
شرکت ولوو، همانند بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای سنگین، به استفاده از فناوری پیشرو برقی علاقهمند است. تا کنون، ولوو تعدادی مدل با پیشرانه برقی را عرضه کرده است. اما اکنون، مدل ولوو FM Low Entry به عنوان اولین محصول این شرکت بر پایه پلتفرم کاملاً برقی معرفی شده است. این تغییر مهم راهی نوآورانه برای ولوو در زمینه خودروهای سنگین محسوب میشود.
ولوو FM Low Entry با تجهیزات به چهار باتری با ظرفیت کلی 360 کیلوواتساعت مجهز شده است، که می تواند برد حداکثر 200 کیلومتر را فراهم کند. این خودرو دارای وزن 19 تا 32 تن و قدرت موتور 483 اسببخار است.

ولوو تراکس، با برند ولوو هیچ ارتباطی ندارد، اما این پلتفرم به نحوی طراحی شده است که انعطاف پذیری برای ساخت خودروهای سنگین برقی ارائه می دهد. این پلتفرم از ظرفیت یک تا 4 سرنشین به همراه فضایی برای استراحت راننده، چیدمان محورها به صورت 4X2، 6X2، 6X4، 8X2 و 8X4 و سازگاری با کاربریهای مختلف پشتیبانی می کند.
وولوو اعلام کرده است که رانندههای FM Low Entry با دید کامل به اطراف توانستهاند کنترل کاملی بر روی محیط پیرامون خودرو داشته باشند، به خصوص که این کامیون برقی به استانداردهای Direct Vision، که به دید مناسب راننده در خودروهای سنگین مرتبط است، پنج ستاره را کسب کرده است. سیستم پایش دوربینی ولوو در بهبود نقشه دید راننده به اطراف وی بهبود آورده است.
آقای راجر آلم، مدیر ولوو تراکز، با اشاره به قدرت پیشرانه، کمصدا بودن و قابلیت مانور ولوو FM Low Entry، این مدل کامیون را به عنوان یک گزینه مناسب برای حمل و نقل درونشهری توصیف کرده است.

تولید کامیون ولوو FM Low Entry از دومین سه ماهه سال 2024 آغاز میشود و این مدل برای استفاده در اروپا، ترکیه و کرهجنوبی طراحی شده است. بنا به برنامهریزی ولوو تراکز، تا سال 2030، نیمی از فروش جهانی خود را به مدلهای برقی اختصاص میدهد.