE 53 پیروی میکنند و از یک سیستم هیبریدی پلاگین استفاده میکنند. در زیر کف صندوق عقب یک بسته باتری با ظرفیت قابل استفاده 21.22 کیلووات ساعت نصب شده است. مرسدس ادعا می کند که برای پیمودن بیش از 62 مایل (100 کیلومتر) بدون مصرف بنزین کافی است. بسته باتری انرژی خود را به موتور الکترونیکی تعبیه شده در گیربکس 9 سرعته اتوماتیک برای صرفه جویی در فضا می رساند.
در مقایسه با کلاس E غیر AMG، "53" دارای بدنه سفت تر، ترمزهای بزرگتر و فرمان چرخ های عقب استاندارد است. سیستم AWD کاملا متغیر با سیستم تعلیق تطبیقی با میرایی متغیر ترکیب شده است. E اسپرت دارای بدنه ای تهاجمی تر با جلوپنجره مشبک، نوک های چهار اگزوز معمولی، و محور جلو عریض تر در مقایسه با E با برند بنز است.
مرسدس در حال برنامه ریزی نسخه های دو در نیست زیرا AMG E53 کوپه و AMG E53 کانورتیبل برای نسل جدید برنمی گردند. با این حال، برند شیک آلمانی در حال جایگزینی آن خودروها با مدل های جدید CLE53 است. اینها موتور شش خطی نیز دارند اما هیبریدی پلاگین نیستند.
یک E63 جدید نیز در راه است و انتظار میرود که آن نیز یک پورت شارژ دریافت کند. متأسفانه، V8 قدرتمند در حال حذف شدن است تا فضایی برای یک inline-six باز کند. C63 چهار سیلندر و S63 با موتور V8 قبلاً الکتریکی شدهاند و نشان میدهد که روزهای پرفورمنس AMG با تنظیمات ICE خالص به شماره افتاده است.
سایر مدلهای کلاس E: مرسدس بنز کلاس E 2024 همهجای زمین بهعنوان واگن بالا رفته، به ایالات متحده در سال 2024 مرسدس بنز E کلاس Estate به عنوان جایگزین SUV درجه یک معرفی میشود [بهروزرسانی]